"ישראל נהנית מצמיחה כלכלית חזקה ומאבטלה נמוכה"

    יוסי אשר No Comments on "ישראל נהנית מצמיחה כלכלית חזקה ומאבטלה נמוכה"

    קרן המטבע הבינלאומית פרסמה את הדו"ח השנתי על חוזקה של הכלכלה הישראלית לצד פעולות הממשלה ומשרד האוצר בשנת 2016. מהדו"ח עולה כי אנשי הקרן התרשמו מעבודת מטה הדיור של משרד האוצר ושיבחו את האסטרטגיה שמקדם שר האוצר, משה כחלון, בתחום הדיור. חברי הקרן הביעו תמיכה בריכוז האחריות בתחום הבנייה תחת קורת גג אחת, וציינו כי …

    כחלון צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    10:21
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on האביב כבר כאן: אורי בץ עם התחזית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קרן המטבע הבינלאומית פרסמה את הדו"ח השנתי על חוזקה של הכלכלה הישראלית לצד פעולות הממשלה ומשרד האוצר בשנת 2016. מהדו"ח עולה כי אנשי הקרן התרשמו מעבודת מטה הדיור של משרד האוצר ושיבחו את האסטרטגיה שמקדם שר האוצר, משה כחלון, בתחום הדיור. חברי הקרן הביעו תמיכה בריכוז האחריות בתחום הבנייה תחת קורת גג אחת, וציינו כי הדבר הביא לקיצור תהליכי תכנון הבנייה ב2-6 שנים ולהגדלת היצע הדירות.

    עוד צוין בדו"ח כי מטה הדיור מתמודד בהצלחה עם האתגרים בתחום ובראשם גיוס עובדים לענף הבנייה לצד פתיחת הענף לייבוא חברות בניה זרות, מהלכים שיתרמו לשיפור הפריון בענף.

    בהמשך להחלטת הממשלה על הבאת חברות בנייה זרות לישראל, ציינו חברי קרן המטבע כי יש לאפשר כניסה רחבה יותר של חברות בנייה שיכולות להקל על מחסור בעובדים מיומנים, לצמצם את עלויות הבנייה ולפעול לתיעוש הענף. בהתייחסותם למחיר למשתכן, תוכנית הדגל של שר האוצר, משה כחלון, נכתב כי הפרויקט יזרז השגת דיור בר השגה למשקי הבית הצעירים וכי תרומתו להגדלת היצע הדיור תהפוך למשמעותית בטווח הבינוני.

    הדו"ח מצביע על כך שישראל נהנית מצמיחה כלכלית חזקה ומאבטלה נמוכה, המהווים קרקע יציבה לביצוע רפורמות שיסייעו לקדם צמיחה ברת-קיימא שתחלחל לכל שכבות האוכלוסיה. מדיניות זו תואמת את המגמה עליה הצביע הכלכלן הראשי לפיה ההכנסות והתצרוכת של השכבות החלשות עלו בקצב מהיר יותר מהשכבות החזקות בעשור האחרון.

    אחד הסעיפים המרכזיים בדו"ח עוסק בשיפור משמעותי בשוק העבודה שהתבטאה בעליה בהיקף התעסוקה ב- 2.6% בשנת 2016. הנתון משקף את המשך הצמיחה באוכלוסייה בגיל העבודה וירידה בשיעור האבטלה לשפל היסטורי בעוד ששיעורי המשרות הפנויות נותר גבוה. כתוצאה מהגברת הביקושים בשוק העבודה נרשמה ב- 2016 עלייה של למעלה מ-3% בשכר במגזר העסקי, זאת בהשוואה ל-2014 שבה צמח השכר בקצב נמוך יותר. העלייה בשכר המינימום החודשי, בשיעור של 8.6% ב -2015 ושל 13.6% בינואר 2016, תרמה אף היא לגידול חד יותר בשכר המצרפי.

    נקודה נוספת אותה ציינו בדו"ח החיובי של קרן המטבע היא הורדת היחס חוב תוצר לרמה של 62% כתוצאה מצמצום הגרעון לרמה של 2.1% תוצר וזאת לעומת תקרת גרעון שעמדה על 2.9%. מהלך זה נתמך על ידי הגידול בהכנסות המדינה בשנת 2016, חלקן בעלות אופי פעמי.

    על פי הדו"ח, תקציב המדינה לשנים 2018-2017 הגדיל את התמיכות בפנסיונרים ובנכים וכן את ההוצאות האזרחיות על חינוך ובריאות, לצד הגדלה מתונה בהשקעות הממשלתיות בתשתיות ובתחבורה. הקרן מעריכה כי הגרעון בפועל בשנים 2018-2017 יהיה נמוך במעט מהתקרה לאור תחזיות אחראיות בבסיס התקציב.

    קרן המטבע צופה המשך צמיחה בשיעור של כ-3% ועלייה הדרגתית בקצב האינפלציה. התחזית מבוססת על צפי להתאוששות ביצוא ובהשקעות, תוך שמירה על רמה נמוכה בשיעור האבטלה.



    0 תגובות