חמש טיפים איך לצלוח את המעבר לשעון קיץ בשלום

    מכירים את זה שלמחרת החלפת השעון, ועוד כמה ימים טובים אחר כך, אתם עייפים, עצבניים ומבולבלים? אז אתם לא היחידים. מחקרים מראים שרוב האוכלוסייה מושפעת – שלא לטובה – מההחלפה הזו בתקופה הראשונית, ויש כאלה שהפגיעה מתמשכת אפילו זמן רב אחר כך.
    רבקע אוסטרובר 3 Comment on חמש טיפים איך לצלוח את המעבר לשעון קיץ בשלום

    נכון שזה בסך הכל דיי מרגיז שאנחנו מפסידים שעה והילדים חוגגים עד מאוחר בלילה בגלל שיש אור אבל לא נורא אין כמו קיץ ואין על השבתות הקסומות הארוכות • אל תחליפו שעון עד שתקראו את הכתבה הזו

    שעון • אילוסטרציה
    מכירים את זה שלמחרת החלפת השעון, ועוד כמה ימים טובים אחר כך, אתם עייפים, עצבניים ומבולבלים? אז אתם לא היחידים. מחקרים מראים שרוב האוכלוסייה מושפעת – שלא לטובה – מההחלפה הזו בתקופה הראשונית, ויש כאלה שהפגיעה מתמשכת אפילו זמן רב אחר כך.
    16:38
    24.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on חי תחת זהות בדויה: בכיר איראני לשעבר ערק למערב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחליפים את השעה בלי להתפשר את הבריאות!

    ככה תעברו את תקופת החלפת השעון בצורה החלקה ביותר

    מכירים את זה שלמחרת החלפת השעון, ועוד כמה ימים טובים אחר כך, אתם עייפים, עצבניים ומבולבלים?

    אז אתם לא היחידים. מחקרים מראים שרוב האוכלוסייה מושפעת – שלא לטובה – מההחלפה הזו בתקופה הראשונית, ויש כאלה שהפגיעה מתמשכת אפילו זמן רב אחר כך.

    בעולם שרוב האנושות גם ככה סובלת מחוסר שינה, קחו כמה טיפים פשוטים שיכולים לעזור לכם לעבור את תקופת החלפת השעון בשלום עם מפגעים מינימליים:

    1. תתכוננו כמה ימים קודם. תתחילו לקום 15-30 דקות מוקדם יותר מהרגיל, בהדרגה, כמה ימים לפני ההחלפה. ככה תחסכו את השוק של הגוף מהפסד שעת שינה, ותעזרו לשעון הביולוגי להתאים את עצמו למציאות החדשה.

    2. תתחילו לישון עם תריסים פתוחים כדי לאפשר לקרני האור להיכנס אליכם לחדר ולהעיר אתכם ברכות. זו דרך טובה ונעימה יותר לגוף להתעורר, ובוודאי עדיפה עשרת מונים משעונים מעוררים צורמניים (פלוס, עם קרני שמש אי אפשר פשוט ללחוץ על כפתור הסנוז…).

    3. אל תישנו צהריים כדי להשלים את השינה שהתפספסה! זה רק יגרום לגוף שלכם להיות מבולבל עוד יותר. אם אתם ממש חייבים שינה ביום, תקדימו אותה לשעה מוקמת כמה שיותר, ואל תישנו יותר מ-20 דקות נקיות. מוכח באופן חד משמעי ששינה מרובה בצהריים\ערב רק גורמת לעייפות יתר, ומקטינה את היכולת הקוגניטיבית – אז תהיו חכמים.

    4. אל תצרכו קפאין או אלכוהול לפחות 6 שעות לפני שנת הלילה, כדי למנוע השפעה שלילית על תהליך ההתעייפות הטבעי. תחביאו את השוקולדים והיינות במגירה של שבת, ואת הקפה בכלל תעיפו מהחלון – הוא מיותר לגמרי ולא תורם מי יודע מה לבריאותכם.

    5. ולסיום, כלל בסיסי שתקף לשינה איכותית במהלך כל השנה: אל תירדמו מול מסך הפלאפון או כל מכשיר אלקטרוני אחר. תנו למוח לנוח וליפול לתוך תרדמה נינוחה ללא גירוי יתר.

    לילה טוב ושינה ערבה!

    רבקי אוסטרובר, מאמנת להתפתחות ושינוי, ומאמנת כושר ותזונה. [email protected]



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      וואו!
      כלים טובים, מעשיים, והכי חשוב-פרקטיים ואפשריים לביצוע. טוב, אולי חוץ מה "לזרוק את הקפה מהחלון"…

    2. 2

      אוף קראתי את זה אחרי שהחליפו

    3. 1

      סתם כך לישון ליד הפלאפון זה ממש לא בריא. הוא פולט אולטרה סגול..