"הזוי שבמדינת היהודים עוצרים יהודים על ניסיונות לקיום פולחן יהודי"

    צבי הדס 3 Comment on "הזוי שבמדינת היהודים עוצרים יהודים על ניסיונות לקיום פולחן יהודי"

    "כאשר כשר לביטחון פנים כיהן יצחק אהרונוביץ'. הייתה אז התנהלות שלפיה אם יש התפרעויות של ערבים, יהודים לא עולים להר" מזכיר השר אלקין • "מדיניות החדשה גרסה שאם יש בלגן – מטפלים בבלגן, ולא ביהודים"

    השר זאב אלקין צילום: גילי יערי, פלאש 90
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר להגנת הסביבה לירושלים ולמורשת זאב אלקין מגנה את התנהלות המשטרה נגד מביאי כבשים לקרבן פסח להר הבית. תוקף את בג"צ שהיה צריך להתערב אך מגבה את הפרת זכויות היהודים. משבח את השר ארדן ששינה את יחס המדינה להר הבית, וטוען שבזכות ציבור העולים להר הבית יחזור חופש הפולחן היהודי להר הבית.

    "הזוי שבמדינת היהודים עוצרים יהודים על ניסיונות לקיום פולחן יהודי", אומר השר זאב אלקין בהתייחסותו למשטרת ירושלים שרודפת בסמטאות העיר העתיקה אחר יהודים המגיעים לירושלים עם כבשים וגדיים בערב החג, כדי לקיים את מצוות הקרבת קרבן הפסח. בשנה שעברה עצרה המשטרה עשרות יהודים וארבעה כבשים.

    אולם אלקין מגונן על המדיניות הזו בטענה ש"זאת מדיניות שנוהגת עשרות שנים תחת כל הממשלות וכל המשטרות". לדבריו, "ברור שאת השינוי בעניין הזה יעשה הציבור".

    "ככל שיותר אנשים יעלו להר הבית, כך ייווצר סיכוי שגם המשטרה תאלץ לבסוף לשנות את הכללים, וזה קורה, תופס תאוצה ומתרחש". הוסיף השר אלקין בנימה אופטימית.

    בג"צ צריך להתערב

    בראיון שהעניק לארנון סגל ממקור ראשון דחה השר אלקין את טענתו שהממשלה מפירה את החלטות בג"צ לאפשר פולחן יהודי בהר הבית. "זה לא מדויק, והלוואי זה היה כך" טען אלקין. "בג"ץ מאפשר למשטרה שליטה מוחלטת בהר. אם היית צודק, מי שהיה פונה לבג"ץ היה מקבל אישור לפולחן בהר בניגוד לדעת המשטרה".

    "לצערי אני לא חושב שמבג"ץ תבוא הישועה בעניין הזה. למרות שאתה צודק שמבחינה הגיונית זה בדיוק סוג המקרים שבית המשפט העליון היה צריך להתערב בהם. הרי קיימת כאן פגיעה בזכויות הכי בסיסיות שיכולות להיות".

    השר ארדן שינה דרמטית את יחס המדינה להר הבית

    למרות זאת, שיבח אלקין את השר לבטחון הפנים גלעד ארדן, על "ששינה דרמטית את היחס של מדינת ישראל להר הבית". "המשרד לביטחון פנים שינה מדיניות בתקופת כהונתו של גלעד ארדן, והמדיניות החדשה גרסה שאם יש בלגן – מטפלים בבלגן, ולא ביהודים".

    "כאשר כשר לביטחון פנים כיהן יצחק אהרונוביץ'. הייתה אז התנהלות שלפיה אם יש התפרעויות של ערבים, יהודים לא עולים להר." מזכיר השר אלקין. "אני מעדיף לשלם את המחיר שאני לא עולה ההרה באופן אישי, אבל המשטרה מטפלת במהומות ומאפשרת ליהודים לעלות להר" הוסיף אלקין.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      השנה אין תירוץ להמנע מהבאת קרבן פסח, ומי שנמנע חייב כרת!

    2. 2

      בושה הכתבה האוהדת הזו. אסור לעלות להר הבית

    3. 1

      שטיות עם הארץ אחד גם לטענת עמי הארצות אין חיוב קרבן פסח כל עוד הסנהדרין לא מחדשת ומתירה טומאה בציבור וסנהדרין אין תעבי בצע יש………