רבנים מעדות המזרח תומכים בעצרת "הפלג" והעדה החרדית

    מחייבים אותם להתגייס, וזה הוא נגד התורה, וכן הוא דעת כל גדולי ישראל, וחלילה זה מביא רעה בר מינן לעם ישראל. ולכן עלינו לבקש מה' להעביר הגזירה
    אבי יעקב 8 Comment on רבנים מעדות המזרח תומכים בעצרת "הפלג" והעדה החרדית

    גדולי תורה וראשי ישיבות וקהילות מבני עדות המזרח חתמו על מכתבי תמיכה בעצרת הרבבות שתתקיים היום על ידי הפלג הירושלמי והעדה החרדית, ובמאבק נגד גזירות הגיוס • "השלטונות גזרו גזירה קשה לאבד את הדור הצעיר"

    מחייבים אותם להתגייס, וזה הוא נגד התורה, וכן הוא דעת כל גדולי ישראל, וחלילה זה מביא רעה בר מינן לעם ישראל. ולכן עלינו לבקש מה' להעביר הגזירה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיתון הפלס מפתיע הבוקר עם פרסום תמיכתם הפומבית של שישה עשר רבנים וגדולי ראשי הישיבות מהמובילים והנחשבים בקרב בני עדות המזרח, בעצרת הענק שתתקיים הערב בירושלים, ובמאבק נגד גזירת הגיוס.

    הגאון רבי משה צדקה מראשי ישיבת פורת יוסף כותב במכתבו שמתפרסם לראשונה בעיתון הפלס: ׳עד עתה לא היו בני הישיבות הולכים לצבא, ועתה אנו שומעים השכם והערב אשר הרבה בחורים מפתים אותם, או יש שמאיימים עליהם, או שאם פעם לא קיבלו את המכתב של ההתייצבות מסיבות שונות, ששינו את הכתובת וכדו', מחייבים אותם להתגייס, וזה הוא נגד התורה, וכן הוא דעת כל גדולי ישראל, וחלילה זה מביא רעה בר מינן לעם ישראל. ולכן עלינו לבקש מה' להעביר הגזירה, ושיתיחסו לבני הישיבות כדת של תורה. משה צדקה.

    במכתב חריף מסוגו, עליו חתמו גדולי התורה הספרדים, נכתב: "חושך ענן וערפל מכסה ארץ, אלפי נערים ואברכים צעירים בני הישיבות, כבר נפלו בפח יוקשים בעטיה של גזירת הגיוס הנוראה המאיימת על המשך קיומה ומציאותה של היהדות החרדית באר"י.

    "השלטונות עושים הכל על מנת לעצור את פריחתה שגשוגה ועצמאותה של היהדות החרדית בארה"ק, ולשם כך גזרו גזירה קשה לאבד את הדור הצעיר, ואם אין גדיים אין תיישים ח"ו.

    "איך יערב לנו אכלו ושתו, בעת אשר יום יום מגיעים בשורות איוב על עוד ועוד נשמות קדושות שמוצאים אותם מן התורה, כיצד נוכל לחגוג את חג החירות, כאשר בני התורה נמצאים מאחורי סורג ובריח, על מנת לשבור את רוחם ולהכניעם שיאותו להכנס לצבא ולעזוב התורה אשר היא חיינו והיא מגינה על הדור.

    הרבנים מוסיפים ומתייחסים לעצרת היום: "חובת השעה וחובת כולנו, להקהל ולעמוד על נפשינו ונפש צאצאינו, ולהשתתף בעצרת התפילה והמחאה האדירה שתתקיים אי"ה ביום ג' ראש חודש ניסן תשע"ז הבעל"ט, לזעוק אי שמים נוכח גזירת השמד אשר יום יום מכלה ושורפת נשמות ישראל, ה"י.

    "עורו והתעוררו למען הצלת בחורי ואברכי ישראל מרדת שחת! הרעישו עולמות נגד הגזירה להעביר על הדת שאין לה אח ורע בכל העולם כולו. ומי שענה למרדכי ואסתר בשושן הבירה יעננו ע"ד כבוד שמו ית' במהרה דידן.

    על המכתב חתומים הרבנים הגאונים: הרב אליהו טופיק – ראש ישיבת באר יהודה. הרב בן ציון מוצפי – ראש ישיבת בני ציון. הרב יצחק ברכה – ראש ישיבת עטרת יצחק. הרב ציון כהן – מרבני ישיבת פורת יוסף. הרב בניהו יששכר שמואלי – ראש ישיבת נהר שלום. הרב שלמה מחפוד – אב"ד יורה דעה. הרב יעקב שכנזי – מו"צ ורב שכונת בית ישראל. הרב אהרון ירחי – רב ומו"צ שכונת מקור ברוך. הרב יצחק טופיק – ראש ישיבת באר יהודה. הרב יעקב ישראל לוגסי – ראש כולל כתר שלמה ומגיד מישרים. הרב יוסף שרגא – רב בית כנסת יזדים. הרב מנשה שוע – הרב דוד פנירי – הרב יעקב שילוני, מחכמי ורבני ישיבת אהבת שלום.

    גם מכתבו הנוקב של הגאון רבי ציון בוארון בו תוקף את נציגי הציבור שאינם עושים דבר על מנת לעצור את גזירת הגיוס נגד בני עדות המזרח, צורף הבוקר לעיתון הפלס.

    יצוין כי זהו צעד חריג וראשון מסוגו, בו רבנים המזוהים ברובם באופן מובהק עם הציבור הספרדי, ושנוטלים חלק בעצרת שקוראת תיגר על ממשלת ישראל ושותפיה החרדיים בהם גם נציגי תנועת ש״ס שהעבירו את חוק הגיוס ושבעקבותיו מתכנסים היום בעצרת הרבבות על מנת למחות נגד חוק הגיוס ולכנותו גזירת גיוס.

    rfhsdhsh yifrfgu



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      א. אין קשר בין דברי הרבנים כפי העולה מן המכתבים לבין טענות המפגינים אנשי עץ.
      ב.שמות רוב הרבנים אנונימיים למדי ואם אני לא טועה בתוכם גם אב ובנו (הר' טופיק).

    2. 7

      איפה החתימות המקוריות?????????
      כבר היו מקרים עם אותם אנשים……

    3. 6

      ניכר כי כותבי התגובות הקודמות אינם ספרדים.
      סביר להניח כי הם פשוט ליטאים מהעבר השני של המתרס. "שויניאים". או "נורבגים".
      הלא מדובר פה ברבנים מהמעלה הראשונה, מהיושבים ראשונה במלכות.
      במיוחד מרן הגר"מ צדקה שליט"א. וקדוש ה' מרן הגר"צ בוארון שליט"א.
      השפעתם – אדירה!

    4. 5

      הרב בניהו שמואלי הספיק להוציא הודעה שהוא חוזר בו והרב מוצפי טוען שכלל לא חתם

    5. 4

      אולי אם יתחילו לעצור כל הפגנה 30 בחורים ל30 יום זה ירגיע אותם

      1. באמת עצרו מעל 30 והם רק המשיכו כי יש להם עקרונות.

    6. 3

      האנרכיסטים הללו ידועים כזייפנים. זייפני ההיסטוריה, זייפני חתימות וכן…זייפני המציאות.

    7. 2

      להרגע אנטישמים עם כיפות לעשרות אלפי יהודים מותר שיהיה דעה שונה משלכם