"אם רובי ריבלין, היה מתמודד היום בפריימריז בליכוד, הוא לא היה נבחר"

    מי שמסרב באופן עקבי אפילו להגיע לפשרה טריטוריאלית אתנו זה הצד הערבי. זה נכון גם לקמפ דוד שעראפת פתח באינתיפאדת אל אקצא כתגובה להתחמקות מהכרעה, שאני הייתי בממשלה אבו מאזן התחמק
    עמית דניאל No Comments on "אם רובי ריבלין, היה מתמודד היום בפריימריז בליכוד, הוא לא היה נבחר"

    דו"ח המבקר: "עיוות, נהנים מאז צוק איתן ממציאות שחמאס לא ירה לשטחנו לא ירה כדור אחד" • החיים החדשים: "אני פוגש קהלים פעם פעמיים שלוש ביום, אין לי עיתון ולא ערוץ טלוויזיה" • ומי הוא? "אני ימני, ניצי וממלכתי"

    שר הביטחון לשעבר, בוגי יעלון צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    מי שמסרב באופן עקבי אפילו להגיע לפשרה טריטוריאלית אתנו זה הצד הערבי. זה נכון גם לקמפ דוד שעראפת פתח באינתיפאדת אל אקצא כתגובה להתחמקות מהכרעה, שאני הייתי בממשלה אבו מאזן התחמק
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון לשעבר, בוגי יעלון, שוחח ה"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן הערב ושוחח על דו"ח צוק איתן, המצב הבטחוני, עתידו הפוליטי ועל חוק הגיוס.

    "צריך לדאוג תמיד" אמר בהתייחסו למצב הביטחוני "זה נכון, אני מציע לעצמנו להפסיק להתלהם. אני שומע יותר מדי התלהמויות מצד שרים בקבינט, אלו דברים מיותרים שעלולים לגרום להידרדרות. כרגע המצב יציב אני חושב שהצלחנו לייצר הרתעה אבל צריך להיות ערוכים לכל הסלמה".

    על ירי הטיל הבליסטי והמצב בצפון "זו לא הפעם הראשונה. כפי שפורסם זה טיל שנורה לנוכח פעילות שלנו. טיל שהתכוון לפגוע במטוסים שלנו. זה לא קורה בפעם הראשונה זה נחשף בפעם הזו מכיוון שנורה בצדק טיל חץ. אני לא רואה שינוי בהתרעה. גם לא במדיניות הרוסית והסורית".

    על גבול הדרום "אנחנו נהנים למעלה משנתיים וחצי מאז צוק איתן למציאות שהחמאס לא ירה לשטחנו לא ירה כדור אחד. יש גורמים שרוצים לגרות את חמאס ויורים מדי פעם כי יודעים שהאינטרס של חמאס שקט. חמאס אחראי לביטחון בשטח. צריך מצד אחד  לשמר הרתעה ומצד שני לתת לעזתיים לחיות ולתת מענה לצרכיהם. הם תלויים בנו. יש סגר בטחוני כל סחורה שנכנסת נבדקת על ידינו בצדק. אם לא נעשה את זה האיראנים ואחרים יבריחו דברים".

    על ארה"ב "ברור שזה לטובה. היחס של הממשל האמריקאי לישראל הוא איננו עוין. גם אם לא רואים דברים עין בעין. הממשל החדש לומד את האזור. הממשל הקודם הותיר ואקום בהחלטה לא להתעמת עם איראן שניצלה את זה. הם ילמדו שמי שסרבן לאורך השנים זה לא הצד הישראלי כפי שכבר פורסם גם אנחנו ניסינו יוזמה אזורית עד עכשיו הגורמים באזור לא התעסקו בזה מסיבותיהם שלהם. יזמות אזוריות היו גם בתקופתי. המחנה הערבי הסוני נמצא באותה סירה אתנו כתוצאה מהמציאות במזרח התיכון. היו ניסיונות, אחד מהם נחשף – המפגש בעקבה. אני לא רואה אותם מכונים להשקיע בסכסוך הזה. הם מאוכזבים מאבו מאזן הסעודים לא השקיעו בפלסטינים דולר. הקטארים היחידים שמשקיעים. סיבה נוספת ונסתרת, מי שיצר את הבעיה הפלסטינית נגדנו, אלו הערבים כנשק נגדנו".

    "מי שמסרב באופן עקבי אפילו להגיע לפשרה טריטוריאלית אתנו זה הצד הערבי. זה נכון גם לקמפ דוד שעראפת פתח באינתיפאדת אל אקצא כתגובה להתחמקות מהכרעה, שאני הייתי בממשלה אבו מאזן התחמק. אפילו היינו מוכנים לשלם מה קיבלנו? הוא טרק את הדלת. במרץ 14" הוא הגיע לבית הלבן אנחנו היינו מוכנים להמשיך את המשא ומתון במסגרת אמריקאית אך הוא סירב. אנחנו צריכים לקבל החלטות לגבי האינטרסים שלנו. אני לא מסכים עם מי שאומר בא נספח שטחי סי ונבנה על כל גבעה. אני לא רוצה מדינה דו לאומית".

     על דו"ח צוק איתן, אמר "הקבינט של צוק איתן לצערי, מבחינתי כמי שיושב בקבינטים מ-95 הוא היה, עד אז, הגרוע ביותר. פוליטיקה תוך כדי לחימה. תוך כדי ניהול מערכה של חיים ומוות יש פוליטיקאים שמכוונים לפגוע ברה"מ, בי וברמטכ"ל ובונים תיק לצורך שחיקת מעמדנו. שאלו לא יעשו אותו דבר בעדויות למבקר המדינה? ידעתי שזה יקרה. אין מלחמה שאין בה טעויות. חיכינו שנתיים וחצי? מיד אחר המלחמה עשינו תחקירים עמוקים בתוך הצבא. ההישג מדבר בעד עצמו השקט של חמאס זה לא כי הוא נהיה ציוני. הדו"ח מעוות ומנוצל על ידי פוליטיקאים".

    על איום המנהרות "אני עושה הפרדה בין הנושא שעלה בקבינט שאין שר ואזרח בישראל שלא ידע על המנהרות. יש בעיה עם המודעות. אני עסקתי בנושא המנהרות, כרמטכ"ל היה לי עוזר לנושא המנהרות. אנחנו מובילים בתחום אבל גם האמריקאים מתמודדים בגבול מקסיקו עם הרבה כסף. לא התרשלנו הערכנו שמחבלים יצאו מתוך האדמה. אנחנו מסתכלים על המערכה רק דרך עיני המנהרות. הייתי מוכן לסיים את המלחמה אחרי 8 ימים אך מאחר והחמאס לא קיבל את ההצעה להפסקת האש והמשיך את המערכה עם מהרות עשינו את זה".

    על תנועת הליכוד "אני לא מצטער שהצטרפתי לתנועת הליכוד. תנועת הליכוד שהצטרפתי אליה ב-2009, למשל שלטון החוק היה מובן מאליו. מה שקרה מאז, זה שאם היום נשיא המדינה, רובי ריבלין, היה מתמודד בפריימריז, הוא לא היה עובר אותם. יש שחיקה במה שאמורה להיות מדינה יהודית ודמוקרטית. אני יצאתי לדרך חדשה אני מקים כח פוליטי משלי. יש אנשים מצוינים שמכונים להצטרף אלי כולל להיבחר לכנסת. אני פוגש קהלים פעם פעמיים שלוש ביום אין לי עיתון ולא ערוץ טלוויזיה הדרך שיש לי לפגוש אנשים זה פנים אל פנים".



    0 תגובות