"אני נגד בית המשפט? זה בערך כמו להשוות D9 לאוטו בימבה"

    אתה טועה ומטעה. הצעת החוק שלך מבקשת לחסל לחלוטין את הביקורת השיפוטית ואילו הצעת החוק שאני חתמתי עליה בעבר ביקשה לחזק את הדמוקרטיה, באופן זהיר ומחושב
    איתי גדסי No Comments on "אני נגד בית המשפט? זה בערך כמו להשוות D9 לאוטו בימבה"

    ח"כ יואל חסון תקף היום את חוק המשילות שהגיש ח"כ מוטי יוגב • אלא שבסביבת יוגב סיפרו כי הוא הוא כנראה שכח שהוא חתום על אותה הצעה בדיוק שהגיש יחד עם עוד 48 חברי כנסת בשנת 2007 • ויש לו תשובה

    אתה טועה ומטעה. הצעת החוק שלך מבקשת לחסל לחלוטין את הביקורת השיפוטית ואילו הצעת החוק שאני חתמתי עליה בעבר ביקשה לחזק את הדמוקרטיה, באופן זהיר ומחושב
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) תקף היום את חוק המשילות שהגיש ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי). אלא ששם אמרו כי הוא הוא כנראה שכח שהוא חתום על אותה הצעה בדיוק שהגיש יחד עם עוד 48 חברי כנסת בשנת 2007, בהם 7 שרים וסגן שר מכהנים כיום.

    אלא שחסון לא מתבלבל ומסביר את העובדות. "יוגב אמר בזמנו שצריך לעלות עם D-9 על בית המשפט העליון ועכשיו הוא מגיש הצעת חוק שזאת בדיוק מטרתה: חיסול עצמאותה של מערכת המשפט הישראלית. תפיסת העולם שלי היא שישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית, חייבת לשמור על איזון בריא בין הרשות המחוקקת לשופטת, וחייבת לכבד את עצמאות בית המשפט העליון, כפי שמקובל במדינות דמוקרטיות מתוקנות.

    חשוב לזכור: בית המשפט העליון הפגין ברוב שנותיו ריסון בביקורת שיפוטית מול הכנסת והתערב בחקיקה במקרים ספורים בלבד. ביטול חקיקה של הכנסת על ידי בית המשפט הוא צעד חריג שננקט במשורה ורק במקרים של פגיעה בזכויות יסוד חוקתיות – וטוב שכך. היה מוטב לכולנו שיחסי הכוחות בין הכנסת ובית המשפט יוסדרו בחוק יסוד שמגדיר את גבולות הגזרה של שתי הרשויות ואת היקף הביקורת השיפוטית, כפי שרבים וטובים משני צידי המתרס הפוליטי הציעו בעבר, כולל אני. אך העובדה שיחסים אלה עדיין אינם מוסדרים – אינה מהווה בשום פנים ואופן צידוק להתנגחות בבית המשפט ולכרסום ביסודות הדמוקרטיה כפי שמציע יוגב. אני מציע לחזק את הכנסת, לא על חשבון בית המשפט, וזאת המוטיבציה שתמיד הייתה נר לרגליי. ח"כ יוגב, לעומת זאת, אינו מעוניין בחיזוק הכנסת או ביצירת איזון בריא ומסודר בין הרשויות. המוטיבציה שלו אחת ויחידה: פירור מערכת המשפט.

    חסון הטעים כי "בהצעות החוק הבדלים מהותיים, ניסוח שונה ומוטיבציה שונה, ועל כן צר לי להבהיר כי דברי יוגב הם שקר מניפולטיבי וגס".

    הוא אמר: "מוטי יוגב, אתה טועה ומטעה. הצעת החוק שלך מבקשת לחסל לחלוטין את הביקורת השיפוטית ואילו הצעת החוק שאני חתמתי עליה בעבר ביקשה לחזק את הדמוקרטיה, באופן זהיר ומחושב – פסקת התגברות לפיה הכנסת יכולה להתגבר על הביקורת השיפוטית בתנאים מאוד מגבילים וייחודיים. זה בערך כמו להשוות D9 לאוטו בימבה.



    0 תגובות