ח"כים ואישי ציבור נגד בג"ץ • ח"כ פרוש: "מרגיש חנק מפסיקות בג"ץ"

    איתי גדסי 1 Comment on ח"כים ואישי ציבור נגד בג"ץ • ח"כ פרוש: "מרגיש חנק מפסיקות בג"ץ"

    ח"כים ואישי ציבור תוקפים את בג"ץ: "לקבוע את הסמכות של בית המשפט" • ח"כ פרוש: "מרגיש חנק מפסיקות בג"ץ" • ח"כ יוגב: "להחזיר את הדמוקרטיה לישראל"

    צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בסרטון שמפרסמת תנועת 'דרך חיים', המנהלת בחודשים האחרונים קמפיין כנגד התנהלות שופטי בג"ץ, מביעים ח"כים מסיעות שונות ואישי ציבור, ביקורת כנגד התנהלות שופטי בג"ץ ומתארים כיצד שופטי בג"ץ פוגעים בביטחון, בזהותה היהודית של המדינה, ופוגעים בציבורים שונים.

    סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש אומר בסרטון: "הרבה פעמים יש פסיקות של בית המשפט העליון שמנוגדות למה שחושב יהודי שומר תורה ומצוות המנהל אורח חיים דתי וחרדי. אני כיהודי חרדי מרגיש כעין חנק בפסיקות הללו".

    ח"כ אליעזר מוזס אומר בסרטון:  "בבית המשפט העליון יש קבוצת אליטה כפי שהגדיר זאת אהרון ברק. יש את המשפחה הבג"צית. בכל נושא של תורה, דת ומדינה אני נתקל בבג"ץ. לא רק לאחר מעשה ולאחר החוקים, אלא גם לפני שהולכים להעביר איזה חוק, מיד שואלים, ומה יהיה עם הבג"ץ?".

    ח"כ מוטי יוגב, שהגיש בשבוע האחרון הצעת חוק שנוסחה בידי עו"ד אורי צפורי מתנועת 'דרך חיים' ומבקשת להסדיר את יחסי בג"ץ והכנסת ולמנוע מבג"ץ לפסול חוקים,  תוקף בסרטון את הפגיעה של בג"ץ בהתיישבות ובדמוקרטיה: "ביהמ"ש העליון צריך לייצג את ישראל וזה צריך לבוא לידי ביטוי באופן בחירת השופטים. בבתי דריינוף בבית אלא כבר היה סיכום של המנהל האזרחי על מתן תב"ע למבנה, ובכל זאת הפסיקה היתה ייקוב הדין את ההר. באמצעות חוק המשילות ונהלים וחוקים נוספים, אנחנו מבקשים גם לחזק את ביהמ"ש העליון אבל גם להשיב את הדמוקרטיה למדינת ישראל".

    מאי גולן מתנועת העיר העברית מתייחסת לסוגיית המסתננים: "אם הציבור הולך ובוחר 120 ח"כים שינהיגו את מדינת ישראל על פי הרוב הדמוקרטי של מדינת ישראל, בא בג"ץ והופך את הקערה על פיה. שמגיעים מאה אלף מסתננים בלתי חוקיים כובשים שכונות שלמות משנים את הצביון התרבותי והצביון היהודי ומביאים פשע, ומגיע בג"ץ ודואג לתחביבים ולזוגיות של אותם מסתננים על פני הרווחה של תושבי דרום תל אביב".

    יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אומר: "נוצר מצב אבסורדי שיש עוולות קשות מאוד נגד ההתיישבות וכמישהו מציע להגיש בג"ץ כולם צוחקים. פשוט מתחילים לצחוק כי ברור שסעד לא נקבל מבג"ץ".

    אריה קינג חבר מועצת העיר ירושלים התייחס לפגיעה של בג"ץ בביטחון: "עשרות בתים של מחבלים, בג"ץ מונע את הריסתם ואם בסוף אולי נהרס, זה נהרס אחרי שנים כשכבר שוכחים שהוא המחבל כי היו עשרות אחריו. בגלל בג"ץ האפקטיביות של ההרתעה נהרסת".

    סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן מביע גם הוא תרעומת בסרטון על פסיקת בג"ץ לגבי הבתים בעפרה. "זוהי פסיקה ללא צדק".

    ח"כ מיקי זוהר שהביע תמיכה גם הוא בחוק המשילות של ח"כ יוגב מסכם: "אנחנו צריכים לחוקק כדי לשנות. אנחנו צריכים לקבוע את הסמכות גם של בית המשפט וגם של עצמינו".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אז למה אין רוב בכנסת להחלשת בג"ץ??? כי יהיה מסוכן בלי בג"ץ ואני כותב זה כחרדי