האם סוחרי גאולה יתבעו את מארגני מחאות הגיוס?

    בנצי לייזרוביץ 7 Comment on האם סוחרי גאולה יתבעו את מארגני מחאות הגיוס?

    "יש כאן שערוריה. הפגנות מדי יום, סגירות כבישים. המכירות בעקבות כך ירדו באופן משמעותי, וכעת נכנסים לתקופת פסח" • במהלך הלילה נמשכו מחאות אנשי בני תורה שהתמקדו בעיקר באזור כיכר השבת, כביש בר אילן ובבית שמש

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות ההפגנות הלא חוקיות בימים האחרונים ובפרט בירושלים, ועד סוחרי שכונת גאולה שוקלים להגיש תביעה בגין נזקי מסחר נגד המשטרה.

    אמש חלקם נועדו עם בכירים בלשכת עורכי הדין. אחד מבעלי החנויות אומר "יש כאן שערוריה. הפגנות מדי יום, סגירות כבישים. המכירות בעקבות כך ירדו באופן משמעותי, וכעת נכנסים לתקופת פסח. המשטרה צריכה לאכוף את ההפגנות אך משום מה לא עושה מה שצריך כנגד אותם מפגינים".

    במהלך הלילה נמשכו מחאות אנשי בני תורה שהתמקדו בעיקר באזור כיכר השבת, כביש בר אילן ובבית שמש.

    3 שוטרים נפגעו מידויי אבנים וחפצים שהושלכו לעברם וטופלו במקום.

    המשטרה עצרה 27 חשודים (2 מהם בבית שמש) שנחקרו בין היתר, בגין הפרת הסדר הציבורי, חסימת כבישים ותקיפת שוטרים. כלל החשודים יובאו היום בפני בית המשפט לדיון בעניינם.



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      מצחיקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקק

    2. 6

      ירושלים נתנה קולה. המפגינים ניצחו את המשטרה. יום סוער במיוחד של הפגנות בירושלים. ומי שלא ראה, לא ראה נחישות ורוח של בני תורה מימיו. לא סוסים, לא מכתזיות עם מים כחולים הניתזים בעוז, לא מכות משוטרים, ולא מעצרים ברוטאליים הצליחו לעצור את המחאה האדירה שהחלה היום בשעה 6.00 בערב ושיתקה את ירושלים.

      בשעה 6.00 אחר הצהרים, החלה המערכה האדירה, שנמשכת עד לעתה. אלפים החלו מתאספים ברחוב שרי ישראל, כשנקודת הפתיחה החלה ברחוב שרי ישראל רש"י. הרחוב לשני צדדיו נחסם כשמעגלים ענקיים רוקדים בשירה במרכז הכביש, ובנוסף שורות של אברכים ובחורים יושבים על הכביש בשני צדדיו. עד לשעה 7.30 נמשכה ההפגנה במקום, כשהמשטרה הובסה במקום לחלוטין. אפילו לסרוגין הכביש לא נפתח.

      לערך בשעה רבע לשבע החלה ההשתוללות המשטרתית, אבל זה ממש לא עזר. הפרשים קיצפו הלוך חזור באגרסביות רבה בתוככי הקהל, אבל הקהל הענק לא נע ולא זע. מעט לאחר מכן פינו השוטרים והפרשים את הזירה למכתזית, ששוב ושוב מספקת מראות מעניינים. המכתזית התיזה והתיזה מים, אבל שום דבר לא משתנה. בד בבד המשטרה פורצת לקהל מידי פעם ומבצעת מעצרים, אך כלום לא עוזר. מאות מושיטים ידיים ומוכנים גם הם להעצר. בשלב מסויים, חזרו שוב הפרשים וניסו ביתר אגרסביות להבריח את המוחים, כשגם זה הפך ללעג וקלס, ואז נאלצו הפרשים לברוח מבושה מכל שטח ההפגנה. נמעט לאחר השעה 7.00 הגיעו שוטרים בכוחות מתוגברים ובאלימות מאין כמוה החלו להתנפל על ציבור המוחים שישב שלובי ידיים על הכביש, והחל לבצע מעצרים, אך תוך דקות ספורות של ממש, עזבו את השוטרים את הזירה לקול מחאות כפיים ושירה של הציבור, כשהאזור כולו נותר ללא שוטרים. המכתזית נשארה במקום וניסתה להמשיך למלאות את הציבור הנחוש בזרנוקי מים, אך כלום לא עזר. סמוך לשעה 7.30 עזבה את המכתזית את המקום במטרה למלאות מים שוב.

      ואז זה קרה. כשהמשטרה הרימה ידיים כמעט, ברגע אחד, עזבו אלפי המוחים את המקום, וירדו במהירות לצומת ירמיהו שמגר. המקום שהיה אמור להוות תחליף לנתיב התנועה החסום בשרי ישראל, נחסם עד מהרה בידי אלפי השוטרים. כאן כבר איבדה המשטרה את העשתונות לגמרי. קרוב למאה שוטרים, עשרות רכבי משטרה, וכמה פרשים, ניסו להשליט סדר במקום, ובמשך חצי שעה לפחות כל הצומת הייתה חסומה לחלוטין, כשכל זה יותר כבר גלים ועומסים כבדים בכל רחבי ירושלים.

      כיון שכל מיקום של הפגנה החליטה המשטרה להפנות את נתיבי התחבורה מסביב ולהשאיר את האזור ריק, כמו כן התמקדות של עשרות השוטרים באזור אחרי זמן רב, מידי חצי שעה ירדו המוחים עוד מעט למטה, מה שאלץ את המשטרה לאבד ראש ועשתונות, ומצד אחד להשאיר כוחות במוקדים שהתפנו חלקית, וגם לרדוף אחרי מאות המוחים.

      וכך התרחש לו משחק חתול ועכבר בין השוטרים למוחים, כאשר הציבור הגדול יורד אט אט עוד מעט מטה, משמגר ירמיהו, לירמיהו מתחת לגשר, ולאחר מכן לצומת אפריון שם המקום נחסם לחלוטין למשך חצי שעה למרות הכח המשטרתי הרב ששהה במקום, ולאחר מכן בבר אילן רבינו גרשום, עד צומת בר אילן שמואל הנביא. בשל כך העלתה המשטרה מסוק לאוויר במהלך ההפגנה.

      השוטרים הנבוכים, שלא יכלו על מאות המוחים הנחושים, פירקו את תסכולם הרב על העומדים מן הצד במדרכה, ומידי פעם עלו למדרכות והחלו להצליף מכות בעומדים מן הצד.

      בסך הכל המשטרה הבינה שכולם מוכנים להעצר וזה לא מרתיע אף אחד, ומלבד בתחילת ההפגנה, מיעטה המשטרה ביחס לפעמים קודמות לעצור מוחים על ימין ועל שמאל. בכל זאת אין לכולם מקום במגרש הרוסים, וגם להחזיק מאות עצורים במגרש הרוסים ואח"כ לטפל בהם, זה גם דורש כוחות מהמשטרה שכבר עייפה עייפה לגמרי מכך.

      אגב, נראה היה כי יש שיטות החדשות של נסיונות המשטרה לפזר את ההפגנה לאחר ששום דבר לא עוזר.

      לפי העובדות בשטח ההפגנות ועדויות שמגיעות לידי במערכה, לכל מקום שהתמקדו בו ההפגנות, נשלחו אמבולנסים של מד"א ואפונעי איחוד הצלה, כשכל העת הם צריכים כאילו לעבור במהירות בדיוק במוקד ההפגנה. איך שלא יהיה ודאי שספק פיקוח נפש מחייב בכל מקרה לפנות את המקום לכל אמבולנס או אפנוע, אבל נראה שמדובר בתופעת יאוש של המשטרה. אגב חשוב לציין שבעוד המפגינים מיהרו לפנות מקום לניידות, דווקא המכתזית התעקשה להמשיך להתיז ולא לפנות את הדרך לניידת. אולי הם יודעים דברים שאנחנו לא יודעים.

      תופעה נוספת נצפתה במורדות ירמיהו, כאשר השוטרים התארגנו למתקפה על המפגינים, הם החלו בריצה וצעקות וצווחות נלוות, בתקוה שאם השוטרים לא מרתיעים אולי הצווחות יעזרו.

    3. 5

      םשמואל
      לצערי בליל שישי הייתי מדרכי מירושלים לעיר אחרת ובהגיעי לצומת בר אילן חסמו את האוטובוס שלנו בחורים ריקים ופוחזים שצרחו והתנהגו באלימות נגד כל דבר דפקו על אוטובוסים פתחו דלתות ה כ ל כדי להזיק ולהפיג את שיעמום "ליל שישי של סוף זמן" אנשים מבוגרים ביקשו מהם לפנות דרכם כי רוצים ללכת ללמד לשיעור שחייבים ללכת אליו ולא פינו להם והוציאו להם "גז מדמיע"
      (ה' ירחם לאן הם הגיעו) כמה וכמה בחורים

    4. 4

      מצויין, שיתבעו את מארגני ההפגנות חסרות התועלת, חוץ מחילול ה' וצער לציבור וביטול תורה למפגינים הם לא מועילות כלום.
      אם באמת עצרו בחור יש דרך יפה ומועילה לטפל בעניין.

    5. 3

      אולי זה רעיון טוב

      ומה לגבי אלו שסובלי ם ומחכים כל הזמן לאוטובוסים לפעמים 40 דקות פלוס? איך הם יקבלו פיצוי?

    6. 1

      נראה סוחר אחד שתובע יותר אף חרדי ירא שמים לא יכנס לחנותו והוא יצטרך להעביר את חנותו לבני ברק