ואף מילה על ה'תאגיד' • רה"מ: "חיזקנו יחסינו עם סין"

    בימים האחרונים נפוצו דיווחים בתקשורת על סיכומים לכאורה בשיחות שאנחנו מקיימים עם הבית הלבן באשר לנושא הבנייה בהתיישבות. אני מבקש להבהיר שיש בדיווחים הללו הרבה מאוד דברים לא נכונים.
    עמית דניאל No Comments on ואף מילה על ה'תאגיד' • רה"מ: "חיזקנו יחסינו עם סין"

    רה"מ נאם בפתח ישיבת הממשלה על מגוון נושאים אך על נושא אחד בחר שלא לדבר – התאגיד • וגם, האם נכונים השמועות על סיכומים עם 'הבית הלבן' על הקמת יישוב חדש בשומרון?

    רה"מ בנימין נתניהו בביקורו בסין בשבוע שעבר צילום: חיים זך, לע"מ
    בימים האחרונים נפוצו דיווחים בתקשורת על סיכומים לכאורה בשיחות שאנחנו מקיימים עם הבית הלבן באשר לנושא הבנייה בהתיישבות. אני מבקש להבהיר שיש בדיווחים הללו הרבה מאוד דברים לא נכונים.
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רה"מ נאם בפתח ישיבת הממשלה על האירוע הבטחוני בבריטניה והידוק היחסים, על הביקור בסין, על השיחות עם 'הבית הלבן' והשמועות שלדבריו לא נכונות על סיכומים להקמת יישוב חדש בשומרון, על השר לשעבר, אברהם שריר ז"ל, על תפקודו המצויין של ראש המל"ל, אבל אף מילה על מה שמסעיר את עולם התקשורת בשבוע האחרון וגורם ליו"ר הקואליציה לראיונות בזה אחר זה – נושא תאגיד השידור הציבורי – כאן.

    "ביום שישי שוחחתי עם ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי" סיפר רה"מ "שלחתי לה תנחומים בשם כל אזרחי ישראל וממשלת ישראל, למשפחות של הנרצחים וכמובן איחולי החלמה לפצועים. אמרתי לה שאנחנו בישראל עמדנו מול פיגועי דריסה ודקירה, ואנחנו מבינים שהטרור שמכה בנו זה הטרור שמכה בלונדון ומכה בבריסל ומכה בניס ובמקומות אחרים בעולם. זה הטרור של האסלאם הקיצוני שצריך לפעול יחד נגדו בכל מקום על מנת לנצחו. ננצח אותו הרבה יותר מהר אם נפעל יחד" אמר.

    "באותה הזדמנות גם הודיתי לה על הכוונה שאכן מומשה שעות אחדות לאחר מכן, במועצה לזכויות האדם, כך קוראים לגוף המוזר הזה של האו"ם, על השינוי בהצבעתה, והרבה חשוב מזה, על הנאום החשוב שנישא שם על ידי נציגי בריטניה. מה שנאמר שם, שאם ההטיה נגד ישראל תימשך בגוף הזה, אז בריטניה תתנגד באופן עקבי לכל ההחלטות. אני חושב שזה סימן חשוב לכיוון שאנחנו רוצים לעודד את הקהילייה הבינלאומית ללכת בו. אנחנו חושבים שהגיע הזמן להתחיל לשנות את ההתייחסות המעוותת נגד ישראל בגופים הבינלאומיים".

    "טרור של אסלאם קיצוני" | שוטרים בבריטניה
    בריטניה | אילוסטרציה

    יוסי זמיר, פלאש 90

    "בשבוע שעבר קיימתי ביחד עם ארבעה שרים מהממשלה ביקור מדיני וכלכלי בסין, במהלכו חתמו חברות ישראליות עסקאות עם חברות סיניות. הדיווח שקיבלנו ממנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה הוא שכעשרים וחמש חברות ישראליות חתמו על עסקאות בהיקף של כ-2 מיליארד דולר רק במהלך הביקור. התחומים העיקריים הם בריאות, חקלאות, מים וכמובן השקעת כסף סיני בקרנות ישראליות"

    "במהלך הביקור, סין העניקה לישראל מעמד ייחודי שאין לה עם מדינות אחרות בעולם, כשותפה מרכזית לפיתוח חדשנות. יש לה קשר דומה, אבל שונה, עם מדינה נוספת – עם שווייץ – והם טרחו להדגיש את החשיבות שהם מייחסים לקשר הזה של ישראל בנושאי הטכנולוגיה והחדשנות".

    "לבקשתי, נשיא סין הסכים לבחון את שאלת מדיניות ההשקעות הספציפית לישראל. סין החליטה לאחרונה להגביל, להפסיק את ההשקעות החיצוניות שלה מסיבות שלה – אני מדבר על העולם, לא על ישראל – בכלל. ולאור בקשתי, נשיא סין אמר שהוא מוכן לבדוק החרגה של ישראל, כלומר שההשקעות הסיניות במגזרי ההיי-טק ובמגזרים אחרים בישראל יימשכו".

    "אני מוכרח להגיד שהתקבלנו שם בחום אמיתי, וניכר היה מכל הסימנים – גם כלפי הסקטור הכלכלי הסיני, שצריך להגיד שהוא סקטור מונחה על ידי הממשלה, ובכל המגעים שלי, של השרים, בטקסים, שהם חשובים מאוד לסין – ניכר היה שסין מהדקת מאוד את הקשרים שלה עם ישראל. ההתפתחויות הללו הן חשובות מאוד, גם לכלכלת ישראל, גם לאזרחי ישראל וגם למעמדה המדיני המתחזק של מדינת ישראל בעולם, מול המעצמות ומול הרבה מדינות אחרות".

    הגירוש מעמונה, תשע"ז

    יונתן סינדלר, פלאש 90

    "בימים האחרונים נפוצו דיווחים בתקשורת על סיכומים לכאורה בשיחות שאנחנו מקיימים עם הבית הלבן באשר לנושא הבנייה בהתיישבות. אני מבקש להבהיר שיש בדיווחים הללו הרבה מאוד דברים לא נכונים. אני לא אכנס לפרטים, השיחות שלנו עם הבית הלבן נמשכות – אני מקווה שיסתיימו במהרה".

    "בסוף השבוע הלך לעולמו השר לשעבר אברהם שריר, הוא כיהן בממשלות ישראל כשר המשפטים ושר התיירות, וחברי הממשלה ואני מרכינים ראש לזכרו".

    "אני מבקש לעבור במעבר חד בישיבה הזאת לידידנו יעקב נגל, שמילא באופן יוצא מן הכלל את תפקיד ראש המל"ל. נגל, זוהי הישיבה האחרונה של הממשלה שבה אתה מכהן כראש המל"ל. אני יכול לומר בבטחה, קודם כל אתה ממלא שורה של תפקידים במערך הביטחוני של ישראל הרבה מאוד שנים. כתת אלוף במיל' יש לך הרבה פרקים שחלקם ידועים וחלקם אינם ידועים, בביטחון ישראל ובפיתוח היכולות הטכנולוגיות של מדינת ישראל. בין השאר סייעת לי בהרבה מאוד תחומים, והתחום שאני אציין אותו כאן הוא העבודה המסורה והמוצלחת שעשית בוושינגטון על מנת לסיים את מזכר ההבנה עם ארצות הברית, שהיא חבילת הסיוע הביטחונית הגדולה ביותר שישראל קיבלה מעולם, וחבילת הסיוע הביטחונית הגדולה ביותר שארצות הברית נתנה למדינה כלשהי בתולדותיה. זה הישג חשוב מאוד, שכמובן ישרת את מדינת ישראל בעשור הקרוב".

    "אני רוצה לציין את הרצינות שלך, את המסירות שלך, את המקצועיות, את נועם ההליכות, את הדאגה הכנה לביטחון המדינה ואת העזרה הרבה שנתת לי, וכמובן גם לשרי הקבינט. אני מודה לך על כך ומאחל לך דרך צלחה בהמשך דרכך. תודה לך" סיים רה"מ את דבריו.



    0 תגובות