כמעט 100: אלו חוקים העבירה וועדת הכספים במושב בחורף?

    הוועדה אישרה סופית בתחילת הכנס את תכנית חיסכון לכל ילד, שהחלה בינואר 2017 עם החזר רטרואקטיבי להורים מ- 2015
    איתי גדסי No Comments on כמעט 100: אלו חוקים העבירה וועדת הכספים במושב בחורף?

    וועדת הכספים מסכמת מושב חורף עם הובלה בחקיקה כשלא פחות מ-84 חוקים עברו בוועדה • יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני "נמשיך להוביל עניינים ציבוריים וחברתיים"

    וועדה בכנסת | תמונת אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, לע"מ
    הוועדה אישרה סופית בתחילת הכנס את תכנית חיסכון לכל ילד, שהחלה בינואר 2017 עם החזר רטרואקטיבי להורים מ- 2015
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכספים מסכמת תקופת מושב כשהיא מובילה בחקיקה, בקידום רפורמות משקיות, באישור צווים ותקנות לטובת הציבור והכלכלה. ועדת הכספים מסכמת היום (ד') את כנס החורף עם לא פחות מ-84 חוקים שאושרו על ידה וזאת לאחר שאישרה את תקציב המדינה ואת חוק ההסדרים לשנים 2017-2018. התקציב הדו-שנתי שאישרה מתקרב לראשונה לטריליון שקלים ועומד על 906.8 מיליארד ₪. במהלך כנס החורף אישרה הוועדה שורה של רפורמות חשובות, חלקן הגדול הן בעלות השלכות של שנים קדימה לטובת הגברת הצמיחה במשק, כגון שינוי מבנה הבורסה, פתיחת שוק ההון להשקעות בחו"ל ומתן אפשרות למשקיעים ישראליים בארץ להשקיע באמצעות הבורסה בתל-אביב בחברות בינ"ל גדולות שנסחרות בבורסות המובילות בעולם.

    הוועדה קידמה שורה של הצעת חוק, תקנות וצווים בנושאים חברתיים. בין השאר, אישרה הוועדה הצעת חוק שתאפשר לנכים ולבעלי מוגבלויות ליטול משכנתאות בבנקים, אף אם אין ברשותם ביטוחי חיים, עקב סירוב חברות הביטוח לבטח אותם. הוועדה אישרה סופית בתחילת הכנס את תכנית חיסכון לכל ילד, שהחלה בינואר 2017 עם החזר רטרואקטיבי להורים מ- 2015. מדובר בתכנית חשובה שמיטיבה עם ילדים מכל קבוצות האוכלוסייה, כך שבגילאי 18 או 21 יתחילו את חייהם הבוגרים כשלרשותם יעמוד חיסכון צבור של בין 23 אלף ₪ ל- 30 אלף ₪ ויותר. בנוסף, הוועדה האריכה בשנתיים זיכויים במס בשיעור 15% לעובדי משמרות בתעשייה ובכך הביעה תמיכה בעובדי הצווארון הכחול.

    עוד אישרה הוועדה במהלך הכנס את הארכת חוק הגליל ב-10 שנים, חוק שנועד לחזק ולהבטיח את התמיכה בחקלאות ובחקלאי הצפון, אלו שמתגוררים ועובדים בסמיכות לגבול. באישור החוק הוועדה ראתה לנגד עיניה את חשיבות המשך מפעל ההתיישבות בצפון, שנשען במידה רבה על החקלאות. באותו אופן, המשיכה גם בכנס החורף שהסתיים היום הוועדה, לסייע לתושבי הפריפריה באשר הם. כך למשל, אישרה המשך הטבות והקלות במס לתושבי שדרות והנגב המערבי, בעיקר בעוטף עזה. מדובר בזיכוי של עד 20% במס על הכנסותיהם.

    בשורה של חוקים ותקנות, הובילה ועדת הכספים מהלכים לחיזוק שוק ההון הישראלי, לחיזוק והבטחת כספי המשקיעים והחוסכים לפנסיה, כשר בין השאר קידמה חקיקה ותקנות להסדרת האחדת חשבונות רדומים בקופות גמל עקב מעברים בין מקומות עבודה. הדבר יימנע מצב של כספים אבודים של החוסכים לפנסיה. החוק קובע מצב של ברירת מחדל בהיעדר מענה מהחוסכים, כך שבכל-מקרה, גם אם לא יינקטו בפעולה מצדם, הכספים יאוחדו לחשבון האחרון שנפתח עבורם. כמו כן אישרה הוועדה חוק שמפריד בין גובה העמלה שמקבלים סוכני ביטוח מחברות הפנסיה וקופות הגמל מגובה דמי הניהול של העמיתים. בכך הוועדה מבטיחה שהחוסכים לפנסיה יקבלו ייעוץ הוגן לקראת החיסכון החשוב בחייהם ובחיי ילדיהם.

    עוד בנוגע לשוק ההון, לטובת הגברת הצמיחה ועידוד השקעות זרות בישראל, אישרה הוועדה את הפחתת מס החברות מ- 25% ל- 23%, דבר חשוב בעידן שבו מדינות מתחרות ביניהן על הבאת חברות בינ"ל גדולות ומשיכת הון אל השווקים שלהן.

    במהלך הכנס יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) וחברי הוועדה כולם, נרתמו לסייע למפעלים במצוקה, כגון מפעל שתולה בצפון, מכרה הנחושת בתמנע ועוד וקידמו שורה של מהלכים מול הרגולטורים הכלכליים השונים, בין בדיונים והפעלת לחצים על הפקידות למען הבטחת קיומם של מפעלים ומקומות תעסוקה, בעיקר בפריפריה. הוועדה, בניצוחו של היו"ר גפני, הובילה מתווה להסדרת מימון אשפוז של קרוב ל- 20 אלף פצועים מסוריה בבתי החולים בגליל, לאחר שעקב הנטל הכבד של הטיפול בהם, דבר שישראל לקחה על עצמה, נקלעו לקשיים תזרימיים ולגירעונות.

    קרוב ממש לערב פסח, אישרה הוועדה צו שמאפשר להגדיל את מכסות היבוא הפטור ממכס של מיץ ענבים, על-מנת להקל עוד ביוקר המחיה, שבועות ספורים לפני החג.

    יו"ר הוועדה גפני סיכם את הכנס בסיפוק והודיע, כי "ועדת הכספים תמשיך להוביל עניינים ציבוריים וחברתיים חשובים על-מנת להביא לשיפור איכות חייהם של כלל אזרחי ישראל, מכל המגזרים ומכל שכבות האוכלוסייה, מתוך כוונה לחזק את החברה האזרחית במדינה ותוך שאיפה להביא להגברת הצמיחה והצלחת המשק הכלכלה הישראלית". גפני הודיע ש"הוועדה תמשיך להתכנס גם במהלך פגרת פסח ותתכונן להמשך עשייה בחלק השני של המושב, בכנס הקיץ" אמר.



    0 תגובות