"אין אפליה; אם נצטרך נקים סמינרים לפי בוגרי ישיבות כמו שיש לחסידויות"

    יש הבדלי מנטליות. אני לא יודע למה מובילים את זה. זה שיש אחוזים, צריך לבדוק את זה. בבני ברק יש סמינר שלא מקבל בנות שהאמהות נוהגות. למה? יכולים להגיד שהמנהל לא מבין ולא עדכני אבל אולי צריך לבחון אולי יש במגזר מסוים יותר אמהות נוהגות
    עמית דניאל 9 Comment on "אין אפליה; אם נצטרך נקים סמינרים לפי בוגרי ישיבות כמו שיש לחסידויות"

    מזכיר מועצת גדולי התורה, הרב אברהם רובינשטיין, שוחח עם מרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר" בעקבות פסיקת בית המשפט המחייבת רישום אזורי בעיר אלעד • אפליה? "קשקוש אחד גדול" • המציאות בשטח? "הבדלי מנטליות" • וגם, האם לדעתו, החלטת בית המשפט, תגרום לאי פתיחת שנת הלימודים?

    אברהם רובינשטיין צילום: שוקי לרר
    יש הבדלי מנטליות. אני לא יודע למה מובילים את זה. זה שיש אחוזים, צריך לבדוק את זה. בבני ברק יש סמינר שלא מקבל בנות שהאמהות נוהגות. למה? יכולים להגיד שהמנהל לא מבין ולא עדכני אבל אולי צריך לבחון אולי יש במגזר מסוים יותר אמהות נוהגות
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נושא הרישום האזורי עלה בתכנית "מהדורת הבוקר" בהגשת מרדכי לביא. הרב אברהם רובינשטיין, מזכיר מועצת גדולי התורה, שוחח ומדבריו עלה כי החלטת בית המשפט לקיים 'רישום אזורי' בעיר אלעד – משמעותה בפועל היא אי פתיחת שנת הלימודים "אם בית המשפט או משרד החינוך החליטו לא לפתוח את שנת הלימודים בכזו דרך, אז אף אחד לא יפתח את שנת הלימודים נגד גדולי ישראל" אמר והוסיף כי לדעתו האפליה, כלל אינה קיימת "כל הסיפור של האפליה – קשקוש אחד גדול".

    לדבריו "אנשים ששומעים לגדולי ישראל לא ילכו להירשם" עוד אמר "אין אפליה. זה קשקוש אחד גדול. כל הסיפור של אפליה שמדברים על דבר וחוזרים על זה שוב ושוב, זה לא נהפך לאמת. יש הבדלי גישות וניואנסים וכל אחד צריך ללמוד איפה שמתאים לו. כמו שכל חסידות יש לה מוסד אז אמרתי בעבר, אם כך יימשך בסוף יהיה סמינרים לפי בוגרי ישיבות. ל'יוצאי פונוביז" ליוצאי 'אור ישראל' ועוד" אמר.

    "החרב של האפליה מונחת כבר עשר שנים לפתחם של הסמינרים. כל הסיפור של האפליה זה מן הטרפה וקשקוש אחד גדול. יש בדיקה אמיתית עם מנטליות של משפחה וזה גם לאשכנזים. יש אשכנזיות שאין להן סידור ויש ספרדיות. יש בנות שנוסעות לנתניה ורחובות מבני ברק. גם בת אשכנזיה לא מתאימה לכל סמינר שהיא רוצה ללכת וזה שהיא רוצה ללכת לסמינר מסוים בגלל החברה שלה זה לא אומר שזה מתאים לה" אמר.

    "אין אפליה" לדעתו מה שאנו רואים זה דבר אחר לגמרי "יש הבדלי מנטליות. אני לא יודע למה מובילים את זה. זה שיש אחוזים, צריך לבדוק את זה. בבני ברק יש סמינר שלא מקבל בנות שהאמהות נוהגות. למה? יכולים להגיד שהמנהל לא מבין ולא עדכני אבל אולי צריך לבחון אולי יש במגזר מסוים יותר אמהות נוהגות" אמר.

    "יש משפחות שנוסעות לחופשות לבתי מלון שלא נדבר על חופשות בחו"ל. לא רוצים בסמינרים מסוימים את הדרך הזו. אולי צריך לבדוק במכלול של הבדיקה, אולי באותו מגזר, אותה חבורת אנשים שלא מתקבלים, אולי הם שייכים לתת מגזר הזה. אולי שיעשו בדיקה רצינית ויפסיקו לדבר על הקשקוש של האפליה" אמר.

    לסיום ביקש רובינשטיין לשוב על המשפט אותו אמר כמה וכמה פעמים במהלך הריאיון "הכותרת היא שאין אפליה".

    במהלך הריאיון היה כתב 'כיכר השבת', ישראל כהן, בשידור. כהן פרש את הלכי הרוח ברחוב החרדי והתגובות בנוגע למכתב הרבנים נגד רישום אזורי. כשטען הרב רובינשטיין כי אין אפליה סבר כהן לעומתו "אני לא חושב שלומר אין אפליה זה נכון" אמר וכשנשאל בתגובה הרב רובינשטיין האם הוא 'מנותק מהמציאות' כלשון המראיין, ענה "אין אפליה. יש הבדלי מנטליות" ופרש את משנתו כמובא לעיל.

    האזינו:



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      די כבררררר נמאאסססססססססססססססס

    2. 8

      רובינשטיין נמאסת שכל הזמן אתה מנסה לייפיף עם מילים יפות את פשע האפליה….

      מה שהנאצים עשו זה קודם א-פ-ל-י-ה.
      ואח"כ את כל פשעי האנושות…..

      1. נאצים? לא נסחפת בכלל, נכון?
        אגב, הלייק היחידי שיש לך הוא ממני ונלחץ בטעות

    3. 7

      הרב רובינשטיין נווו… באמת, אני אישית מסכים במידה מסוימת לדברים … ורק בחלקם, כלומר זה נכון שאם יש מוסדות ליטאים שאומרים, חבר'ה זהו יש לנו אחוז ספרדים גבוה ואנחנו רוצים להישאר מוסד ליטאי, אז בסדר.. למרות שיש ספרדים שיתעצבנו עלי, אבל רבותי זו האמת הספרדים צריכים ללכת למוסדות שלהם! ולא לרדוף כל הזמן אחרי האשכנזים ואז לומר שזו אפליה (אגב אני ספרדי) מצד שני אני חושב שהרב רובינשטיין עם כל הכבוד "מקשקש" שהוא טוען שאין דבר כזה אפליה, בטח שיש! יש לי ביה"כ ליד הבית שלא נותנים לספרדים לעלות לתורה, ושח"ו ושלום לא יגעו בספר התורה … זו לא אפליה?! הרב רובינשטין, למרות שאיני ממש מכיר אותך אבל "טול קורה מבין עינך" ואולי הייתי אומר פשוט אל תעצום את העינים בכוח, מה אי אפשר כבר לעבוד על כולם כל הזמן…….

    4. 6

      מר רובינשטיין היקר
      נגמר העידן שהליטאים שלטו על העולם וכפו על כולם את הדעות שלהם

      1. נגמר העידן שבו הספרדים מעוניינים לכפות את עצמם על סמינרים ליטאיים, הסרים למרות גדולי תורה ליטאיים, ומוקמים במאמצים ומשאבים ליטאיים. ועוד עידן נגמר- שבו החסידים עושים ככל העולה על רוחם ולא חושבים לשאת בנטל.

        1. "לשאת בנטל'….
          עוד שניה תכתוב 'הפתרון הסופי'
          משהו הזכיר כאן נאצים?
          לא ח"ו..
          מה פתאום?!
          לא לרמה שלנו,אנחנו אליטה אחרת, ס"ת, צדיקים! אהבת ישראל היא בנשמתינו! מקפידים על קלה כבחמורה, בזכותינו עוד יבוא המשיח! (בטח הוא ליטאי-אין ספק! וגם בטוח אשתו למדה באיזה מוסד ליטאי אליטיסטי- על בטוח (לא חסידי או ספרדי ח"ו ב-ט-ו-ח)
          עצתי בשבילכם-
          אל תקבלו אפילו לא ספרדי אחד למוסדות!!!
          וזה יהיה הפתרון! תאמינו לי!!!
          נוצר מצב מטורף הטובים הולכים לסמינרים ליטאים ועם מה שנשאר קשה להרים סמינרים מציוינים

          אל תקבלו לסמינרים!!!!!!!!!!! ותעשו לנו טובה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          1. כדאי שתקרא שוב, לפני שתתלהם, זו תמיד עצה טובה. ועוד עצה טובה- תניח לנאצים , הם לא עד כדי כך גרועים כמו ליטאים , נכון? עכשיו-אבהיר שוב: א. מוסדות ליטאיים מיועדים למי שכפוף לגדולי תורה ליטאיים. הגזע לא משנה, הסמכות וההשתייכות ההלכתית כן. ב. כתוצאה מסעיף א' מדובר על הנטל של משפחות שלא משויכות לגדולי תורה ליטאיים אלא לכאלה ספרדים (שהם כמובן ת"ח גדולים), אך בכל זאת מעוניינים לתפוס מקום של משפחות שכן מוכנות לכפוף את עצמן לגדולים הליטאיים. מנגד, החסידים לא מקבלים אפילו ילדה אחת ממשפחה כזו שאינה כפופה לאדמו"ר שלהם בלבד (ששוב הבעיה היא רק הכפיפות לת"ח ולדרך חינוך ליטאית), וזו החוצפה בעייני. אשמח אם תהיה מסוגל להתייחס עניינית.

    5. 5

      נמאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאסססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססס
      מתי יהיה לזה סוף???
      כבר אי אפשר לראות/לשמוע/לדבר על זה ….!!!