- רדיו קול חי - -

כך מדירים חרדים מהפארק בעיר יבנה: תביאו אישור מראש העיר

זוכרים את המלחמות סביב בילוי החרדים בפארקים בעיר מודיעין ומרום נוה ברמת גן? ביבנה מצאו פטנט חדש כיצד להדיר את החרדים: קבוצות מאורגנות שמבקשות להגיע לפארק צריכות לקבל אישור מראש מהעירייה. כך דווח באתר "יבנה נט".

מדובר בפארק מטופח, רחב-ידיים, שעיריית יבנה הקימה בעיר, בו מבקרים מידי יום תושבים רבים הנהנים מהמתקנים ומהטיילת היפה. "בשל ריבוי מקרים של קבוצות מאורגנות מחוץ לעיר שזיהו את המקום כאטרקטיבי לבילוי ודרך כך 'משתלטות' על מתקני הפארק החליטו בעירייה לחייב את הקבוצות המאורגנות בתיאום מוקדם של הביקור וקבלת אישור", נאמר בידיעה.

"זה פארק שכונתי ולא הגיוני שיהפוך למוקד תיירות של אנשים המגיעים בקבוצות גדולות מכל הארץ", צוטטה תושבת העיר הפוקדת בקביעות את הפארק עם ילדיה. "טוב עשתה העירייה שהיא דואגת לתושבי העיר, כל אחד יכול לבוא וליהנות אבל כשמדובר באוטובוסים עם הרבה ילדים זה כבר חורג מהייעוד של הפארק".

תושב אחר צוטט בידיעה, כי בפעמים קודמות לאחר ביקור של קבוצות מושאר במקום לכלוך רב. "העירייה משקיעה במתקנים לרווחת התושבים, אנחנו אוהבים לבקר בפארק ושומרים על הניקיון ולא ייתכן שיגיעו אורחים ויזהמו את המקום בלכלוך, אוכל שמתפזר על הרצפה ועוד", אמר תושב אחר והוסיף כי "אני מאד מרוצה מההנחיות החדשות של העירייה".

האתר "יבנהנט" מדווח כי ראש העיר צבי גוב-ארי קבע לאחרונה הנחיות חדשות וברורות לגבי השימוש בפארק המרכזי בעיר ונקבע כי ביקורים של קבוצות מאורגנות המבקשות לבקר במקום מחויבות בקבלת אישור מהעירייה.

לפי הדיווח, "צעד זה מגיע לאחר פניות רבות של תושבי השכונה המתגוררים בסמוך לפארק ומבקרים רבים אשר התלוננו על כך שקבוצות מחוץ לעיר 'פושטות' על המקום, גורמות להפרעה ולמטרדים.

למען ההגינות נציין כי בידיעה לא נאמר כי ההנחיות נועדו למנוע ממשפחות חרדיות להגיע לפארק, אך מעיון בשלט שהוצב בכניסה לפארק נאמר כי "הכניסה לפארקים לקבוצות אסורה אלא בתיאום וקבלת אישור מראש מהעירייה". ככל הידוע, אין בסמכות רשות עירונית להורות על מניעת כניסה של אנשים לפארק פתוח, הן לקבוצות והן ליחידים.

תגובת עיריית יבנה טרם התקבלה.