גפני: אם המורים החרדים לא יקבלו תוספות שכר – "לא יהיו הרבה דברים"

    מנכ"ל החינוך העצמאי, הרב אליעזר סורוצקין, חידד את האבסורד: "יש גם תכניות ייחודיות, למשל לאלה שהולכים ללמד בפריפריה הרחוקה, דבר שחל רק על מורי המערכת הממלכתית אך לא על החרדית. כי רק לחינוך הכללי אך לא למוכר שאינו רשמי"
    איתי גדסי 9 Comment on גפני: אם המורים החרדים לא יקבלו תוספות שכר – "לא יהיו הרבה דברים"

    בדיון שנערך בוועדת הכספים על שכר המורים והמורות בחינוך החרדי, הודיע יו"ר הועדה כי לא יאפשר "דור חדש של מורות ומורים חרדים עניים. לא במשמרת שלי" • ח"כ אייכלר: "אנחנו משלמים מיסים למרות שלא מסכימים עם כל מה שהמדינה עושה, אבל מפלים אותנו" • מנכ"ל החינוך העצמאי: "המדינה מפעילה תוכניות ייחודיות בפריפריה, אבל רק על המערכת הממלכתית"

    ועדת הכספים
    מנכ"ל החינוך העצמאי, הרב אליעזר סורוצקין, חידד את האבסורד: "יש גם תכניות ייחודיות, למשל לאלה שהולכים ללמד בפריפריה הרחוקה, דבר שחל רק על מורי המערכת הממלכתית אך לא על החרדית. כי רק לחינוך הכללי אך לא למוכר שאינו רשמי"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "לא במשמרת שלי! לא מסכים לדור חדש של מורות ומורים חרדים עניים", כך הצהיר היום (ד') יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני בדיון שקיים בוועדה בעקבות הפגיעה בתנאי שכרם של עובדי הוראה חרדים.

    גפני את השמיע את הדברים לאחר שבמהלך הדיון התברר לו שאין התקדמות בהתייחסות לנושא ע"י נציגי משרד האוצר, אגף תקציבים והממונה על השכר, לאחר שבשבוע שעבר התברר שעובדי הוראה חרדים לא קיבלו את תוספות השכר שניתנו בגין הסכמים קיבוציים לכלל עובדי ההוראה במדינה, תוספת ספציפית של 10% יחד עם תוספות נוספות שסה"כ מגיעות לכדי תוספת שכר של 16%.

    עם זאת, בנושא אחד כן חלה התקדמות מהשבוע שעבר בעקבות התערבותו של גפני: משרד החינוך הודיע שהאוצר הסכים לממן את תשלום המענק החד-פעמי בסך 1,000 ₪ למורים חרדים, מענק אותו קיבלו זה מכבר המורים בחינוך הממלכתי. גפני קצב בשבוע ימים את הזמן שבו הוא דורש את תשובת אגף התקציבים והממונה על השכר בעניין מתן תוספות השכר גם למורים החרדים.

    עוד עלה במהלך הדיון, הצורך לשקול את יישום רפורמת 'אופק חדש', שמכוחה ניתנו תוספות השכר לעובדי ההוראה במערכת החינוך הממלכתית, גם בחינוך המוכר שאינו רשמי ובמוסדות הפטור החרדיים. גפני קרא לראשי מערכת החינוך החרדית, מנהלי הסמינרים והסתדרות מורי אגודת ישראל לבחון את הדבר ואף קרא לפנות בעניין לרבנים, שכן "כל שינוי במערכת החינוך החרדי דורשת את הסכמת והנחיית הרבנים".

    מנהל האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך, נח גרינפלד, הודיע בפתיחת הישיבה, כי "נוכח היענות האוצר לבקשת משרד החינוך ולדרישת יו"ר ועדת הכספים, התקבלה החלטה חיובית שהמענק החד-פעמי לעובדי הוראה בסך 1,000 ₪, יינתן גם לעובדי ההוראה במוסדות הפטור".

    מנכ"ל החינוך העצמאי, הרב אליעזר סורוצקין, קרא "להחיל את זה גם על מזכירים ושרתים, עוד כמה מאות עובדים ברחביי הארץ". גפני תמך בבקשתו וקרא לגרינפלד להעביר החלטה שגם כל עובדי המשק, גם מזכירים וגם שרתים יקבלו את המענק, כמו בכל מערכת החינוך.

    בעניין תוספת השכר הקבועה בסך 10% שניתנה לעובדי הוראה במכללות לחינוך ולכלל עובדי ההוראה בחינוך הממלכתי אמר גפני: "מדובר בשערורייה, הבעיה שתמיד החרדים מקבלים פחות ואח"כ אומרים שאנחנו דווקא מקבלים יותר".

    רפרנט חינוך באגף תקציבים במשרד האוצר, שאול קירשנבאום הגיב: "ההסכם שנחתם עם המכללות ושבגינו ניתנה התוספת הזו, הוא הסכם ייחודי להן וחל בין השאר, בעקבות המעבר שלהן לוועדה לתכנון ולתקצוב במועצה להשכלה גבוהה וכן בעקבות הדרישה מהן להצטמצם ולהתאחד לכמה מכללות ביחד ולהתייעל. כחלק מתהליך המעבר נחתם הסכם שכר עם תנאים ספציפיים. בנוסף, הרפורמה של אופק חדש עם בתי ספר הרשמיים הובילה גם לשינויים בשכר למורים במכללות. הסמינרים החרדיים צריכים לקבל כמו הסכמים כלליים במשק, כאן זה הסכם ייחודי".

     

    איפה ואיפה

     

    גפני הגיב: "החינוך החרדי לא נמצא במעמד של הגופים עליהם אתם מדברים, מטבע ברייתו. אתם מעמידים את המורות החרדיות מאחור. מה זה קשור לאופק חדש? אתם רוצים שתהיה רמה גבוהה יותר של מורים ומורות ומורים ומורות חרדיים או אתם לא רוצים??! אני לא מקבל את התשובה הזו. אומר המשרד הייעודי, משרד החינוך, שהוא מוכן לשלם ובתנאי שמשרד האוצר יביא את הכסף הזה. המורות האלה יישארו מאחור כי לא הולכות לות"ת. כי מטבע בריאתו של החינוך החרדי".

    ח"כ ישראל אייכלר תקף אף הוא את האיפה ואיפה ואמר: "אנחנו משלמים מיסים למרות שלא מסכימים עם כל מה שהמדינה עושה. תקציב מערכת ההשכלה הגבוהה הוא למעלה מ-10 מיליארד שקל. למדינת ישראל יש תקציבי רווחה ובריאות ושם אין הבדל בין חרדי, חילוני, אשכנזי, מזרחי, ערבי, יהודי וכד'. רק במערכת החינוך עשו אפלייה וחרדי מקבל שיעורי תקצוב נמוכים יותר. זה שעובדים בתכנית החינוך העצמאית מאז קום המדינה לא צריכים להיענש. אנחנו לא נהיה בות"ת של החינוך החילוני, כי לא נהיה. אבל מה זה משנה, מורה צריך לקבל את אותו דבר".

    מנכ"ל החינוך העצמאי, הרב אליעזר סורוצקין, חידד את האבסורד: "יש גם תכניות ייחודיות, למשל לאלה שהולכים ללמד בפריפריה הרחוקה, דבר שחל רק על מורי המערכת הממלכתית אך לא על החרדית. כי רק לחינוך הכללי אך לא למוכר שאינו רשמי".

    מנהל סמינר "בנות מלכה" של חסידות בעלזא, הרב אברהם פיינר אמר כי הסמינרים גם ככה מתקשים מאוד לעמוד במשימותיהם, אך עושים זאת בעקבות תוספת תקציבית מההסכמים הקואליציוניים. "הגיעה העת לתקן שיהיה בתקן ולא כל פעם מחדש במלחמות. הטיעונים של הסכמים ייחודיים, זה זריית חול בעיניים. המורה שמקבל את שכרו עושה את אותה עבודה בדיוק, גם אם הוא ערבי או דרוזי. סלע קיומנו זה חינוך הילדים וזה באמצעות המורים, ולהבדיל בין מורה אחד לאחר לא נכון!".

    מזכ"ל איגוד הסמינרים, הרב יצחק אוסטרליץ טען, כי כיום עובדי הוראה חרדיים מתוקצבים באגף עובדי הוראה ב-40% פחות ממה שמתוקצבים עובדי הוראה בחינוך הממלכתי".

     

    לא במשמרת שלי

     

    יו"ר הוועדה, גפני, סיכם: "המצב שנוצר, משמעותו שיהיו מורות ומורים חרדים עניים בדור הבא. מאז אופק חדש נפתח פער גדול בין המורים. אני לא מקבל את המצב הזה שבו מורים מהחינוך הממלכתי מקבלים תוספת בגין מעבר לאזורי עדיפות ואילו מורים חרדים לא. אני אפנה בעניין ללשכה המשפטית במשרד החינוך ולמשרד המשפטים. אין הבדל בין תלמיד בחינוך הממלכתי בשדרות לבין ילד בחינוך העצמאי בעיר, שניהם חוטפים טילים מעזה באותה מידה. את המורים של שניהם יש לתקצב באותה מידה".

    גפני הוסיף כי "המצב הזה לא יימשך, לא במשמרת שלי. אם לא תמצאו את הפתרון לעוד 10% האלה, לא יהיה פתרון לעוד הרבה נושאים שמגיעים לכאן לוועדת הכספים. לא מסכים למצב הזה שיקום דור חדש של מורים ומורות עניים. אם לא אקבל תשובה תוך שבוע שלא יעבירו את הכסף הזה לסמינרים לא יהיה עוד הרבה דברים".

    במקביל פנה גפני לראשי החינוך המוכר שאינו רשמי ולמנהלי הסמינרים לבחון את האפשרות להצטרף או ליישם באופן כלשהו את רפורמת אופק חדש, נוכח הפערים שנובעים מאי יישומה בחינוך החרדי. "אני מבקש מהרבנים לשבת על עניין אופק חדש שמהווה תוספת למשכורות המורים. צריך להתאים גם לחינוך החרדי, צריך גם לשאול את הרבנים, כי כל שינוי במערכת החינוך אצלנו מצריך אישור הרבנים".

    גפני חידד והצהיר: "לא אוותר בעניין הזה. נפלנו לקדנציה רעה בקדנציה הקודמת, למשל בנושא הקייטנות בקיץ. איפה היה משרד המשפטים אז? הן לא חלק ממערכת החינוך? הילד בשדרות שונה מהילד בחינוך הממלכתי או הממלכתי דתי כשנופלים רקטות וכד'? למה הוא לא זכאי לקייטנה? וכך גם לגבי כל שאר הנושאים. אין מקום לאפלייה בין מורים חרדים לכל השאר. אני דורש תשובה מאנשי האוצר בתוך שבוע, אחרת לא תינתנה תשובות לעניינים אחרים שהאוצר יביא לוועדת הכספים".



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      גפני צודק. האפלייה נגדנו המורות החרדיות זועקת לשמיים. אשרינו שיש לנו נציגים שנלחמים עבורנו בכנסת.

    2. 8

      תוקפים כאן את האוצר וזה בסדר גמור וצודק ב- 100%
      אבל להפוך את משרד החינוך לבעל כוונות טובות שאינו יכול ליישמם זה היפוך המציאות!
      מתי בדיוק העבירו במשרד החינוך בקשה מסודרת וממוסמכת להסדרת תוספת התקציבית לעובדי ההוראה החרדים
      לצורך צמצום הפערים? יש מי שפגש פעם כזה מסמך? מי יחתום על זה חשב משרד יוסי שטראוס? אולי מנהל תחום תקציב ומנהל – אולג סייביץ(זה שחתום על הביקורות נוהל שכר ומאיים וגם סוגר את המוסדות החרדים זה אחרי זה עם העתק לגור רוזנבלט מהרישוי בקרה ואכיפה האדריכל של כל העסק)?
      רק לאחרונה התקיים דיון בבית משפט בעניין תביעת המוכש"ר החרדי למניעת האפליה מול המוכר שאינו רשמי הנוצרי, מה הפריע לשר החינוך לומר לבית משפט שיצרף למשיבים את משרד האוצר ויורה להם על תוספת תקצוב כנדרש למניעת האפליה? במקום זאת משרד החינוך דורש דחיה אחרי דחיה (וכמובן מקבל את זה מ"היכל הצדק"! כל חודש שעובר זה הרי חסכון של מליונים למשרד האוצר ומשרד החינוך על חשבון המורים החרדים!)

      די להיתממות! אם במשרד החינוך לא היו באובססיה לשנות ולהצר את החינוך החרדי, היו יכולים להשיג מזמן תקצוב ממשרד האוצר עם עבודת מטה מסודרת!
      ובינתיים?
      דיבורים וחול ואין מה לאכול!

      1. מה רע בביקורות השכר של משרד החינוך??

        סה"כ דורשים מגני הילדים לשלם לגננות את שכרן כנדרש,
        הגן מתוקצב בעשרות אלפי ש"ח לחודש ויכול לשלם משכורת סבירה,
        הגננות בדרך להתאגד בהסתדרות, בתמיכת גדולי הרבנים.

        1. תאר לעצמך על החלטת ממשלה דרמתית המודיעה על החזרת קצבאות הילדים לבתי האב בישראל דרך תוכנית ערכית של משרד החינוך, להגברת ערכי התזונה של ילדי ישראל ותגבור ערכי החינוך והתרבות של ילדי ישראל, כך משרד החינוך מחזיר ביד נדיבה את קצבאות הילדים בשיעור כפול מימי השיא בהם ניתנו הקצבאות בעבר.
          לפי החוק המדינה מחליטה שהכסף מיועד לצורך חינוך הילדים וגידולם בדרך ישראל סברס על טהרת הממלכתיות בהתאם לתקנות חוק חינוך ציבורי ציוני אשר יקבעו על ידי שר החינוך . ובהתאם לתקנות המזון אשר יקבעו על ידי שר הבריאות מעת לעת
          לצורך כך נקבעים קריטריונים ברורים על ידי שר החינוך הקובעים מי הוא ממלכתי ומי לא.
          לא נלאה אותך ועוד 2 קוראים שאולי בטעות יקראו תגובה זו, לגבי מה שנדרש בדרך אל האושר, עם פירוט הנדרש, ונסתפק רק בפירוט שמות הנושאים ונשים את זה בסוגריים,כך שתוכל לדלג אם אין לך ולעוד קורא ששרד, לקרא את הכל: (מאות ואלפי הקריטריונים ונספחיהם ותתי נספחיהם ומה שבניהם על כל סעיפיהם סעיפי המשנה,תתי סעיפי המשנה, בצירוף ההתניות וההוכחות הקבילות לפי החוקים,סדרי הדין,כללי האתיקה,עמידה בתנאי האסתטיקה,כללי התברואה,כללי הסניטריה, מה שבניהם, אישור תברואן,אישור משרד הבריאות,מה שבניהם,אישור דו"ח תשתיות מתאימות, אישור בטיחות שנתי, מה שבניהם(טיפ:זה לא משנה, בודק הבטיחות מגיע, אתה משלם, והדו"ח יגיע בהתאמה ו/או בהלימה לפי מה שמתבקש) סדרי מנהל, והתקנות,הבטחונות, הבטיחות,הערבויות, תנאי אכסון המזון, דיאגרמות גרגירי האבק , מה שבניהם, מה שבתוכם,מה שמעליהם, אבחונם, חוות הדעת הפדגויות,החינוכויות,יכולת מתודית, יכולת מוטורית,אישורי החזקה,אישור משטרה היעדר עבר פלילי בעבירות בשגדא,אישור מהנדס בניין, דיווח מקוון,עדכון באתר הרשוי, עדכון במנב"ס, עדכון ביונת דאר, עדכון ביונת שלום, עדכון במה שבניהם, עדכון טלפוני בשעות אין מענה טלפוני, עדכון רמ"ט, ,חוז"ר מנכ"ל, חוזר ושב, אישור ניהול תקין, אישור אישור מהנדס רצפה,אישור תקרות תלויות, תקרות רופפות, אישור תזוזת חלונות ומה שבניהם, אישור מה שמעליהם, דו"ח היתכנות כלכלית, התחייבויות לאזרחות טובה, התמצאות בחוקי מגן,חוקי מגן דוד, חינוך בכל מה שבניהם. )
          (כן זה נשמע מטורף לקרא את זה, ועוד לכתוב את זה? אבל אל תתפלא, זה קיים גם אם בצורה טיפה שונה (לא באופן משמעותי) בהיקף הרבה יותר רחב ועצום)
          רק נציין בשלב הזה של החיים, את הלכאורה מיותר לציין, כי חרדי לפי הגדרות החוק מי הוא חרדי אינו זכאי לתקצוב מלא אלא רק ל- 75% משפחות חרדי כללי ו – 55% לחרדי אדוק (טוב לא נכנס ל55% בכדי לא להלאות לגבי כל הקריטריוניים) העיקר חרדי נורמלי – 75% , אבל לא כמו שהבנת! לא 75% ממש, 75% מהבסיס, כלומר 75% מה- 30% שזה הבסיס. לא הבנת לא נורא, בינתיים תקבל את מה שנראה לך 75% אחר כך כבר תבין .

          75% תקצוב לחרדי כללי מגיעים על ידי קריטריונים, למי שעומד בדרישות החוק, עומד דום בצפירה, מניף דגל ביום המכונן, מחנך לפטריוטיות לאומית, ומקנה חינוך איכותי תואם 75% מליבת החינוך בדרך ישראל סברס.

          החוק הזה נמצא שוכב מעלה אבק, עד שפקיד בכיר אוהב חרדים, מחליט "לדאוג" לך רפי החרדי, הפקיד הבכיר במשרד החינוך אוהב חוק מושבע, אוהב מאוד את ילדיך החרדים, וגם אוהב לשמור על הקופה הציבורית שחס ושלום תקציביה לא יהיו מנוצלים לרעה והכסף הקדוש יגיע וישמש את ייעודו.
          מכיוון שהפקיד אוהב את ילדיך וגם דואג להם (לדעתו קצת יותר ממך, אל תפגע, הוא דואג לילדיך אפילו יותר ממה שהוא דואג לילדיו כפי שכבר תראה), הוא מכין לשר הצעות לתיקון קל בתקנות, לפיהם על כל ילד המקבל קצבאות במסגרת חרדי כללי יש לכל בית אב חרדי להוכיח הקצאת המשאבים בשעור 100% באופן שווה לבית אב ממלכתי ישראל סברס. בכדי שלא ימצא ילד חרדי בישראל מקופח על ידי הוריו.
          התקנות תוקנו. ובינתיים מעלות אבק.
          פקיד אחר, עם הרבה עודף מטיבציה, ולא פחות עודף זמן, שוקד על נהלים, לפיהם יבחן כלכלת בית אב חרדי (רק חרדי ממלכתי ישראלי סברס איננו צריך נהלים, אי אפשר לעשות לו נהלים, ובכלל הליך האכיפה לגביו יעלה למדינה הרבה כסף והרבה עצבים, ובעיקר שולחנות הפוכים ושבורים במשרדי משרד החינוך וזה שוב פעם בעיה תקציבית) נוהל תקצוב ילדים נכתב בקפידה רבה עם דאגה כנה לכל פרט בגידול ילדיך לרבות תנאיהם הסוציאליים, ונוהל איתנות פיננסית גם יוצא לדרך בכדי לברר שהנך מספיק יציב כלכלית לצורך גידול ילדיך.
          בינתיים הכל מעלה אבק, אתה אוכל יחד עם ילדיך בזון קצוב בשעור 75%, לא כל כך מבין אם אתה חוזר עם סלי קניות שנקראים 75% והשכן החילוני בעמדת הקופה המהירה חוזר יוצא עם פי 5 סלים בשעור של כמעט 400%?
          אבל מה זה משנה לפני כן לא קבלת כלום ועכשיו זה על חשבון המדינה, לא נהיית עשיר גדול ולמרות שכולם אומרים שאתה נוסע רק על ג'יפ ולא תעלה על שום דבר אחר, ולמרות שאומרים שאתה קמצן גדול והמשכורת שלך20,30,אולי 100 אלף ש"ח לחודש,ואתה עדיין יודע שלמרות ה- 75% זה לא קרה, מה זה משנה? סוף סוף אתה חי מתקציב של המדינה!
          עובר חודשים, אולי אפילו מספר שנים,
          ואז זה קורה!
          אתה מקבל דואר בצבע אדום , רשמי ויפה!
          אתה רץ צוהל (ובפעם האחרונה בחייך…!) לסניף הדואר לראות מי הקדיש לך בכזה חום ואהבה יחס כזה אישי ומושקע
          אתה מקבל את המכתב, פותח אותו כבר באמצע ההליכה,
          ואז,
          במכתב אתה מקבל דרישה ממנהל תחום תקציב החזקה ורישוי גידול ילדים במשרד החינוך

          להמציא חומר רב באמצעות רואה חשבון, לפיו הנך נדרש להוכיח שאינך מתעלל בילדיך והנך מכלכלם היטב על מנת לדאוג לשלומם הטוב

          להלן המכתב:

          הנדון: ממצאי ביקורת שכר חמורים ודרישה לתיקון ליקויים מיידי
          מכתב זה בהמשך להתראה על ביטול קצבאות ילדיך והכרה בזכויותיך להחזיקם בחזקתך

          .1 על בתי אב חרדי כללי לתקצב אוכל ביגוד, תרבות וכו' וכו' לפי השיעורים והכללים
          הנהוגים בבתי אב ממלכתי ישראלי סברס, כולל כל הנלוות, זאת
          בהתאם למצוין בכלל המקורות המשפטיים הרלוונטיים, ובתוך כך, הסכמים קיבוציים
          וטבלאות משרד החינוך, וזאת כתנאי לקבלת הכרה בזכותך להחזקת ילדיך.
          .2 משרד החינוך מתקצב את בתי אב חרדי כללי בהתאם לעלויות הנ"ל (בשעור 75% מן הבסיס (בסיס בשעור 30%) לטובת תשלום שכרם וקיום מחיית של ילדיך על חשבונך בהתאם להתחייבויותיך בשעור שווה ערך לתשלום 400% כפי הנהוג והמקובל במחוז אליו הנך משויך על פי מדדי סביון וגלילותיה.
          3…..
          4….
          (מחוסר מקום ל ניתן להכניס באסכניה זו את כל 83 העמודים)

          81. בוצעה בדיקה על ידי משרד רואי חשבון רפול כפול ושות', ממנה עלו הממתאים החמורים לפיהם שילמת רק כפול ממה שקבלת ולא בשעורים בהם הנך מחוייב כאמור בסעיף 2 דלעילרצ"ב דו"ח הביקורת
          ותגובת הבית אב, ככל שזאת נמסרה.
          82. בשערוך שניתן לפי הערכה רטרואקטיבית 7 שנים אחור כפול מספר הילדים הנמצאים בחזקתך, סכום הפערים שהצטברו עומד על כ- 1500,0041 ₪. הסכום הנו מקדמי וניתן כסיכום ביניים. הסכום צפוי להשתנות בהתאם להמשך לממצאי הבדיקה

          83. ככל שלא יופרש הסכום הנ"ל תוך 60 יום עבור כלכלת ילדיך עם אמות ההוצאות בכפוף לחשב מלווה, דירתך תשועבד,חשבונותיך יעוקלו רשיון וההכרה בהחזקת ילדיך לא יחודש בשנת גידול הילדים התשע"ח

          כמו כן, לפי חומרת הבדיקה יבחן הליך פלילי בנפרד.

          מודה על שיתוף הפעולה,
          בהצלחה.

          חשב המשרד

          העתקים:
          מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב
          שר התעמולה לחינוך החרדים מחדש V

          מה אתה אומר? טוב או לא?

        2. מי הם גדולי הרבנים שלך? ראשי הישיבות שאתה טענת לא מזמן שמרוויחים הרבה כסף?
          בכלל בשביל מה לך להתאמץ כל כך הרבה בשביל עוד כמה גרושים במשכורת של אשתך,
          לך ישר לממ"ד, בלי הסתדרות, בלי סיפורים, גם תרוויח וגם תרגיש בנוח, חבל!

    3. 7

      בס"ד

      סליחה אבל גפני מדבר דברים שלא ניתן להבין מהיכן הם מגיעים!
      מה זה תפנו לרבנים? כל אחד ישאל את הרב שלו ואז גפני יעשה הצבעה?
      גפני זורק אמירה לגבי מושג שככל הנראה אין לו בו שום הבנה וידע!
      אופק חדש פירושו חיסול טוטאלי של עצמאות החינוך החרדי!
      לפי חוזר מנכ"ל >> הוראות קבע >> תשעה3(ב) 8.2-23 נוהל הערכה של עובדי הוראה וניהול, כל עובד הוראה באופק חדש, נמדד בדירוגי ההוראה שלו לפי מדדי "הערכה"
      הנבחנים במשך כל השנה על ידי ביצוע תצפית ומשוב להערכה על ידי מפקחי משרד החינוך והמדווחים במערכת המקוונת!
      להלן הקישור לנוהל:
      http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Applications/Mankal/EtsMedorim/8/8-2/HoraotKeva/K-2014-3-2-8-2-23.htm
      כבר בכך נגמרת עצמאות החינוך החרדי, והמפתחות נמסרים לידי משרד החינוך, הקובע על פי הערכה מי יקודם וכמה, ומי לא, מי יקבל קביעות ומי לא ייקלט למערכת אחרי תקופת הנסיון.
      העובדים ככלל הופכים להיות שפוטים של מפקחים שכבר הספיקו לטעום מנחת זרועם בכל הנוגע לגנים. ולישם את כל גחמותיהם ועל פי מדדים מנוכרים לכל זיק של יהדות, והחותרים למושגים "ערכיים" וחברתיים אוניברסאליים גויים!
      האם זה מה שגפני רוצה? לחסל את היהדות החרדית בדרך הכי מהירה?
      היום התקבל אצל מנהלי המוסדות כולם אגרת ממנכ"ל משרד החינוך הנכנס מר שמואל אבואב.
      בתוך מילות הנימוסין החגיגיות, הכניס המנכ"ל משפט המצוטט מזאב ז'בוטינסקי, משפט שמן הראוי שנשים אליו לבנו היטב בבחינת מאויבי תחכמני:
      "בתחייתם של כל שאר העמים, תפס תמיד מורה בת- הספר ביודעין את עמדות- הקרב הראשונות".
      במשרד החינוך יודעים, בקרב על העתיד לא בשורה הראשונה נמצאים חיילים וטנקים, בשורה הראשונה שמים את מורה בית הספר שיחנך לעתיד את דרך תלמידיו !
      להבדיל, גם אנו יודעים את זה כבר אלפי שנים, וכבר אמרו חז"ל אם אין גדיים אין תיישים, ועוד קודם לכן כבר נכתב בכתובים: "כחיצים ביד גיבור כן בני הנעורים"!
      האמנם בגלל סחיטה כספית נפקיר את העומדים ראשונה בקרב בידי מפקדים החותרים נגד מהותנו ועתידנו???
      אם גפני רוצה באמת לדאוג למורים החרדים, הוא לא צריך לשחק לידי הקמים עלינו לרעה, מותר לו והוא חייב לדרוש שוויון בשכר המורים בלי הקרבת צפור נפשנו, ובלי התחייבויות לשינוי ופגיעה בעצמאותנו החינוכית!

    4. 6

      עוד בעניין אופק חדש מאתר משרד החינוך:
      https://edu.gov.il/sites/pohnet/TikOvh/OfekChadash/Pages/Harachot.aspx

      הערכת עובד ההוראה והניהול

      משרד החינוך רואה בתהליך ההערכה והמשוב הניתנים לסגל החינוך וההוראה חשיבות רבה. בדף זה ניתן לצפות בנתוני הערכה ולמלא הערכה עצמית. לפירוט יש ללחוץ על "המשך קריאה".

      עם כניסתה של רפורמת אופק חדש הוחלט במשרד החינוך למסד באופן ממלכתי, שיטתי ואחיד את הערכתם של עובדי הוראה במוסדות החינוך – מורים, סגנים, יועצות, מנהלים וגננות.

      הכלים להערכת מורים ומנהלים משמשים כמנוף לקידום שיח פדגוגי והתפתחות המקצועית של כלל עובדי ההוראה ומאפשרים לזהות צרכים ברמת הפרט, בית הספר והמערכת כולה

      בנוסף תהליך ההערכה הינו כלי תומך החלטה לקראת מתן קביעות או קידום בדרגות "אופק חדש" או לקראת מתן רישיון לעובדי הוראה חדשים.

      בסיום תהליך ההערכה, המוערך זכאי לקבל את הערכתו מהמעריך.