במשך ארבע שנים הילה היתה בחווה – ושתקה

    הילה היא אוטיסטית. וההורים המשיכו להשקיע בה בתקשורת עם מטפלת שקידמה אותה בשפה היא שולבה בכיתה א' רגילה, אומנם עם מטפלת צמודה אבל בכיתה רגילה ולא במסגרת חינוך מיוחד
    אתי קצבורג No Comments on במשך ארבע שנים הילה היתה בחווה – ושתקה

    סיפור מרגש על הילדה ששתקה, על הורים שלא הרפו, על השתלבות אמיצה ועל חווה של מעשים טובים

    הילה היא אוטיסטית. וההורים המשיכו להשקיע בה בתקשורת עם מטפלת שקידמה אותה בשפה היא שולבה בכיתה א' רגילה, אומנם עם מטפלת צמודה אבל בכיתה רגילה ולא במסגרת חינוך מיוחד
    14:34
    24.04.24
    נתי קאליש No Comments on שמחה מעורבת בעצב: הברית תתקיים לאחר הלוויה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במשך 4 שנים הילה היתה בחווה.

    4 שנים שהיא שתקה ואף אחד לא באמת ידע מה היא חושבת או מרגישה.

    4 שנים היא הגיעה לשיעורי רכיבה טיפולית ולא תיקשרה עם אף אחד.

    ואז בטיול בשטח במסגרת השיעורים נפלה לה הבובה, הילה פנתה למדריך: "הבובה נפלה לי". המדריך צבט עצמו כלא מאמין ושאינו בחלום, וחזר לחוה לשתף את ההורים בבשורה המרעישה "הילה מדברת".

    הילה היא אוטיסטית. ההורים המשיכו להשקיע בה בתקשורת עם מטפלת שקידמה אותה בשפה. היא שולבה בכיתה א' רגילה, אמנם עם מטפלת צמודה אבל בכיתה רגילה ולא במסגרת חינוך מיוחד.

    מה שפתח עבורה וקידם אותה בצעדי ענק בהתנהלות היומיומית לולא ההתמדה והערך הטיפולי שקיבלה שבוע אחר שבוע במשך 4 שנים.

    חווה של יצירה ואהבה

    חווה של יצירה ואהבה

    חוות הסוסים של חדווה ממוקמת בראשון לציון. חלק גדול מהסוסים בחווה מגיעים לשם אחרי שהבעלים הקודמים שלהם הזניחו אותם או נטשו אותם ובחווה הם עוברים שיקום ארוך. האינטרקציה בין הסוסים הללו לבין המטופלים שבאים לרכב מדהימה. לסוס המשוקם עם מטופל שבא לשיקום יש הרבה מהמשותף וזה ניכר בתוצאה.

    החוויה מתגמלת ומפתחת רגישות גבוהה. מטופלים לומדים בדרך הזו אהבה רוך ונתינה, קבלת השונה, וגילוי אמפתיה לסובבים. לחווה מגיעים גם בעלי מוגבלויות וילדים ונערים עם צרכים מיוחדים ואחת לשבועיים מגיעים אוטיסטים מהוסטל בראשון לציון.

    חדווה הינה יזמית ומלאת רעיונות ועם לב ענק שכל עמישראל יכול להצטופף בתוכו ועוד יישאר מקום. לרגל יום המעשים הטובים עלה לה רעיון מיוחד ומקורי הקמת גינה שתהווה פעילות נוספת לאוטיסטים, גינה כזאת תעסיק אותם והם ילמדו את התחום וירכשו מיומנויות נוספות.

    היא מספרת "התרגשתי לראות איך הבוגרים עצמם לובשים חולצת מתנדבים  אלה שאנחנו דואגים להם ביום יום  נרתמו לסייע בהקמת הגינה. בנוסף לשתילים רכשנו גם זרעים כדי להמחיש את עניין צמיחת המלפפון והעגבנייה שפורסים לעצמם בהכנת הסלט, ופרט לצמחי נוי נזרעו ירקות גינה, ותבלינים שישמשו אותם בהמשך לקטיפה ולהכנת סלט לארוחת הבוקר, תה נענע, לימונית ושיבה".

    מבחינת חדוה מדובר בנסיון ראשון מסוגו בו ילדים ונערים עם אוטיזם ומוגבלויות נוספות מקימים גינה בעשר אצבעות בשטח החווה. בסיום היום הזה, יום המעשים הטובים, התגובות שלהם היו מרגשות והם חשו מלאי יצירה.

    מבחינתם צעד קטן, הם זרעו זרעים ושתלו שתילים, היכולת השפעה של זה לטווח ארוך אדירה. מבחינתם יום המעשים הטובים היווה אתגר חדש לעוד התקדמות בחיים שלהם, להרגיש שווים. שווים בחייהם ובמעשיהם. שווים לסביבה ולהשפעה שלה.



    0 תגובות