"מדינה כמו שלנו ללכת לבחירות על תאגיד זה הזוי; לא נשב עם לפיד"

    "ההסכם הקואליציוני אצלי באופן קבוע מונח בכיס. רוב הסעיפים יושמו"
    עמית דניאל 1 Comment on "מדינה כמו שלנו ללכת לבחירות על תאגיד זה הזוי; לא נשב עם לפיד"

    ח"כ משה גפני בריאיון סוער לאבי מימרן "תקופת לפיד בממשלה – הגרועה מאז קום המדינה" • על הממשלה הנוכחית "הבחירות יתקיימו במועדן או במועד סמוך למועד שנקבע בחוק" • וגם, האם משרד החינוך שינה את גישתו כלפי החרדים? "יש שינוי ברוח המפקד אבל עדיין הם רגילים ליחס מסוים כלפי המגזר החרדי"

    ח"כ משה גפני צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    "ההסכם הקואליציוני אצלי באופן קבוע מונח בכיס. רוב הסעיפים יושמו"
    10:21
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on האביב כבר כאן: אורי בץ עם התחזית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), שוחח עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" בעקבות המשבר שהיה נראה למי מהמפה הפוליטית כי יוביל לבחירות וגם, על הסקרים המחמיאים ללפיד, על המענק למורים ולתקציב הקמחא דפסחא.

    "הקואליציה הזו טובה גם לעומת כנסות אחרות בהן היינו בקואליציה. לא הרגשתי שנתניהו הוביל לבחירות ואף אמרתי זאת פעם אחר פעם גם בכינוסים רבי משתתפים. לא הולכים לבחירות לא מעריך שזה מה שהולך לקרות בסוף המשבר. זה היה ברור שמדינה שנמצאת עם אתגרים כל כך רבים בצפון, בדרום ובנושא הכלכלי מצליחה, צריך לשמר. ללכת על התאגיד ורשות השידור לבחירות, נראה לי הזוי ולא נכון. מה גם שכל ראשי הקואליציה, גם בליכוד לא רצו ללכת לבחירות. היה ברור שאפשר להגיע לפתרון וזה מה שקרה" אמר.

    "היה שלב שבו אמרתי שלנו אין בעיה ללכת לבחירות. 'אנחנו מתנגדים אבל לא נעמוד בדרכו של רה"מ אם אכן הוא ירצה ללכת לבחירות' אמרתי. אבל זה היה כדי לא למשוך אש, כי היה נראה שאנשים חושבים שאנו מסתירים משהו" אומר גפני.

    "לא הוביל לבחירות" | נתניהו
    ראש הממשלה, בנימין נתניהו

    יונתן סינדלר, פלאש 90

    "להוציא את נושא העובדים, שזה רגיש אצלי, זה לא מעניין אותי. אני מייצג את הציבור החרדי ובלאו הכי הם יהיו נגדנו, למרות שיש שיפור, צריך לומר. יש שם חילולי שבת. הנושא של העובדים חשוב מאחר ואנשים נזרקים עם משפחותיהם. נושא התאגיד עצמו לא מעניין אותי. אני לא בונה אידיאולוגית על אנשים שנמצאים בתוך גוף חילוני שמחלל שבת. ההחלטה האומללה (זו שהחליטה על הקמת האתגיד. ע.ד.) שיוצרת מצב בלתי אפשרי כמעט, התקיימה בקדנציה הקודמת כמו כל הדברים הרעים שהקדנציה הקודמת עשתה".

    לדבריו "צריך למצוא פתרון לשני הצדדים. אי אפשר להשאיר עובדים ללא פרנסה. אני עוסק בעניין המפעל שנמצא בגבול הצפון ואני מקווה שאני מצליח להשאיר את המפעל ההוא. עובדים זה דבר חשוב ביותר. ההחלטה שהתקבלה בזמנו של לפיד כשר אוצר היתה החלטה רעה" על חוסר נוכחות מפלגתו בהסתדרות, אמר "זו הרואה של גדולי התורה. ההוראה של גדולי התורה אצלנו היתה לא להצטרף. יש גם מכתב בעניין. אני מניח שזה גם קשור לנושא השבת. אנחנו לא חברים בהסתדרות על אף שהיו הצעות. אנחנו עומדים מהצד לחלוטין. לא מתערבים כלל" אמר.

    "כמה עובדים יכולים לומר בפה מלא שאני דאגתי שמקום עבודתם יישמר ואני לא חושב שאם אהיה בהסתדרות אדאג יותר או פחות. רבים חייבים את המקום עבודתם לפעילות שאנו עושים בעניין. בקדנציה הנוכחית לא נסגר מפעל אחד כאשר בקדנציה הקודמת, בה לא היינו שותפים, מפעלים רבים נסגרו" אמר.

    על המענקים למורים שבסופו של דבר הגיעו גם למוסדות החינוך החרדי עם שינויים בהתאמה "אני הוצאתי מכתב למנהלי המוסדות שהצלחנו שהמענק למורים יגיע גם למוסדות החינוך החרדים ושלא תהיה אפליה. ושגם פה המענק צריך להגיע לעובדים. הנושא האידיאולגי המרכזי הוא התשלום שלא ע"י המדינה. היינו יכולים להיות בחינוך ממלכתי. ברגע שהמורה מקבל משכורת ממשרד החינוך הוא חייב להיות כפוף לו. גדולי ישראל שהקימו את מוסדות החינוך ההוראה היתה חד משמעית והיא לא שונתה. אם מקבלים משכורת ממשרד החינוך, אין עצמאות לחינוך. עם זה אנחנו מתמודדים רבות. עם הצעות שונות".

    "יש שינוי ברוח המפקד" | שר החינוך, נפתלי בנט
    שר החינוך, נפתלי בנט

    דוברות הכנסת, יצחק הררי

    על יחס משרד החינוך לחרדים, אמר גפני "יש לנו הסכם קואליציוני ארוך עם סעיפים רבים. חלק גדול ההסכם הקואליציוני יושם. ההסכם הקואליציוני אצלי בכיס תמיד. אחד מהסעיפים מדבר על הקמת וועדה שתבדוק את כל הנושא של הרישוי. שאת כל הבירוקרטיה סביב הרישוי, צריך לסיים. אפשר לעשות רישיון לכמה שנים ולא רק לשנה. זה דבר שצריך להיפסק זה נראה כמו התנכלות מכוונת".

    "יש שינוי ברוח המפקד של משרד החינוך. יש מגמה של לחיות בשלום ולחיות באופן שאנשים יוכלו להרגיש שהם יכולים לעשות את עבודתם החינוכית. לבוא ולהגיד שהדברים השתנו מהקצה לקצה, לא. לא השתנו הדברים. הם הורגלו לכל מה שנוגע לחינוך החרדי הם אומרים לא".

    על תיאוריה לפיה מפלגת יהדות התורה תשב בקואליציה אותה ירכיב יאיר לפיד, אמר "אנחנו לא נשב עם יאיר לפיד. המצב העובדתי שגם עם הסקרים שמחמיאים לו. אין הבדל בגושים גם יאיר לפיד עולה כפי שיש בסקרים של עכשיו הגושים לא משתנים. ואם הגושים לא משתנים כל אחד מבין שמי שיקים את הממשלה הבאה הוא בנימין נתניהו".

    ח"כ גפני מנתח את הסיטואציה הפוליטית בסקרים ואומר "יש מצב שבו המחנ"צ נופל באופן דרמטי וחסר תקדים וכל המנדטים הולכים ללפיד. כאשר הסוקר שואל מי שמצביע שמאל. הוא עונה לפיד אם הוא לא רוצה את המחנה הציוני. אבל בעת בחירות כשיציגו לפניו מפלגות מרכז, מרכז שמאלה, הוא יוכל לומר מפלגה אחרת. גם לפי הסקרים הגרועים ביותר למדינה, שהוא מקבל הרבה למדינה, כי ראינו שהיה שהוא היה שר אוצר ולא עשה כלום, גם לפי הסקרים הללו, ראש ממשלה הוא לא יכול להיות".

    על תקופה שותפות לפיד בקואליציה, אמר "תקופת לפיד היתה הדבר הנוראי ביותר. הממשלה הכי רעה למדינת ישראל גם מבחינה מדינית וכלילית וגם מבחינת הציבור החרדי היתה הממשלה בה היה שותף לפיד. בלעדינו הוא לא יכול להיות ראש ממשלה הסקרים לא מאפשרים לו. לא נשב אתו. השאלה הזו תיאורתית. ליצמן לא מדבר אתו בכלל, אני מדבר עם כולם ואני אומר לו 'אתך אנחנו לא נלך'. אני לא רואה מישהו מראשי הקואליציה שרוצה ללכת לבחירות. להערכתי בחירות יגיעו למועד או כמעט למועד שנקבע בחוק".

    על תקציב הקמחא דפסחא אמר "בוודאות מבחינת הקמחא דפסחא, מה שהיה שנה שעברה, נותנים גם היום. בסך הכללי, הכסף הזה שמיועד לקמחא דפסחא על סוגיו, הוא כמו בשנים האחרונות. אני תובע ממשרד האוצר עוד כסף לקמחא דפסחא" אמר.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא מובן בכל איך אפשר להגיד רוח המפקד השתנתה
      כאשר בנט עושה את כל התעלולים האפשריים בבית משפט לברוח מהשוואת תקצוב המוכש"ר החרדי לתקצוב מוכש"ר נוצרי ערבי.

      לא מובן איך בדיוק רוח המפקד השתנתה אם הקודקודים הצמודים אליו, ממשיכים עם כל הביקורות שנועדו למוטט מוסדות חרדים,
      גם כאשר אין להם נהלים! הם קודם מבצעים ןאחרי זה בודקים אם הביקורת מגובה בנהלים או לא
      כך אחרי שהרב יעקב אשר התריע בכנסת על נוהל איתנות פיננסית, והשיב סגן השר (פאוש) שזה טיווטה ועובדים על שינוי הנוסח,
      והנה עדיין דנים בשינויי נוהל איתנות פיננסית ותוך כדי יוצאים עשרות רבות מכתבי חיסול למוסדות חרדים על בדיקת איתנות פיננסית!

      זה לא היה בקדנציות לפני פירון!

      מבחינת החינוך, זה המשך גרוע לקדנציה של פירון! לא יותר טוב מכך!

      מוטב להגיד את האמת
      אגב,
      דווקא הערבים הביאו הישג מדהים עם תקצוב אדיר למוסדות המוכש"ר שלהם, בלי להקריב מהעצמאות שלהם
      מספיק לראות בפרוטוקולים השונים של הכנסת, איזה פה גדול יש להם, ואיך כולם מקפלים בפניהם את הזנב ומורידים את הכובע
      זה פשוט מביש.