גדעון סער למימרן: "העברת המסורת היהודית – ערובה לקיומינו"

    אין מדינה שנקראת סוריה הם לא יחזרו להיות מדינות הם מפוצלות מבחינה אתנית ודתית וזה יוצר פיצול בשטח של הימלטות של אזרחים. הפתרון הוא חלוקה של סוריה רק כך יוכלו לעצור את שפיכות הדמים הזו
    עמית דניאל 1 Comment on גדעון סער למימרן: "העברת המסורת היהודית – ערובה לקיומינו"

    השר לשעבר, גדעון סער, שהודיע אמש על שובו לפוליטיקה בריאיון ל"מהדורה המרכזית" • על המתקפה הסורית באזרחיה: "אין גרוע מאסד; ישראל צריכה לפעול יותר" • העיתוי בו שב למגרש הפוליטי: "שנדע לשמור על העברת המסורת מדור לדור"

    גדעון סער צילום: משה גולדשטיין
    אין מדינה שנקראת סוריה הם לא יחזרו להיות מדינות הם מפוצלות מבחינה אתנית ודתית וזה יוצר פיצול בשטח של הימלטות של אזרחים. הפתרון הוא חלוקה של סוריה רק כך יוכלו לעצור את שפיכות הדמים הזו
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לשעבר, גדעון סער, שוחח הערב ב"מהדורה המרכזית" עם אבי מימרן. תחילה התייחס למתקפה הקשה בסוריה שהתרחשה היום ואמר "זה לא פעם ראשונה שהרוצח המונים הזה אסד משתשמש בנשק כימי כנגד בני עמו. ישראל צריכה להשמיע קול מוסרי. ישראל צריכה לעשות דברים שאינם בהכרח כניסה לביצה המדממת הזו בתוך סוריה. יש לישראל השפעה מסוימת בקרב ידידותיה בעולם ואולי זו העת לנחישות בקרב המעצמות" אמר.

    "בשעתו, הנשיא אובמה קבע קו אדום של שימוש בנשק כלפי אזרחים. הדבר הזה שאסד חמק מכך, הפך לעוד פעם ועוד פעם חציית הקווים האדומים. זה מבחן חדש מאד לנשיא טראמפ שלא היה קשור לאותה מדיניות אך גם לא היה קשור למדיניות של אובמה שחיזקה את איראן, בת בריתה של סוריה. הוא יכול לרתום את אירופה להתערבות כללית. אני חושב שארה"ב והמערב יש להם יכול של תקיפה מהאוויר הן יכולות לפעול. יש סיכון מסוים לנוכח האינטרסים הרוסיים בסוריה אבל האלטרנטיבה היא הפקרת האינטרסים לאיראן וזה גם לא נכון מבחינה אסטרטגית וגם בעייתי מבחינת מוסרית" אמר.

    "אנחנו כיהודים שידענו דברים קשים בתולדותינו צריכים להשמיע קול ברור וצריכים לראות כיצד להסביר לידידותינו שזו שעת מבחן ויכול להיות שאנחנו יכולים לסייע בפעילות אחרים שאינם מלחמה" אמר.

    "יש קווי דמיון בין סוריה לעיראק. אין מדינה שנקראת סוריה הם לא יחזרו להיות מדינות הם מפוצלות מבחינה אתנית ודתית וזה יוצר פיצול בשטח של הימלטות של אזרחים. הפתרון הוא חלוקה של סוריה רק כך יוכלו לעצור את שפיכות הדמים הזו".

    על העיתוי בו בחר לשוב לפוליטיקה, אמר "אנחנו לפני חג החירות, זמן חירותנו. פסח כשר ושמח. שנזכה ליהנות מהימים שבראיה היסטורית הם ימים טובים לעם היהודי ושנדע לשמור על העברת המסורת מדור לדור שהיא הערובה להמשך קיום העם היהודי" אמר.



    1 תגובות

    מיין תגובות