מרן חכם שלום כהן חנך ישיבה לצעירים ביישוב תל ציון

    קלמן טלר 1 Comment on מרן חכם שלום כהן חנך ישיבה לצעירים ביישוב תל ציון
    20:01
    28.03.24
    הקבינט No Comments on דרמה במשבר הגיוס | הקבינט בדיון סוער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש נערך בישוב תל ציון מעמד היסטורי ומרגש, כנס יסוד לישיבה קטנה ראשונה בישוב ע"י מוסדות 'המסילה', במעמד נשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן וראש מוסדות המסילה רבי משה שרים ובהשתתפות רבני הקהילות וראשי הישוב. ראש הישיבה והמשגיח פרסו תחילה בפני ההורים והתלמידים את חזון הישיבה ואופיה, ובירכו את מנהל הת"ת הרב יצחק הלי על מסירותו הרבה למען חינוך ילדי ישראל.

    עם כניסתו של מרן ראש הישיבה נעמדו ההורים והתלמידים וקיבלו את ראש הישיבה בשירה אדירה ובהתרגשות. ראש המוסדות רבי משה שרים הביע את התרגשותו מהגעתו של מרן ראש הישיבה ואמר כי זה אך ורק בזכותם של תושבי תל ציון בהיותם מסורים לחינוך הילדים לתורה ולירא"ש.

    הרב שרים העלה זכרונות מימי הקמת התלמוד תורה לפני כשבע עשרה שנה: "פתחנו את התלמוד תורה עם שבעה תלמידים וב"ה כיום מאות תלמידים מידפקים על שערי הת"ת, בעז"ה גם הישיבה שאנחנו פותחים
    היום תפרח ותשגשג" סיים הרב שרים ובירך את כל העוסקים במלאכה שיראו ברכה בעמלם. את המשא המרכזי נשא מרן ראש הישיבה שעודד את היזמה הברוכה של פתיחת ישיבה לצעירים במקום מגוריהם כהמשך לתלמוד תורה, כמו כן הפליג במעלתם של מלמדי התינוקות והדריך את רבני הישיבה בעצות ואמר להם כי עליהם להיות מסורים בלב ונפש למען התלמידים.

    בדבריו סיפר על היכרותו רבת השנים עם ראש המוסדות הרב שרים: "אני מכיר אותו 70 שנה, יש לו ניסיון רב בהקמת מוסדות תורה. כל מעשיו אך ורק לשם שמים להגדיל תורה ולהאדירה". בסיום דבריו בירך את צוות הישיבה ומנהל התלמוד תורה שיזכו להעמיד תלמידים הגונים. במהלך הכנס הוקראו מכתביהם של גדולי ראשי הישיבות, ראש ישיבת פורת יוסף גאולה הגר"מ צדקה, חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת אור החיים הגר"ר אלבז וראש ישיבת יקירי ירושלים הגר"י כהן.

    בסיום הערב התכנסו התלמידים הצעירים, מייסדי הישיבה לפגישה עם המשגיח הרב אליהו אהרן וצוות הרמי"ם העתידי ושמעו וועד מוסרי לקראת חג הפסח הבעל"ט. מנהל המוסדות הרב יצחק הלי הודה לראשי המועצה האזורית מטה בנימין וראשי הנהלת הישוב תל ציון אשר סייעו בכל כוחם בהקמת הישיבה, והקצו שטח ומבנים לשנת הלימודים הקרובה, וכבר עובדים במשנה מרץ על הכשרת שטח והשגת תקציב לבניית קבע של מתחם הישיבה אי"ה בקרוב.



    1 תגובות

    מיין תגובות