סרבן גט? ביה"ד הרבני רשאי להטיל עליך סנקציות דתיות

    ח"כ רויטל סויד השיבה: "קול אחיותינו זועק אלינו, אלה שנמצאות במאסר של החיים. הן מתות חיות, הן לא נישאות, לא יולדות ילדים אין להן משפחה אין להן למה לקום בבוקר. הן עומדות מול עיננו. כל אחת כאן יודעת בדיוק מה היא הייתה מרגישה אם איזה גבר היה כובל אותה. אני לא בטוחה שח"כ שטרן יכול להבין אפילו לא לשנייה מה מרגישה אישה כזו. אז אל תטיף לנו שיושבות כאן שנאבקות שנים למען העגונות
    איתי גדסי No Comments on סרבן גט? ביה"ד הרבני רשאי להטיל עליך סנקציות דתיות

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק בתי דין רבניים של ח"כ שולי מועלם רפאלי • הצעת החוק: להגביל את זכויותיו של אסיר אשר לא קיים את פסק הדין המורה לו לתת גט לאשתו

    בית הדין הרבני בתל אביב • אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    ח"כ רויטל סויד השיבה: "קול אחיותינו זועק אלינו, אלה שנמצאות במאסר של החיים. הן מתות חיות, הן לא נישאות, לא יולדות ילדים אין להן משפחה אין להן למה לקום בבוקר. הן עומדות מול עיננו. כל אחת כאן יודעת בדיוק מה היא הייתה מרגישה אם איזה גבר היה כובל אותה. אני לא בטוחה שח"כ שטרן יכול להבין אפילו לא לשנייה מה מרגישה אישה כזו. אז אל תטיף לנו שיושבות כאן שנאבקות שנים למען העגונות
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק בתי דין רבניים של ח"כ שולי מועלם רפאלי.

    בהצעת החוק מוצע להרחיב את סמכויותיו של בית הדין הרבני להגביל את זכויותיו של אסיר אשר לא קיים את פסק הדין המורה לו לתת גט לאשתו, ולאפשר לו לקבוע בצו, הגבלות על השתתפות בכל מסגרת לימודית המתקיימת בבית הסוהר, על קבלת אוכל כשר למהדרין אם באוכל המסופק לכלל האסירים כולל מוצרים בסיסיים בכשרות זו. כמו כן, להגביל על שהייה באגף התורני ועל לבישת בגדיו האישיים כך שיחויב ללבוש בגדי אסיר.

    בנוסף, מוצע לקבוע כי בית הדין יהיה רשאי לאסור על אסיר, שהורה על החזקתו בבידוד, להחזיק חומרי כתיבה וקריאה, למעט ספר תפילה, ולעשות שימוש באמצעי תקשורת מכל סוג שהוא.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק בתי דין רבניים היינו כלי חשוב שנתן המחוקק בידי בתי הדין הרבניים במטרה לגרום לאכיפת פסקי דין לגירושין ומתן גט באמצעות הטלת צווי הגבלה שונים על סרבני גט. בין אפיקי הפעולה העומדים לרשות בתי הדין נחשב צו המאסר בכפייה לקיצוני מבין צווי ההגבלה, אולם גם מבין כתלי בית הכלא ישנם סרבני גט המעזים לדרוש הטבה בתנאיהם או לאמץ תנאים שייטיבו עימם במהלך תקופת מאסרם כדוגמת השתתפות במסגרות לימודיות שונות הקיימות בבתי המאסר, קבלת אוכל כשר למהדרין או שהייה באגף שומרי המצוות.

    בית הדין הרבני הגדול הביע את התנגדותו להטבות אלה וקבע כי אין כל הצדקה לשהייתם של סרבני גט (גם דתיים) באגף שומרי המצוות שבבתי המאסר וכן כי אין לטרוח בעבור סרבן גט בהכנת אוכל בכשרות מהודרת זאת בשעה שאינו מקיים את חובתו ההלכתית הבסיסית במתן גט לאשתו. כמו כן קבע בית הדין כי יש לאסור על סרבן גט להשתתף בכל מסגרת לימודית הנמצאת בבית המאסר ואף ניתן למנוע מסרבנים השוהים בבידוד אפשרות אחזקת חומרי קריאה וכתיבה או שימוש באמצעי תקשורת מכל סוג, ובכך למנוע מהם להקשות את עורפם במתן הגט. הצעה זו מבקשת להסמיך את בתי הדין הרבניים להטיל הגבלות אלה על סרבני גט שבמאסר כפייה, זאת במטרה לשכנעם להתיר את נשותיהם מכבלי עגינותן."

    ח"כ אלעזר שטרן הסתייג והתעמת דווקא עם חברות מפלגתו ביש עתיד ועם חברות המחנה הציוני: "מצד הקואליציה אין לי ציפיות, אבל הבית החרד"לי מזמין אתכם כאן לתת סוג של גיבוי למערכת דורסנית שמתעללת בנשים ואם אתם תומכים בהצעה הזו, שאולי תפתור בעיה של מסורבת אחת, אתם קוברים באותו זמן מאות מסורבות גט שמתחננות כל רגע שיכניסו את הבעלים שלהם לבתי הכלא, ובית הדין הרבני לא מפעיל את הסמכות שלו. לקחנו אחת או שתיים שאולי זה ישפיע עליהן וגם הדאגה הזו היא למסורבת חרדית או חרד"לית. זה הכל בתוך המשחק שלהם."

    ח"כ רויטל סויד השיבה: "קול אחיותינו זועק אלינו, אלה שנמצאות במאסר של החיים. הן מתות חיות, הן לא נישאות, לא יולדות ילדים אין להן משפחה אין להן למה לקום בבוקר. הן עומדות מול עיננו. כל אחת כאן יודעת בדיוק מה היא הייתה מרגישה אם איזה גבר היה כובל אותה. אני לא בטוחה שח"כ שטרן יכול להבין אפילו לא לשנייה מה מרגישה אישה כזו. אז אל תטיף לנו שיושבות כאן שנאבקות שנים למען העגונות."

    ח"כ מועלם רפאלי: " הצעת החוק הזו היא חלק ממאבק גדול בנושא סרבנות הגט, הוא לא התחיל היום ולצערי הוא גם לא ייגמר היום. רק שילוב כוחות יניע את הסירה לכיוון אליו אנחנו שואפים. אדם שמעגן את אשתו ואינו מוכן לקבל את הוראת הדיינים לחדול מלהתעלל בה, הוא לא באמת אדם שחשובה לו ההלכה וקיום אורח חיים דתי. הוא רומס את העיקרון היסודי שביהדות 'ואהבת לרעך כמוך' רק כדי למרר את חיה של אשתו. לפיכך הוא לא ראוי ליהנות משלל הפריבילגיות שבתי הכלא מאפשרים לאסירים דתיים."



    0 תגובות