"ישראל מחוייבת לעבוד עם טראמפ כדי לקדם שלום עם הפלסטינים"

    איתי גדסי No Comments on "ישראל מחוייבת לעבוד עם טראמפ כדי לקדם שלום עם הפלסטינים"

    "אנו מלמדים את ילדינו שלום, הגיעה העת שהרשות הפלסטינית תעשה כך אף היא. עליה להפסיק ללמד את ילדיה שנאה, עליה להפסיק לשלם לטרוריסטים, עליה להפסיק להכחיש את הלגיטימיות שלנו וההיסטוריה שלנו ובראש ובראשונה, עליה להכיר אחת ולתמיד במדינה היהודית"

    צילום: לע''מ
    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום בשידור חי מירושלים לוועידת איפא"ק שהתכנסה בארצות הברית וזה מה שאמר: תודה רבה איפא"ק. תודה רבה להווארד קור וליליאן פינקוס על מנהיגותכם. תודה רבה ל-4,000 הסטודנטים, מנהיגי המחר, שהגיעו לוועידה היום. תודה רבה למנהיגות הדו-מפלגתית של הקונגרס ולחברים הרבים בסנאט ובבית הנבחרים שבאו להפגין את תמיכתם בברית הגדולה בין ארה"ב לישראל.

    ברצוני לנצל את ההזדמנות הזאת כדי לברך את ידידי דיוויד פרידמן ורעייתו תמי. דיוויד, אני מצפה לקדם את פניך בחום בישראל, ובמיוחד בירושלים.

    ידידיי, אמרתי זאת בעבר ואומר זאת שוב – לישראל אין ידידה טובה יותר מאמריקה ולאמריקה אין ידידה טובה יותר מישראל. למען ביטחונן של ישראל וארה"ב כאחד, עלינו להבטיח שכוחות האסלאם הקיצוני ימוגרו. לא נאפשר להם לגרור את האנושות מההבטחה של עתיד מזהיר אל עבר חשוך. אני בטוח שישראל וארה"ב יתייצבו יחד, שכם אל שכם, כדי לוודא שהאור יגבר על החושך ושהתקווה תגבר על הייאוש.

    פירוש הדבר הוא למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני אי פעם – זאת מדיניותנו וזאת תמיד תהיה מדיניותנו. פירוש הדבר גם להתייצב מול התוקפנות האיראנית באזור והטרור האיראני ברחבי העולם; להביס כליל את דאע"ש – לא חלקית; ולכרות בריתות עם מתונים באזור ששואפים לבנות עתיד טוב יותר ולאמץ את המודרניות והשלום.

    במאבק הזה בין מודרניות וימי-ביניימיות, יותר ויותר מדינות באזור ומחוצה לו, ברחבי העולם, מבינות שישראל נמצאת בצד שלהן.

    כאשר טרוריסטים מאיימים על אנשים בני חורין, ישראל נמצאת שם, עם מודיעין ויכולות לוחמה בטרור שאין להם אח ורע; במקום בו אנשים סובלים מרעב ומצמא, כמו למשל באפריקה, ישראל נמצאת שם, עם טכנולוגיות שמסייעות להזין את רעבי העולם וליצור מים יש מאין; כאשר האקרים מעמידים בסכנה את המערכות הקריטיות של חיינו – בנקים, מערכות תחבורה ותחנות כוח – ישראל נמצאת שם, עם יכולות סייבר יוצאות מן הכלל שעוזרות להגן על כולנו; כאשר אסונות טבע פוקדים מקומות שונים ברחבי העולם – ישראל נמצאת גם שם, עם שירותי חילוץ ורפואה שאין שני להם.

    אני גאה בתרומה הייחודית שתורמת ישראל לעולם – תרומה לאנושות בשיעור גדול לאין ערך מגודלנו היחסי.

    ברצוני להביא לכם דוגמה לכך: בשבוע שעבר רכש תאגיד אינטל חברה ישראלית – מובילאיי. זאת חברה שמייצרת טכנולוגיות לרכבים אוטונומיים – הטכנולוגיה של המחר. אינטל לא רק שילמה עבור החברה הישראלית 15 מיליארד דולר, היא עשתה דבר נוסף – היא נתנה להם את המפתחות. היא אמרה להם – אתם, מובילאיי, בישראל, בירושלים, לא הרחק ממשרדי – אתם תנהלו ותובילו את כל חברות הרכבים האוטונומיים שלנו ברחבי העולם. ניתן לראות מדוגמה זו, וניתן לראות ממקרים רבים נוספים, שישראל הופכת במהירות למעצמה טכנולוגית בין-לאומית, ואנו מאוד גאים בכך.

    כל זה אפשרי בזכות כושר ההמצאה והנחישות הישראלית, אותו כושר המצאה ואותה נחישות שבזכותם הוקם הצבא רב-העוצמה שלנו, הכלכלה האיתנה שלנו והחברה החזקה שלנו. אולם לא עשינו זאת לבדנו. ישראל לא הייתה המדינה שהיא היום אלמלא התמיכה האיתנה של ארצות הברית. וכולכם צריכים להיות גאים מאוד בכל מה שעשיתם למען חיזוק הידידות בינינו שנה אחר שנה, עשור אחר עשור.

    גבירותיי ורבותיי, אני בטוח שהברית בינינו תתחזק אף יותר בשנים הקרובות. כפי שאתם יודעים, הייתה לי פגישה מצוינת עם הנשיא טראמפ בחודש שעבר. ברצוני להודות לנשיא על תמיכתו האיתנה בישראל, וברצוני להודות לסגן הנשיא פנס על מילותיו החמות על ישראל אמש.

    הממשל הזה מפגין את מחויבותו לישראל בתרגום המילים הללו למדיניות. הדבר מוצא ביטוי בעמידתה האיתנה באו"ם של השגרירה היילי לטובת הצדק, לטובת ישראל ולטובת האמת; הוא משתקף בהצעת התקציב שהגיש הנשיא טראמפ, המשאירה על כנו את מלוא הסיוע הצבאי לישראל, אפילו בזמן שמהדקים את חגורת התקציב אף יותר ואנו מודים על כך מאוד.

    בישראל אנו אסירי תודה על התמיכה הנדיבה של הממשל, הקונגרס והעם האמריקאי. אנו יודעים כמוכם שתמיכה זאת היא השקעה בביטחוננו המשותף ובעתידנו המשותף, היות שאנו נלחמים באותם אויבים ומגנים על אותם ערכים. החברות החופשיות שלנו, הכבוד שאנו רוחשים לשלטון החוק והחירויות הרבות שאותן אנו מוקירים, ובצדק, הם המחברים בין אמריקנים וישראלים.

    כך גם השאיפה לשלום. ידה של ישראל – וידי שלי – מושטת לשלום לכל שכנינו. אנו מלמדים את ילדינו שלום, הגיעה העת שהרשות הפלסטינית תעשה כך אף היא. עליה להפסיק ללמד את ילדיה שנאה, עליה להפסיק לשלם לטרוריסטים, עליה להפסיק להכחיש את הלגיטימיות שלנו וההיסטוריה שלנו ובראש ובראשונה, עליה להכיר אחת ולתמיד במדינה היהודית.

    ישראל מחוייבת לעבוד עם הנשיא טראמפ כדי לקדם שלום עם הפלסטינים ועם כל שכנינו. אני מאמין שהסכנות המשותפות לישראל ולרבים מבין שכנינו הערבים מעניקות כעת הזדמנות נדירה לבנות גשרים לטובת עתיד טוב יותר, עתיד של שגשוג, ביטחון ושלום.

    כדי להבטיח את העתיד הזה, ישראל תעמוד כל העת על המשמר, לעולם לא תתפשר על ביטחונה ותהיה נכונה תמיד להגן על עצמה. אנו נגן על עצמנו לא רק בשדה הקרב הפיזי, אלא גם בשדה הקרב המוסרי. אנו נגן על עצמנו מפני הכפשות וחרמות, נשמיע את קולנו בבירור נגד אנטישמיות בכל מקום ואנו קוראים לידידינו באמריקה וברחבי העולם לדרוש שהחמאס ישחרר את בני הערובה הישראלים ויאפשר למשפחות גולדין ושאול לקבור את בניהן הנופלים.

    ידידיי, איפא"ק הייתה תמיד שותפה חיונית בחיזוק הברית בין שתי מדינותינו. בבניית תמיכה דו-מפלגתית רחבה בישראל, איפא"ק מסייעת להבטיח שהברית בינינו תעמוד במבחן הזמן. מחויבותכם לישראל הופכת אתכם לחלק מתקומתו המחודשת של העם היהודי, מחידוש הריבונות היהודית בארץ אבותינו.

    תודה לכם על עמידתכם לצדה של ישראל, תודה לכם על תמיכתכם בישראל. תודה לכם על מאמציכם להפוך את הברית בין ארה"ב לישראל לחזקה יותר מאי פעם. תודה לכם על הסיוע בהבטחת עתידה של המדינה היהודית האחת והיחידה.

    תודה רבה איפא"ק.



    0 תגובות