זמן אוויר: האספן מספר על ספר תורה שנכתב לפני 1,000 שנים

    עמית דניאל No Comments on זמן אוויר: האספן מספר על ספר תורה שנכתב לפני 1,000 שנים

    מנחם טוקר שוחח ב"זמן אוויר" עם אספן של ספרי תורה • ספר תורה בן 1,000 שנים, ספר תורה ששרד את המחנות בשואה ועוד ספרי תורה שהסיפורים על קורותיהם, ירגשו אתכם

    מנחם טוקר וספר תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רחמים, אספן של תשמישי קדושה שוחח עם מנחם טוקר ב"זמן אוויר" על ספר תורה עתיק שנמצא באמתחתו, ספרי תורה נוספים וגם, פסק דין מיוחד שהחל מגערה בבית כנסת בירושלים.

    "יש לי ספר תורה של תלמידי החתם סופר בן 250 שנה גודל של 12 ס"מ, מבחינת הכשרות הוא ברמה ממש מהודרת. יש לו ארון קודש מיוחד ועצי חיים מכסף מיוחדים. שווה מאות אלפי דולרים" הוא מספר "קיים אצלי אוסף של שלוש מאות ספרי תורה. עד 1,000 שנים. יש לי ספר תורה מתימן בן אלף שנים. שלחנו את זה לבדיקת פחמן 14. זה לא נמצא אצלי במקום".

    "אדם ששרד את המחנות הגיע לחיפה בקום המדינה ויש קהילה בחיפה שמכרו שבעה ספרי תורה, ארבעה חידשנו וגם את ספר התורה שהוא הביא אתו ועוד מעט יוצג למכירה בע"ה. יש ספר תורה שסוחרים חלבים שהיו בהודו לפני 150 שנה לקחו אתם ספר תורה מסוריה להודו גרו שם. ויש לי את הספר תורה משם. תיק מהודו עם מוטיבים מהאיזור שם" הוא מספר.

    "כתוב שדוד המלך היה יוצא למלחמה עם ספר תורה. אני גם כותב ספרי תורה קטנים. ספר תורה בגודל של 7 סנטימטר עשינו ליהודי מווילאמסבורג".

    האזינו:

     



    0 תגובות