מתכוננים לחג: כשפרפקציוניזם פוגש פנטסטיק

    גולדי גרוסמן No Comments on מתכוננים לחג: כשפרפקציוניזם פוגש פנטסטיק
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פסח.
    איזו מילה טעונה בשבילי, אשה פרפקציוניסטית שדורשת מעצמה את הטופ, מצד אחד פסח הוא החג הכי יפה, חגיגה משפחתית משותפת וריח של פנטסטיק שזועק מכל פינה.

    אבל, בצד השני רצים לי בראש תסריטי אימה על ההכנות.  כי יש דרך ארוכה לעבור עד שהקירות יזעקו פנטסטיק ויעידו על אחראית הטירה, שאכן נעשתה המלאכה כראוי.

    ערב פסח מלא באפיזודות מרתיחות של רצפה מכוסה בתכולת מגירות וילדה אחת בוגרת שיושבת וקוראת את כל מכתבי האהבה הסודיים שכתבו לה חברות הנפש המתחלפות , מים שפוכים ללא שליטה, והרבה רוגז, האשמות והכי הכי הלחץץץץץץ שמתפשט באויר ובעיקר באוירה.

    אז איך מגיעים אליו- אל החג האהוב הזה בצורה קצת יותר שפויה? עם הכי פחות 'פיצוצים' והכי הרבה חוויה (יש חיה כזו?)

    לטובתכן קוראות יקרות יצאתי ללקט 5 טיפים מושלמים ללחוצות ולפרפקציוניסטיות שבינינו ובעצם לכל אמא יהודיה שרוצה להכנס לפסח בכיף.

    1.רשימות רשימות ושוב… רשימות
    כל מאורע חגיגי חייב תכנון נכון, ותכנון נכון מתחיל בדף לבן ונקי שמתמלא במטלות, אז איך עושים את זה?
    מצאי שעה פנויה מזמנך –מקווה שתמצאי אחת כזו- הצטיידי במחברת ועט והופ! למלאכת הכתיבה, דבר ראשון- מה צריך לנקות? להתמקד בכל חדר ופינה בבית ומה היא כוללת.

    לדוגמא: חדר בנות: ארון בגדים, כוננית, ארון משחקים, מיטות ושטיפה כללית. אחרי שאת ברורה עם עצמך הכיני טבלה מסודרת לפי ימות השבוע והצמידי לכל יום מטלה מתאימה, זכרי לקחת בחשבון גם את החתונה של הבנדוד השני שקפיצה אליה תנגוס לך לפחות חצי מהערב, אז לא כדאי לבנות עליו יותר מידי.

    2.  החמץ העיקרי נמצא במטבח!
    לפעמים כל הבטריה נגמרת על האבק מעל הארון בחדר השלישי וכשמגיעים למטבח השרירים כבר תפוסים והייאוש משתלט. אז זהו שהטיפ הזה הוא בעצם חובה! מהיום, כן, קראת נכון! מהיום את מתחילה עם המטבח, כל יום מדף אחד פצפון ובלתי מורגש מקבל מנת נקיון, אבל עוד מעט הוא יהיה מורגש ואפילו מרגש… כשתחליטי שהגיע הזמן 'להכנס' למטבח כבר לא יהיה המון מה לעשות שם.

    3. הקפיאי אוכל לזמני מלחמה
    בד' בניסן, כשתעמדי מול תכולת המזווה המפוצץ ותאמרי לעצמך "מה למען השם אני עושה עכשיו עם כל חבילות הפסטה והפתיתים? תתחרטי על כל מגש פיצה שנקנה בשבוע החולף… לכן, רעיון שקבלתי מסבתא חביבה ובעלת ניסיון הוא: הכיני את מקפיאך לשעות בהם לא תוכלי לעמוד מול סירים ולבשל. ובין הצפה לצונאמי, כשהילדים ינגנו לך את השיר המוכר "אנחנו רעבים" תשלפי את השפן מהכובע ואת המנה מהמקפיא וכך תרוויחי ילדים שבעים ומצפון נקי מחמץ.

    4.רק יחד ננצח
    משפחה היא כח, גם כשאת מרגישה שכעת היא רק לוקחת לך את הכוח.
    אם  תזמיני את צוות ילדיך על כוס שוקו (אפשר גם פטל) ותכנסי אותם לאסיפה חשובה בנושא "פסח בא ואיתו שמחה רבה" ותתני לכל ילד לומר מה הוא אוהב לעשות ואם הוא קצת תועה בדרך כווני אותו מעט, תוכלי לחלק תפקידים מתאימים לכל אחד תוך כדי שירגיש חשוב ובעל ערך ואת אולי תזכי לגמדים קטנים שיעזרו לך עם הדברים שאת יכולה לתת להם לבצע.

    5. חוק שעת הפסקה חובה.
    גם אם את חייבת להספיק הררים של עבודה ו24 שעות קטנות לצרכים שלך, דעי שבאיזה שהוא מקום, אם תעבדי פול טיים זה יכול להתנקם בך, בכוחותיך ובעצם, בהספק כולו! אשה שיודעת להפסיק לפני שהיא מתמוטטת, להכין לה כוס קפה ומקופלת בצד, או אפילו להכנס למיטה לשעת מנוחה, יכולה בסופו של דבר למקסם את ההספקים.

    גם אם תעבדי יומיים בלי לנשום, ביום השלישי לא תצליחי לנקות אפילו עשירית ממה שתכננת, כי איך אומרים? בנאדם הוא לא רובוט… אז תרגישי טוב כשאת מתיישבת על הספה בין ערימות הכביסה הזרוקה עליה.

    אז כעת את מוכנה להסתער ולעבור את קריעת הים הגדול ששמו ערב פסח ורק כך תזכי לסלק את החמץ בלי הרגשת חמיצות
    חג שמח!



    0 תגובות