יו"ר מטה הדיור לקבלנים: "אם לא נהיה תלויים אחד בשני, נהיה תלויים אחד ליד השני"

    ״אם זאת, כן יש בעיית מימון של חברות הביצוע. חברות הביצוע הולכות ונכנסות למצוקה לא רק בשל חסם של אשראי בבנקים אלא בשל נתונים שלא משתקפים במדד תשומות הבנייה. המדד לא משקף את המציאות והחברות המבצעות הולכות ונשחקות. זה משפיע בין היתר על זמני ביצוע ואיכות הבנייה״
    דוד קורצוייל No Comments on יו"ר מטה הדיור לקבלנים: "אם לא נהיה תלויים אחד בשני, נהיה תלויים אחד ליד השני"

    יו״ר מטה הדיור בכנס של ארגון קבלני מחוז חיפה: אחרי שנים שהזניחו את הענף, ייצרנו בשנה האחרונה 111 אלף יח״ד מאושרות בתב״עות • יו״ר ארגון קבלני חיפה חיים פייגלין שיבח את יצחקי והוסיף: מחירי הדיור והסיכון של היזמים ממשיך לעלות. יש צורך בהורדת המיסוי

    יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    ״אם זאת, כן יש בעיית מימון של חברות הביצוע. חברות הביצוע הולכות ונכנסות למצוקה לא רק בשל חסם של אשראי בבנקים אלא בשל נתונים שלא משתקפים במדד תשומות הבנייה. המדד לא משקף את המציאות והחברות המבצעות הולכות ונשחקות. זה משפיע בין היתר על זמני ביצוע ואיכות הבנייה״
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על הרקע המשבר הקואליציוני המאיים להקדים את הבחירות והחשש מירידה בהיצע הדירות, יו״ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי אמר בכנס של ארגון קבלני חיפה שנערך במלון דן כרמל בחיפה כי ״התפקיד שלי הוא לאפשר לענף הנדל״ן בישראל לעשות את עבודתו ולייצר את כמות הדירות הדרושות במדינת ישראל. המטרה לא פשוטה במיוחד אחרי הרבה שנים שהזניחו את הענף. כדי לייצר את התנאים הנוחים ליזמים אנחנו מסירים חסמים. סיימנו את 2016 עם 111 אלף יח"ד בתב״עות מאושרות והמספר עוד יגדל השנה.

    יש עדיין בעיות שאנחנו פועלים כדי לפתור אותן. הוועדות המחוזיות מייצרות הרבה התניות למימוש בתב"ע כמו למשל אי קבלת היתר עד לפיתרון תחבורתי. יצרנו מכשיר שהוועדה הארצית יכולה לבטל כל התנייה. אם יש בעיית תחבורה – שאנשים יעמדו עוד רבע שעה בפקק. צריך להבין, אין איפה להכניס יותר מידי כבישים. לכן, אנחנו מאוד מקווים שהתחבורה הציבורית היא זאת שתיתן את הטון בשנים הקרובות״.

    לגבי הדיור להשכרה ושוק ההתחדשות העירונית אמר יצחקי כי ראשי הערים לא כל כך רוצים דירות להשכרה אבל כבר השנה נשווק עוד 4000 דירות. ניתן לראות פרויקט מאוכלס בהרצליה. זה עובד עד כה יפה מאוד.

    ״נושא ההתחדשות העירונית הרבה יותר מורכב. אנחנו הקמנו 20 מנהלות שהמטרה היא שבסוף מי שתעמוד מול האזרח תהיה הרשות המקומית. אנחנו מבקשים מראשי ערים לעשות תוכנית אב להתחדשות עירונית. למשל כל בית בקריית אונו יודע אם הוא בתוכנית של פינוי בינוי תמ״א 1 או תמ״א 2. כך שגם היזם מגיע לבניין מסויים הוא כבר יודע מה ניתן לבנות שם״.

    יצחקי סיים את דבריו בפנייה לאנשי ענף הבנייה ואמר כי ״השיתוף פעולה איתכם חשוב כדי לייצר דירות בישראל. אם לא נהיה תלויים אחד בשני נהיה תלויים אחד ליד השני״.

    חיים פייגלין יו״ר ארגון קבלני חיפה, שיבח את יו״ר מטה הדיור אביגדור יצחקי ואמר כי ״ענף הבנייה נמצא כרגיל תחת מתקפה אבל יש גם נקודות אור. היו מספר חסמים שהשתחררו בזכות פעילותו של אביגדור יצחקי. מדובר בין היתר על חסמי תכנון וגם בנושא העובדים הזרים אנחנו מתחילים להרגיש לאט לאט הקלה.

    ״אם זאת, כן יש בעיית מימון של חברות הביצוע. חברות הביצוע הולכות ונכנסות למצוקה לא רק בשל חסם של אשראי בבנקים אלא בשל נתונים שלא משתקפים במדד תשומות הבנייה. המדד לא משקף את המציאות והחברות המבצעות הולכות ונשחקות. זה משפיע בין היתר על זמני ביצוע ואיכות הבנייה״.

    פייגלין התייחס גם לעליית מחירי הדיור ואמר כי ״למרות מאמצי הממשלה, מחירי הדירות ממשיכים לעלות ורמות הסיכון שלנו ממשיכות לעלות. גם את הסחרור הזה חייבים לעצור. ניתן יהיה לעשות זאת בהורדת המיסוי על ענף הבנייה״.

    נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק דיווח על הישגי ההתאחדות בחודשים האחרונים ומסר כי בין השאר, מאבק של ההתאחדות שנמשך שנים, לביטול הערבות בחוק המכר על חלק המע"מ ממחיר הדירה, צלח. מדובר לדבריו בחיסכון של מיליוני שקלים לפרויקט, שאותם יוכלו הבנקים לספק מעתה במסגרת האשראי לענף ובכך להגדיל דרמטית את היקף ההשקעות בענף והתחלות הבנייה. הוא הוסיף "אנחנו שמחים גם שלאחר פעילות ארוכת שנים לקידום הבאת עובדים מסין, בקרוב מאוד אכן יגיעו לכאן מסין עובדים שאנחנו כל כך צריכים, בעקבות חתימת ההסכם בעניין הזה על ידי ראש הממשלה וממשלת סין״. הוא הודה בהזדמנות זו לשרי האוצר והשיכון, כחלון וגלנט ולראש מטה הדיור, אביגדור יצחקי שפעלו בשנה האחרונה באינטנסיביות כדי להוציא לפועל את ההסכם הזה.



    0 תגובות