הפלס מאשים את הח"כים החרדים בביטול הכנס בבנייני האומה

    אבי יעקב 23 Comment on הפלס מאשים את הח"כים החרדים בביטול הכנס בבנייני האומה
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיתון 'הפלס' מאשים הבוקר את חברי הכנסת החרדים בביטול כנס 'בני עליה' שהיה אמור להתקיים הערב בבנייני האומה בירושלים.

    בעיתון טוענים כי "ישנו מכנה משותף, לשני האירועים: חוסר האונים של השלטון בהתמודדותו מול ציבור גדול ואיכותי של בני עלייה וגיבורי חיל, שאינם משתפים פעולה עם תהליך החיול האידאולוגי, אותו מנסה מדינת ישראל לכפות על עולם התורה". ומציינים כי "מסתבר שההבנה הולכת ומחלחלת בקרב גורמים שונים שמתחילים להפנים כי מדובר בציבור גדול וחשוב, בעל חוט שדרה עקרוני מוצק, שאינו ניתן לכיפוף – לא באמצעות מאסרים ממושכים, ולא בשלל אמצעים אחרים".

    הם מוסיפים כי עתירה תוגש היום לביהמ"ש בעניין זה על מנת לבטל את ההחלטה לביטול הכינוס.

    ראשי 'הועדה להצלת עולם התורה' אמרו כי "אין ספק שמדובר בכניעה ללחץ פוליטי מגמתי", וציינו כי "הנהלת בניני האומה הייתה מודעת היטב למשמעותו של הכינוס מאז הוזמן, בהדגישם שההזמנה בוצעה בד בבד להזמנת כינוס 'ויאשרוה' לנשות ואמהות בני העליה, אירוע שכל מהותו הייתה חיזוקם של אלפי בני עליה שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס. "אין ספק שהנהלת האולם החליטה לסכל את המעמד ברגע האחרון, בעקבות לחץ של גורמים פוליטיים שחששו מפני המשמעות הציבורית העוצמתית של הכינוס, שיבטא את הנחישות והאומץ הציבורי של בני התורה הנאמנים למצפונם התורתי ולהוראת גדולי ישראל במאבק נגד גזירת השמד", אמרו.



    23 תגובות

    מיין תגובות
    1. 23

      למה?
      למה??
      למה???
      למה אתם קול חי מסקרים אותם?
      למה?
      הם לא שווים את זה!
      לא!!
      תפסיקו!!!

      1. זה נראה שאתה מפחד מהאמת, אחרת אין לי הסבר מדוע אתה כ"כ מתרגז

        1. אני לא מפחד.
          פשוט נמאס שלכל קקיון ומוקיון ולכל איזה פרחח קטן נותנים במה.
          הם אפס וזהו.
          צריך לא לסקר אותם ולא לשלוח שוטרות להפגנות והכל יגמר.
          הם רק חולי צומי.

      2. הבחור בהיסטריה!
        אומרים שהאמת מרגיזה

      3. ככה החילונים ייתנערו מהמפלגות החרדיות. גם אלה שהרב שטיינמן זצ"ל ניסה לשלב. 

    2. 22

      תמיד יאשימו מישהו בצרות שלהם

    3. 20

      ממש כך, הם לא שווים תגובה.

    4. 19

      מעולם לא נתקלתי בכזאת תופעה של אנשים שהופכים מדינה על כלום פעם היו הפגנות על דברים רציניים ואמיתים על חיול שבת וגיוס בנות וכו ולא על דברים שכולנו יודעים שאין בהם טיפת איום אבל למה לא לצאת אם אפשר לא ללמוד

    5. 18

      בן דודי האברך צ.ד.פ. מבית שמש, עדיין נמק בכלא באשמת עריקות, ה' יעזור שישתחרר לליל הסדר. ההורים הצדיקים שלו תושבי מאה שערים כל כך בצער שבנם לובש בעל כרחו מדי צבא, ועוד, שהוא כנראה יגוייס לאחר המעצר. מה עושים? לצערנו, על העצניקים אי אפשר לסמוך, הם נלחמים ומתעניינים רק על פטרוב. בכל השאר הם נוקטים ב"חדל אש". מה עושים? ג-ע-וו-א-ל-ד!!!

      1. מה עושים? מה שכל החרדים עושים, מתייצבים מקבלים דיחוי וממשיכים ללמוד בשקט.
        אם באמת רוצים ללמוד יש דרך, ההפגנות רק גורמות לביטול תורה ולא ליותר תורה.
        כך עשו וכך נעשה גם בעתיד.

    6. 17

      נחשף וידאו מהרב משה גפני בקמפ של ישיבת חמד לפני שלוש שנים

      אז חונכנו להפגנות או לא חונכנו??? תראו איך תוך שלוש שנים בלבלו את הציבור בתורה חדשה. כל מה שהיה מקובל שנות דור, עקרו במחי יד .

      רק לפני ארבע שנים, עמד הרב משה גפני בקעמפ של ישיבת חמד, וסיפר שם על המלחמות וההפגנות שהוא וחבריו ניהלו באופקים.

      בדבריו של מר גפני הוא מספר על המלחמות שהוא ניהל בזמנו למען הדת, הוא שכב על הכביש מתחת לגלגלי האוטובוסים מלא בילדים כדי למנוע מהם ליסוע למתנס לאכול חמץ – ועד היום יש על הלב שלו טראומה מכך. מר גפני זוכה לאחר דבריו אלו למחיאות כפיים סוערות מכל הציבור, נורווגי ברובו כמובן. אף אחד לא קם וצעק חילול ד', אף אחד לא אמר צער של אנשים אחרים. מחיאות כפיים. כי כך תמיד חונכנו.

      מר גפני מוסיף ומספר שהוא אף גרם לפוצץ הופעה שהייתה אמורה להתקיים בשבת כשהוא ועשרות אברכים החשובים של אופקים קנו את כרטיסי ההופעה ומילאו את האולם, כדי למנוע את קיום ההופעה. כך היה גם במאבקו נגד חברת אגד שפעלה בשבת בעיר אופקים.

      גפני הסביר את הענין כי חובתנו לדאוג לציבור המסורתי שחוקי המדינה עלולים לדררד אותם, וכי חובתנו להצילם.

      גפני נשמע בהקלטה אומר כי "אני הלכתי לגור באופקים. הגעתי לשם עם משפחתי מיד אחרי שהתחתנו, מי ששלט על המקום היו קיבוצי השמאל מהסביבה, הם שלטו במערכת המוניציפאלית, בחינוך ובתרבות. בכל המקומות הם שלטו. אנחנו הגענו וניהלנו נגדם מלחמת עולם, אני לא אשכח איך ששכבתי תחת גלגליו של אוטובוס ליד המתנ״ס המקומי בחג הפסח כשהאוטובוס היה מלא בילדים שהיו אמורים לנסוע לאחד הקיבוצים הסמוכים כדי לאכול חמץ.

      "שכבתי פיזית מתחת לגלגלי האוטובוס, עד היום יש על הלב שלי טראומה מהענין הזה. שכבתי תחת גלגליו של האוטובוס, האוטובוס לא נסע והילדים נשארו באופקים. ניהלנו נגדם מלחמת חורמה, מלחמה על כל משפחה על כל מערכת חינוך ועל כל בית ספר – ובכל מקום אנחנו היינו, האברכים היו, היינו העסקנים שעסקנו בזה. אני יכול לספר לכם שבאותה תקופה רצו להפעיל את המתנ״ס בליל שבת, היה זמר שהיה אמור לבוא ולהופיע בליל שבת ואני קניתי ביום שישי כרטיסים להופעה שלו.

      "ראש הישיבה, ראש הכולל והאברכים הטובים של ישיבת אופקים ישבנו במתנ״ס בליל שבת להופעה של אותו זמר – לביא קראו לו, הוא נפטר לפני כמה שנים. לביא היה אמור להגיע ואנחנו ישבנו במתנ״ס. בחוץ הפגינו מאות אנשים חילוניים תושבי אופקים שילדיהם היו אמורים להשתתף בהופעה הזו, ישבנו בתוך האולם וכשהזמר הגיע וראה את ההפגנה הוא הסתובב ונסע משם, ומאז המתנ״ס סגור בשבת.

      "אני לא אשכח שפגשתי בעיצומה של השבת יהודי דתי שמחכה בתחנת אוטובוס, ניגשתי אליו ושאלתי אם הוא מחכה לאוטובוס והוא השיב בחיוב, שאלתי אותו אתה הרי אדם דתי איך אתה נוסע בשבת? והוא ענה לי כי אם אגד נוסע אז מותר. אז ניהלנו אני והאברכים באופקים מלחמה על כך שאגד לא ייכנס יותר לאופקים בשבת. יש מי ששואל פעמים רבות מה זה עסק שלכם? למה אתם מתערבים בדברים? אתם הרי לא נוסעים בשבת, מה איכפת לכם שמישהו אחר שכן נוסע בשבת שיוכל ליסוע בשבת?! וזאת אחת הדוגמאות.

      "לו אנחנו היינו במדינה רק שני מגזרים בלבד, שומרי התורה והמצוות החרדים, ומולנו היו האתאיסטים שאלו שהם אנטי דתיים ולא מעניין אותם משום דבר, לו רק אנחנו היינו חיים בארץ הזאת, אני הייתי בעד הפרדת הדת מהמדינה, כי מה זה עסק שלנו איך שהם חיים או איך שהם מתים, איך שהם מתחתנים או איך שהם לא מתחתנים, אין לי עסק איתם. המציאות היא שבינינו לבינם רוב הציבור בישראל הוא מסורתי, הוא ציבור של אותו יהודי עם כיפה שאם אגד נוסע בשבת הוא נוסע גם כן, ואם החוק יתיר נישואין אזרחיים אז הבת שלו תתחתן עם גוי, בגלל שזה מותר, יש לנו מאבק עם המדינה הזאת והחוקים שלה בגלל הציבור המסורתי. המאבק שלנו הוא עבור הציבור הזה, כי הציבור הזה הוא ציבור שאנחנו מחוייבים לו, ויש לנו את הערבות ההדדית כלפיו".

      אז פעם היו הפגנות. פעם כולם מבינים שזו הייתה הדרך. כזכור את הדברים הפשוטים כתב מר גפני ביתד תשמ"ה מעל דפי יתד נאמן.

      אבל תראו איך תוך שנתיים שלוש, הצליחו לבלבל את כל הציבור נגד הפגנות. הם אפילו לא מנסים לחלק מתי כן ומתי לא. פשוט אסור הפגנות. מה שהשתוללו בזמן החזון איש נגד גזירת גיוס בנות, זה טעות ואיסור. וכך הם קורצים לשלטונות הרשע, עשו מה שאתם רוצים. בני ישיבות, בנות, מעולם לא נלחם כנגדכם, הלא אסור הפגנות.

      1. יש הבדל אם אתה מפגין על דברים מהותיים כגון חילול שבת הם מפגינים על כלום הרי גם אני וגם אתה יודעים שני שיתיצב לא יקרה לו כלום ומי שלא מתיצב מאבד עצמו לדעת ומגיע לו שיהיה בכלא הסיבה שהם מפגינים זה כדי שיזכרו שהם קיימים

      2. הי, הי, הי,
        בא נרגע.
        הכתיבה שלך יפה, ומתוכה אפשר להבין את ההבדלים בין אז להיום.
        הם קנו כרטיסים

      3. נו.
        תבין לבד.
        אתה לא רואה את ההבדל.
        להרוס לכל התושבים את החיים זה נקרא הפגנה למען חילול שבת? הפגנה על מה?
        על מה אתם מפגנים??
        על צומי! ועל נשים!!!!\
        רק רוצים צומי!!!!
        אין חוק גיוס אין כלום!!!!!!!
        די!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      4. זה ההבדל העצניקים לבנינו אנחנו מקשבים לגדולי ישראל והעצניקים… ועוד הם שאולים שאלות

    7. 16

      מעניין למה רק באינטרנט תוקפים ת'עצניקים כנראה שלהם אין

    8. 15

      נחשף … כאילו שמישהו הסתיר את זה הרי הרב גפני אומר את זה מעל כל במה אפשרית – השאלה היא מה אומרים הרבנים כל פעם (כמובן מי שזה עדיין מעניין אותו מה אומרים הרבנים), אגב מישהו שוכר שפעם היה פופולרי ללמוד חפץ חיים ושמירת הלשון – לצערנו נסחפנו קצת בשנים האחרונות אולי לכבוד ביעור חמץ כדאי שנתחיל לחשוב גם על זה לא תלך רכיל הוא לא פחות חמור מבל יראה וכו'

    9. 14

      הם הורסים לנו את החיים עם ההפגנות שלהם מגיע להם שיקבלו קצת בחזרה….

    10. 13

      קול חי הוא המקום היחיד שנותן במה למעמתים עם שוטרות, זורקי אשפה על מבוגרים, מתסיסי ילדים, פורעי הפלג וכו' וכו'

    11. 12

      אנשי הפלג- אשריכם!!!
      אנשי הפלג- אשריכם המקדשי שם שמים ברבים!!!
      אנשי הפלג- אשריכם!!! אשריכם!!!אשריכם!!! אנשי הפלג.