עיריית בני ברק אישרה את ההקצאות – מי הרוויח ומי הפסיד

    איתי גדסי 4 Comment on עיריית בני ברק אישרה את ההקצאות – מי הרוויח ומי הפסיד

    מועצת העיר בני ברק אישרה הערב את ההקצאות למוסדות החינוך • דגל התורה הצביעו נגד • סגן ראש העיר מטעם ש"ס יצא • נציג בעלזא שיושב על המנדט של דגל התורה הצביע בעד • הרב דניאל זר תקף את ש"ס המקומית • צפו בוידאו מישיבת המועצה הסוערת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישיבת מועצה סוערת עברה היום על עיריית בני ברק, לאחר שמועצת העיר נדרשה לאשר את הקצאות הקרקע למוסדות החינוך ולעמותות השונות וסיעת דגל התורה התנגדה להן. כבר בתחילת הדרך, כשראש העירייה חנוך זייברט הכריז על יציאה למהלך, הביעה דגל התורה התנגדות, ובסבב הקודם כשאושרו ההקצאות לבתי הספר והישיבות, התפלגה דגל התורה בשאלת ההצבעה, ובעוד מ"מ ראש העיר אברהם רובינשטיין הצביע בעד, החברים האחרים העדיפו להיעדר מהישיבה.

    גם בישיבת המועצה הנוכחית היו חילוקי דעות קשים בין אגודת ישראל לדגל התורה. בדגל התורה דרשו שלא להעלות היום את ההקצאות להצבעה, אך ראש העירייה חנוך זייברט הורה להעלות להצבעה את כל ההקצאות שאין עליהם התנגדויות שהוגשו, ובכך לאשר למעשה את רוב ההקצאות שמשוייכים לש"ס ולאגודת ישראל. בעוד ההקצאות שנועדו לדגל התורה יתעכבו לישיבה הבאה.

    ראש העירייה זייברט העלה להצבעה את אישור ההקצאות, וחברי מועצת העיר אישרו 96 מתוך 120 ההקצאות שפורסמו לציבור. שאר ההקצאות שלא אושרו יעלו לאחר הסרת ההתנגדויות. זייברט רשם ניצחון כש-16 מתוך 25 חברי המועצה הצביעו בעד ההקצאות. 8 התנגדו. ואחד שלא השתתף בהצבעה.

    הדרמה הגדולה התרחשה דקות לפני ישיבת המועצה בהתייעצויות הרבות בתוך דגל התורה באם לתמוך בהקצאות או לא. ובישיבה עצמה, בה הצביעו חברי דגל התורה נגד ההקצאות, דבר נדיר בבני ברק. ובאגו"י כבר אומרים כי יהיו לכך השלכות, שכן מעולם סיעת דגל התורה לא הצביעה נגד אגודת ישראל ונגד עמדת ראש העיר, גם בימי המלחמות בין זייברט ליעקב אשר כשהאחרון כיהן כראש העיר.

    סגן ראש העיר מטעם ש"ס אליהו דדון בחר להיעדר מההצבעה מסיבות אישיות אך שאר חברי המועצה של ש"ס ושל אגודת ישראל הצביעו בעד.

    גם חבר המועצה הרב ישראל משה פרידמן נציג בעלזא בבני ברק, אשר יושב על המנדט של דגל התורה, מאז הריצה המשותפת, הצביע בעד ההקצאות למרות עמדת דגל התורה להתנגד להן. פרידמן אמר כי דרש ישיבת סיעה כדי לדון בעניין אך לא מצא פרטנר, ועל כן החליט להצביע בעד.

    חבר האופוזיציה יעקב וירז'בינסקי נעדר, אך הודיע שהוא מתנגד להקצאות. גם בקרב חברי האופוזיציה מטעם "בני תורה" נרשמו חילוקי דעות. חבר המועצה חיים רוחמקין הצביע בעד, ומשה מלאכי נגד.

    גם נציגי חסידות ויזניץ' שקלו להתנגד בישיבת המועצה להקצאות, אך לאחר שיחה עם ראש העיר תוך כדי ישיבת המועצה, החליטו להצביע בעד.

    חבר הכנסת יעקב אשר שכיהן בעבר כראש עיריית בני ברק מטעם יהדות התורה תקף את זייברט ואמר כי "מצער מאד שמהלך כזה רגיש מגיע ללא הסכמה משותפת, ובניגוד לנהוג בקדנציות האחרונות ובודאי בנושא כל כך חשוב ורגיש, אני מיצר על כך".

    גורם בדגל התורה אמר הערב: "כיום כולם מבינים בדגל התורה שאם היו עומדים על המשמר ודואגים מראש לכל הצרכים ולא רק חלוקת נדל"ן הכל היה נראה אחרת. הבעיה שזייברט חשב שיש כאן חלוקת נדלן ולא חלוקת צרכים ולכן על נדל"ן הוא יסכים לריב".

    אך בלשכת ראש העיר הרימו הלילה כוסית ורשמו ניצחון נוסף, לצד שלל המינויים וקידומי העובדים אשר הם עוסקים בהם בימים אלו.

    נציין כי מוקדם יותר היום שלח הגאון הרב דניאל זר מכתב לחברי המועצה בו תקף את נציגי ש"ס המקומית, וכתב כי "ישקול את תמיכתו הגורפת אותה נתן שנים רבות לנציגי ש"ס בעיר".

    הרב זר כתב כי "הוחלט להקצות את שטח התלמוד תורה שנמצא בראשותי לכל מיני בעלויות אחרות, וגם לבית הספר לבנות נדחתה ההקצאה. צר לי שאחרי שנים רבות בהן מסרתי נפש למען תושבי פרדס כץ נמצאתי נלחם מול אנשי שלומנו (בתנועה המקומית), ומחלקים שטחים לכל מיני עמותות חדשות שעדיין לא טעמו טעם פעילות אמיתית וכבר מילאו כיסם בשלל".

    ?

    ?



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      זייברט עונה לא ענייני .ככה זה פוליטיקאים כשאין להם מה להגיד והשני צודק

    2. 3

      בהתייחסות לשאלת הכותרת "מי הרוויח ומי הפסיד"? התשובה: כולם הפסידו. אני קשור לקהילה שדוקא זכתה בשטח לבניה, אך אני ירגיש לא בנוח להתפלל במקום שהתקבל ע"י מחלוקת. כאחד שאומר לפני התפילה "הריני מקבל על עצמי מצוות ואהבת לרעך כמוך" כמנהג האר"י ז"ל, אני יודע כי התפילה תעלה יותר במקום שנוסד ללא חשש מחלוקת.

    3. 2

      מגוחך להשקיע כ"כ הרבה אנרגיות שליליות בושא הזה, כולם רוצים ומכוונים בסופו של דבר להרבות כבוד שמיים, אז מה משנה מי בונה את הבית כנסת?!, והנסיון מראה שמי שפועל לשם שמיים ויש לו זכויות, מהשמיים עוזרים לו, ולא צריך 'לעזור' להקב"ה מאיפה לשלוח את הקרקע/הכסף…. אני כאחד ששייך למגזר הלטאי מאוד נהנה להתפלל בשטיבלעך חסידים (לא רק בגלל התחנון…) ואוהב ללמוד בשטיבעלך של גור, תמיד יש קפה ושוטנשטין, כל הכבוד להם!!! ותמיד נותנים הרגשה טובה ללומדים, (רק דורשים שישבו עם חליפות, אז מה?! בשביל זה לריב?!) תכלס' אנו לפני פסח, וזה זמן לאחדות ולליכוד סביב כבוד שמיים, ובזה נזכה בעז"ה לגאולה בב"א.