כך טווה המוסד "מלכודת דבש" למהנדס בפרויקט הנשק הכימי הסורי

    שלמה בן יוסף No Comments on כך טווה המוסד "מלכודת דבש" למהנדס בפרויקט הנשק הכימי הסורי

    המבצע שזכה לשם הקוד "רטאפיה" החל על פי התחקיר בעיתון "לה מונד" כשבמוסד סימנו כמטרה מהנדס המקורב לפרויקט שנוטה לבקר מעת לעת בפריז. במוסד ניתחו את אישיותו והעריכו כי יצליחו לגייסו באמצעות "מלכודת דבש" שיטוו בפריז

    11:02
    18.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on "מצילנו מידם": שב"כ חשף מחבל דעא"ש ליד ירושלים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוקר המודיעין רונן סלומון מפרסם היום בבלוג שלו 'אינטלי טיימס' פרטים חדשים שנחשפו בעיתון "לה מונד" אודות מבצע "רטאפיה" שניהל המוסד הישראלי בשיתוף עם סוכנות הביון הצרפתית במטרה לגייס בעורמה, מהנדס סורי מ"המרכז הסורי ללימודים ומחקר מדעי" – (SSRC), המופקד על תוכניות הטילים וייצור הנשק הביולוגי והכימי של סוריה.

    המבצע שזכה לשם הקוד "רטאפיה" החל על פי התחקיר בעיתון "לה מונד" כשבמוסד סימנו כמטרה מהנדס המקורב לפרויקט שנוטה לבקר מעת לעת בפריז. במוסד ניתחו את אישיותו והעריכו כי יצליחו לגייסו באמצעות "מלכודת דבש" שיטוו בפריז. המבצע נוהל בשיתוף המודיעין הצרפתי ובידיעת הסי.איי.אי וה-BND הגרמני.

    הקשר עם המהנדס נוצר, על פי העיתון, באמצעות סוכן מוסד שהתחזה לאיש עסקים איטלקי שהצליח לרכוש את אמונו של הסורי באמצעות שורה של מחוות שכללו אירוח במלון ברובע ה -13, הבאת נרגילות לחדר המלון וגם בילויים לייליים.

    בזמן זה עסקו חוליות אחרות של המוסד והביון הצרפתי באבטחת הפעילות, מעקבים טכניים, ציטוט לחדר במלון וחיפוש במחשב האישי של המהנדס.

    המפגש הראשון התקיים בבית המלון היוקרתי "ארבעת העונות – ג'ורג החמישי" בפריז ובמהלך השהות של הסורי בצרפת, הציג האיטלקי חברים שהציעו לקנות ממנו מידע על התוכניות הכימיות הסוריות, ספקים, קבלני משנה, מתווכים ויצרנים אירופאיים.

    על פי העיתון, המלכודת החלה להסגר מרגע שחצה את הקו והוא החל לספק גם מידע אודות ארסנל הנשק הכימי שברשות סוריה שכלל, על פי המידע שמסר, טונות של גז חרדל VX ורכישה של משאיות לנשיאת טילים.

    בשנת 2011 החל המהנדס הסורי לפקפק בזהות פטרונו האיטלקי אולם הכסף שכבר קיבל לא אפשר לו לסגת. המידע שיספק למוסד הישראלי ומהם לצרפתים ולגרמנים יוביל בשנת 2011 להקפאת נכסי "המרכז הסורי ללימודים ומחקר מדעי" – (SSRC) ולדו"ח שיפרסם הביון הצרפתי בנוגע לארסנל הנשק הכימי של סוריה. דו"ח שישמש בסיס להסכם הפירוק מרצון של ארסנל הנשק הכימי של סוריה.

    .



    0 תגובות