הצעת חוק: יצוין שחרור והצלת שארית הפליטה מגרמניה הנאצית

    שלום בידרמן No Comments on הצעת חוק: יצוין שחרור והצלת שארית הפליטה מגרמניה הנאצית

    יוזם הצעת החוק ח"כ יואב בן צור יו"ר סיעת ש"ס: 'במדינה יהודית, שקמה מן האפר, ישנה חשיבות בציון יום זה גם בתאריך העברי כ"ו באייר. יש בכך יותר מאמירה סמלית וביטוי של ניצחון הרוח, רוחו של העם היהודי, שניצל מציפורני הנאצים ימ"ש'

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    'כ"ו באייר, יום ציון כניעת הנאצים לבעלות הברית, שחרור והצלת העם היהודי ונרדפי הנאצים, יצוין בטקס תפילה ואזכרה ממלכתי לזכר הקדושים שנהרגו במלחמה בנאצים, במסגרת בעלות הברית והפרטיזנים ברחבת הכותל המערבי. כמו"כ תקיים הכנסת מושב מיוחד בהשתתפות נשיא המדינה, נציגי בעלות הברית וניצולי השואה והלוחמים. שחרור והצלת שארית הפליטה יצוין באמצעות משרד החינוך בתוכניות הלימוד בבתי הספר ובמוסדות החינוך, בתנועות הנוער ובמתנ"סים הציבוריים – כך קובעת הצעת חוק.

    בהצעת החוק הזה – מדגישים החכי"ם – אין בכדי לגרוע מציון יום הניצחון ביום 9 במאי כאמור בחוק מעמד ותיקי מלחמת העולם השנייה.

    בדברי ההסבר להצה"ח כותבים החכי"ם כי 'ביום כ"ו באייר תש"ה, 9 במאי 1945, הכניעו בעלות הברית את גרמניה הנאצית במלחמה עקובה מדם ובכך ניצלו שנים עשר מיליון יהודים מציפורני הנאצים ימ"ש. ברחבי תבל ובישראל מציינים בגאון את היום הזה כיום הניצחון על גרמניה הנאצית ואת סיום מלחמת העולם השנייה, בטקסים ממלכתיים רוויי זיכרונות'.

    יוזם הצע"ח יואב בן צור יו"ר סיעת ש"ס אמר כי 'במדינה יהודית, שקמה מן האפר, ישנה חשיבות בציון יום זה כיום השחרור וההצלה מגרמניה הנאצית גם בתאריך העברי כ"ו באייר. יש בכך יותר מאמירה סמלית וביטוי של ניצחון הרוח, רוחו של העם היהודי, שניצל מציפורני הנאצים ימ"ש. ביום זה נכתוב בציפורן ברזל ולדורות את תולדותיהם ודברי ימיהם של אחינו, נחרוט את זכרם וצוואתם על לוח ליבנו. נציין את שחרור והצלת העם היהודי ממלתעות הרשע ההרג והחורבן'.

    ביוזמת סגן נשיא הקונגרס היהודי ברוסיה מר גבריאל גרמן זכרייב ובברכת גדולי ישראל, הרה"ר לישראל, חמישים מרבני ודייני 'ועידת רבני אירופה', שרים וחברי כנסת החל העם היהודי בישראל ובתפוצות לציין בשנים האחרונות את יום כניעת הרייך השלישי – השחרור וההצלה של יהדות אירופה – בתאריך העברי בכ"ו באייר. במהלך היום נערכים טקסים יהודיים המאפיינים את יום השחרור וההצלה. תפילות. פרקי תהילים מיוחדים; בכותל המערבי, בתי הכנסת. בהיכלי התורה. מוסדות החינוך ובבתי ישראל.



    0 תגובות