צבי יחזקאלי ומרדכי לביא משוחחים על פסח, גלות, גאולה ובן חורין

    לדעתי, המטרה היא קודם כל להבין את הנס הגדול הזה שיצאנו ממצרים. היציאה שלנו ממצרים היא זו שעשתה את כל ההבדל בינינו לבין העמים. וצריך לעשות הכנה להבין את זה. הכנות על פי הספרים כדי לקבל את האור הזה.
    עמית דניאל No Comments on צבי יחזקאלי ומרדכי לביא משוחחים על פסח, גלות, גאולה ובן חורין

    מרתק • צבי יחזקאלי שוחח עם מרדכי לביא על החיסול המסתורי בעזה ועל ההתפתחויות כפי שהוא רואה מנקודת מבטו • אבל לצד הפרשנות המהוקצעת, החל יחזקאלי לשוחח עם לביא על משמעות חג הפסח הקרב ובא • מה הוא בוחר להשאיר ב'מצרים'? • איך הוא רואה את עצמו לאחר הפסח? וגם, על מהות המושג 'בן חורין'

    צבי יחזקאלי צילום: דוברות אוניברסיטת אריאל
    לדעתי, המטרה היא קודם כל להבין את הנס הגדול הזה שיצאנו ממצרים. היציאה שלנו ממצרים היא זו שעשתה את כל ההבדל בינינו לבין העמים. וצריך לעשות הכנה להבין את זה. הכנות על פי הספרים כדי לקבל את האור הזה.
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של ערוץ 10 ובתכנית "מהדורת הבוקר" בהגשת מרדכי לביא הוא לא צולח שיחת פרשנות ללא קצת יידישקייט ודברי הגות ומחשבה במעגל השנה היהודי.

    תחילה, נשאל מה לדעתו מרגיש חמאס אחר חיסול הבכיר בשבוע שעבר בתוככי רצועת עזה "עצם זה שעשית צעד מפתיע, שברת נוסחה, נתת מכה שהם לא יודעים איך להגיב. יש הרבה דמיון בין חיזבאללה לחמאס בהקשר הזה" אמר יחזקאלי "בחיזבאללה כשהתבצע חיסול מורניה היה הלם והם לא נכנסו למערכה. מה שקרה בעזה לא יוציא אותם למבצע. הם יפנו את מקורות הכח שלהם לאבטחה ולחשש שדברים כאלה יקרו שוב. יש להם חור באבטחה. לאחר חיסול יאסין לא קרה כלום. לאורך זמן הם לא ישכחו אבל תראה כמה מן לקח לחיזבאללה לנקום את חיסול בכיריו. הם לא יבטיחו הרבה נקמה אני לא חושב שהם יצאו מהתבניות המוכרות שלהם" אמר.

    עכשיו עבר לביא לשאול את יחזקאלי איך הוא מתכונן לחג הפסח וכאן פתח יחזקאלי בדו שיח עם לביא שעסק במהות הפסח, במהות 'בן חורין' ואיך הוא רואה את עצמו לאחר הפסח "לדעתי, המטרה היא קודם כל להבין את הנס הגדול הזה שיצאנו ממצרים. היציאה שלנו ממצרים היא זו שעשתה את כל ההבדל בינינו לבין העמים. וצריך לעשות הכנה להבין את זה. הכנות על פי הספרים כדי לקבל את האור הזה. זה כמו שיוצאים למבצע בצבא ויש כל מיני הכנות ואתה שואל למה אני צריך את זה ואת זה אבל אז מגיע שלב שאתה מבין למה אתה צריך את כל ההכנות. אני רוצה להיות אדם חופשי מכל הדברים שכרגע, לפני פסח, אני עדיין לא חופשי מהם. זה כמו שהשיחה שלנו" המשיל יחזקאלי "לדוגמא מאחורי סורגים ואתה אומר לי 'מה נעשה בחוץ' ואני עונה 'נהיה בחוץ, נהיה בחוץ'. המטרה להרגיש חופש, חירות" אומר יחזקאלי.

    "אדם שהיה במצרים" הוסיף "ועבר את הים ויצא החוצה. שאומרים לו לא תרגיש יותר את המצרים. הוא מרגיש חופש, ביטחון. 'עיקר הגלות, גלות הנפש. עיקר הגאולה, גאולת הנפש'. מה אני משאיר ב'מצרים'? אני חייב להשאיר דברים ב'כלא' שמחר, מחרתיים כשאצא אני לא אהיה אתם כדי שאוכל להיות עובד ד' יותר טוב. התפילה שלי עוד שבועיים, שלושה תהיה אחרת. אנחנו נהיה במרחב אחר. כל הסיפור של הנפש זה לא להתקשקש 'מה אני מרגיש ומה כואב לי'. מה כואב לי זה לנסח תפילה ותפילה זה סוג של חופש. וחופש – צריך להרגיש" אמר ולביא הוסיף 'ברגע שאתה מרגיש – כנראה שהגעת לחופש'".

    האזינו לשיחה המרתקת:



    0 תגובות