הפעילים המוסלמים התגייסו לאסוף כסף לשיקום בית קברות יהודי

    יוסי אשר 1 Comment on הפעילים המוסלמים התגייסו לאסוף כסף לשיקום בית קברות יהודי

    העובדים שהתנדבו הם חברי איגודים מקצועיים, שיזמו מפעל התנדבות של חבריהם (לאו דווקא יהודים), שכלל את שיקום המצבות, תיקון גדר הביטחון שנהרסה על ידי האנטישמים, וכן הגדלת אמצעי התאורה

    צילום: ויקיפדיה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     שני פעילים מוסלמים בסנט לואיס, שהחליטו לקיים מגבית לשם שיקום בית העלמין היהודי שחולל בידי אנטישמים, והעמידו יעד של גיוס 20 אלף דולר, גייסו כבר 162 אלף דולר. מתוך העודף שנוצר הם העבירו כבר כמה אלפי דולרים לשיקום בית כנסת שנפגע על ידי אנטישמים בעיר אחרת, דיווחו של יצחק הילדסהיימר בשבועון מצב הרוח.

    שני המוסלמים הקימו מטה מיוחד לגיוס כספים, המיועדים לשיפוץ כל בתי העלמין היהודיים שנפגעו על ידי אנטישמים, או שייפגעו בעתיד. סוכנות הידיעות JTA מוסרת שלפי שעה הם מתכוננים לגייס עד 200 אלף דולר. הם גם שלחו 5000 דולר לשיקום בית כנסת בשיקגו שנפגע על ידי אנטישמים לאחרונה. באמצע השבוע החלו מתנדבים ועובדים מקצועיים הפועלים בהתנדבות, לשקם את בית העלמין היהודי 'הר הכרמל' בפילדלפיה, ארה"ב, שבו נעקרו או הופלו כ-175 ממצבותיו.

    העובדים שהתנדבו הם חברי איגודים מקצועיים, שיזמו מפעל התנדבות של חבריהם (לאו דווקא יהודים), שכלל את שיקום המצבות, תיקון גדר הביטחון שנהרסה על ידי האנטישמים, וכן הגדלת אמצעי התאורה, וזאת במטרה לסייע במניעת פגיעות נוספות בבית העלמין. הפיגוע בבית העלמין היה לפני חודש והוא אחד מהפעולות האנטישמיות שכן התקיימו למעשה, מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו, בניגוד לסידרת האיומים של פיצוצים במרכזי קהילתיים יהודיים, שהיו מעשי ידיו של הישראלי-אמריקני הצעיר שנתפס השבוע בישראל.

    גם פעילות הרס בבית עלמין אחר בעיר סנט לואיס, בוצעה לאחר שטראמפ נכנס לתפקידו, אבל האירגונים היהודיים בארצות הברית מדגישים שפעילות אנטישמית מסוג זה מתקיימת לאורך תקופת כהונת כל הנשיאים בארצות הברית. בבית העלמין בסנט לואיס שוקמו רוב 154 המצבות שנהרסו, אבל 16 מהמצבות נלקחו לתיקון ושיפוץ יסודיים יותר, פעולה שתימשך כשלושה חודשים.

    פורסם במצב הרוח



    1 תגובות

    מיין תגובות