לפיד: "מי שקובע איך יתנהל הצבא הם מפקדי צה"ל, לא הרבנים"

    איתי גדסי 6 Comment on לפיד: "מי שקובע איך יתנהל הצבא הם מפקדי צה"ל, לא הרבנים"

    יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, נפגש עם קבוצת רבנים מרכזיים החתומים על "מכתב הרבנים" • לפיד: מי שקובע איך יתנהל הצבא הם מפקדי צה"ל, לא הרבנים, אבל אני מברך על הדיאלוג המתנהל ביניכם לבין הצבא • הרב סתיו: "אנו בעד שיח עם כלל החברה הישראלית על מנת להגיע להסכמות. כל רבני הציונות הדתית נגד הכפייה על לוחמים ולוחמות לשרת יחד"

    לפיד צילום: יונת סינדל, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, נפגש אמש (א') עם קבוצת רבנים מרכזיים החתומים על "מכתב הרבנים" בנוגע לשילובם של נשים וגברים בגדודים המעורבים וביחידות שדה. הפגישה התקיימה על רקע המשבר שנוצר לאחרונה בין צה"ל לחלקים מהציונות הדתית.

    בפגישה, הציגו הרבנים ללפיד את הקשיים עמם נתקלים החיילים והחיילות הדתיים בצה"ל, ועדכנו כי בעקבות המפגש שלהם עם הרמטכ"ל בשבוע שעבר הם מקיימים כעת שיח ענייני ואמיתי עם הצבא.

    השתתפו  בפגישה הרב דוד סתיו- יו"ר ארגון רבני צהר ורב היישוב שהם, הרב רפי פויירשטיין -מראשי רבני צהר וסגן נשיא מכון פויירשטיין, הרב אוהד טהר לב – ראש מדרשת לינדנבאום, הרב עמיחי גורדין מישיבת הר עציון וחה"כ אלעזר שטרן (יש עתיד).

    במהלך הפגישה אמר הרב דוד סתיו: "יש פער עצום בין מכתב הרבנים לדברים שפורסמו בשם הרב יגאל לווינשטיין וזה משהו שחשוב לנו להדגיש ושהציבור יידע. אנחנו לא נגד  שירות נשים בצה"ל, אנחנו מבקשים לפתור בעיות של חיילים שמגיעות מהשטח על מנת להמשיך ולחזק את שירות הלוחמים בצה"ל. אנחנו מבקשים להגיע להסכמות שמקובלות על 90 אחוז מהציבור. חשוב לדעת שכל רבני הציונות הדתית מתנגדים לפקודה שכופה על חיילים וחיילות לשרת יחד ביחידות קרביות."

    לפיד אמר לרבנים בפגישה: "מי שקובע איך יתנהל הצבא הם מפקדי צה"ל, לא הרבנים, אבל אני מברך על הדיאלוג המתנהל ביניכם לבין הצבא. חשוב לאפשר לכל בת דתיה שתרצה בכך להתגייס. חשוב שהציבור יידע שלא כל הציונות הדתית הם סמוטריץ' והרב לווינשטיין. הכי חשוב שנזכור שכולנו חיים פה ביחד ומדינה היא לא תחרות במשיכת חבל. זוהי חובתי לעזור לכם להסביר לציבור שרוב מכריע של הציבור הדתי מתנגד לכל התקפה על ערכי המדינה וצה"ל."

    ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) אמר לרבנים: "יש לכם תפקיד חשוב להראות לציבור הישראלי שיש גוונים בציונות הדתית ואתם מייצגים את הרוב שמחפש לחבר בין כל חלקי העם ומתנער מאמירות מבדילות ומפלגות. אין קבוצה טובה יותר מקבוצת הרבנים הזאת, שנותנת תקווה ליהדות מחברת, ואני שמח  על קיום הפגישה הזו". שטרן הוסיף: "הפגישה הזאת זו דרכה של יש עתיד כמפלגה שמחברת בין חלקי העם ומדגישה את המאחד ולא את המפלג".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      לפיד, תתפוצץ!
      אנחנו נישאר אדוקים בדת למרות כל התעלולים שלך.
      חבל על המאמצים שלך…

      1. אתה יכול להמשיך להיות אדוק בדת.
        אין קשר. אבל אתה צריך להגן על המדינה שלך. ולכן אתה צריך להתגייס.

        1. יואוו את/ה כל כך צודק.
          אם יש לכם בעיות אתם יכולים לנסות ואולי להגיע להסכמות. אבל בצה"ל יקבעו וגם האדוקים בדת יתגייסו. זה לא סותר; אם רוצים.

        2. בדיוק כמו שאתה ולפיד חושבים שרבנים לא קובעים בצבא ולא מוכנים לשרת בצבא שרבנים כן קובעים,כך בדיוק האיש שהגבת לו לא מוכן לשרת בצבא,שאתה ושכמותך קובעים נהליו ומזלזלים ברבנים.כשתהיה מוכן לשרת בצבא,שרבנים קובעים לו רק אז נוכל לדבר איתך על שירותם של אלו שכפופים לדעת הרבנים.
          ותזכור טוב טוב-אף אחד לא צריך לך כלום ובמדינה שנוסדה כדמותך והשקפתך,שנוגד את השקפת הציבור החרדי,רק אתה ואנשים כמוך חייבים לה משהו.הבנת חבוב?

    2. 5

      וכרגיל כל הרבנים של המזרחי מתקפלים כששומעים מילים כל כך יפות כמו "אחדות" "פלורליזם" "לגשר בין חלקי העם" ועוד שאר ירקות. הם לא עמידים בשום דבר, עשויים מנייר!

    3. 4

      כופר משומד אין לו חלק לעולם הבא התנתק מעם ישראל