- רדיו קול חי - -

יושבים על הגדר: קריסה במכירת הדירות בערים החרדיות

על פי נתונים של רשות המיסים, שהתפרסמו ב'המודיע', כמעט ולא נמכרו דירות בחודשים האחרונים בערים: בני ברק, בית שמש, ביתר עילית ואלעד, מלבד עיר אחת – מודיעין עילית, שם העסקים כרגיל.

על פי הנתונים עולה, כי בחודש פברואר האחרון בוצעה רק עסקה אחת בעיר ביתר. מנגד, בחודש ינואר, בוצעו 15 עסקאות בעיר. בהשוואה לחודש ינואר בשנה שעברה – מספר הרכישות עמד על 49, ובפברואר הוא עמד על 39 עסקאות.

ומה קורה בעיר בית שמש? גם שם יש ירידה דרמטית מהשנה שעברה. בחודש ינואר 2016 נחתמו 144 חוזים בעיר, ו -143 בחודש שלאחריו – מנגד, השנה – בחודש ינואר מספר העסקאות עמד על 59 בלבד ואילו בפברואר – דווח עד כה על 15 עסקאות, מה שמעיד כי יותר ויותר אנשים חוששים מלבצע עסקאות נדל"ן בערים החרדיות, בתקופה האחרונה.

גם בעיר אלעד חלה ירידה משמעותית בקניית דירות – ביחס לשנה שעברה. על פי נתוני רשות המיסים שהתפרסמו ב'המודיע', בחודש ינואר בשנה שעברה נרשמו 32 עסקאות ובחודש שלאחריו 38 עסקאות, מנגד, השנה בינואר נרשמו רק 17 עסקאות כשבפברואר דווח עד כה רק על 7 עסקאות נדל"ן שנחתמו.

בעיר התורה והחסידות בני ברק – נסגרו בשנה שעבר בחודשים ינואר ופברואר יותר מ – 150 עסקאות, מנגד, בחודש ינואר השנה – נסגרו רק 73 עסקאות ובחודש פברואר האחרון דווח עד כה על 28 עסקאות בלבד, ירידה משמעותית בהחלט מהשנה שעברה.

כאמור, רק במודיעין עילית העסקים כרגיל ולא נרשמה ירידה ברכישת דירות. על פי נתוני רשות המיסים, בחודש ינואר בשנה שעברה נסגרו 45 עסקאות ובחודש שלאחריו 49, והנה גם השנה, בחודש ינואר נסגרו 46 עסקאות ופברואר דווח עד כה על 22 עסקאות.

רק 52 אלף התחלות בנייה ב-2016

השבוע דווח כי במהלך שנת 2016 התבצעו 52 אלף התחלותץ בניה שזה הרגה יותר ממה שהיה בעבר אולם נמוך יותר מההבטחות.

שמאי מקרקעין ארז כהן אמר בתגובה כי "מטרידה במיוחד העובדה שהשנה היו רק 52 אלף התחלות בנייה,זאת למרות המאמצים האדירים של הממשלה. המספר הנמוך מאוד מחייב "שינוי דיסקט" וזה אומר: לבטל לאלתר את מחיר למשתכן ולעבור לסיוע דיפרנציאלי,לקדם התחדשות עירונית כוללת ולסייע לעיריות ורשויות מקומיות במרכז הארץ,היכן שיש ביקוש אדיר לקדם תב"עות גדולות למגורים. ללא פעולות אלה,תקרת הזכוכית של 50-60 אלף התחלות בנייה לשנה לא תישבר."