ח"כ מקלב נלחם בחברות המסחריות • עזבתם? תפסיקו לקבל פרסומות

    לדברי ח"כ מקלב "הצעת החוק באה בעקבות שוועתם של האזרחים המוחלשים יותר, הקשישים והעולים החדשים, שלא מצליחים להתנתק מהחברות אי אפשר לחייב את לקוח לקבל הודעות, בייחוד שהקשר הזה בסופו גורר דרישות תשלום"
    אבי יעקב No Comments on ח"כ מקלב נלחם בחברות המסחריות • עזבתם? תפסיקו לקבל פרסומות

    התנתקם מחברה מסחרית והמשכתם לקבל הודעות? ח"כ מקלב עושה סדר ובהצעת חוק שהגיש יחד עם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, ועברה בקריאה ראשונה מציע כי הודעת התנתקות משירות תיחשב כהודעת סירוב לקבלת פרסומות

    ח"כ אורי מקלב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    לדברי ח"כ מקלב "הצעת החוק באה בעקבות שוועתם של האזרחים המוחלשים יותר, הקשישים והעולים החדשים, שלא מצליחים להתנתק מהחברות אי אפשר לחייב את לקוח לקבל הודעות, בייחוד שהקשר הזה בסופו גורר דרישות תשלום"
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה ראשונה את הצעת 'חוק התקשורת' של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה), לפיה הודעת התנתקות משירות תיחשב כהודעת סירוב לקבל פרסומות, הצעת החוק באה לחייב את החברות להפסיק את שליחת הפרסומים באמצעים השונים עם עזיבת הלקוח את החברה, חבר הכנסת, אורי מקלב אמר בנאומו במליאת הכנסת כי חופש הפרט קודם לחופש העיסוק "כל מטרת החברות היא  להמשיך ולשמר את הלקוחות, החברות מעוניינות להשאיר את הלקוח חי בחברה אך לפעמים קשר זה חורג מפרסום וגורר אחריו דרישות תשלום מצד החברות, לכן הניתוק צריך להיות מוחלט".

    החוק קובע כי במקרה בו הנמען לא מעוניין עוד להימנות על לקוחות החברה והודיע כי ברצונו להתנתק מהשירות, יראו את הבקשה כהודעת סירוב האוסרת על המפרסם להוסיף ולשלוח לנמען דברי פרסומת נוספים. כיום חברות אשר קיבלו הסכמה מהלקוח לשלוח לו פרסומות, בין היתר בעת התקשרות, חייבות להפסיק זאת רק אם הלקוח מודיע להם במפורש על סירובו לקבל את הפרסומות. לכן נוצר מצב שלקוחות מתנתקים מחברות מסוימות וממשיכים לקבל מהן פרסומות, כל עוד לא הודיעו אחרת, וההצעה שאושרה נועדה לקבוע כי הודעת ההתנתקות תיחשב גם כהודעה על סירוב לקבל פרסומות.

    ח"כ אורי מקלב הוסיף: "למרות שצרכנים מתנתקים, החברות מקימות מחלקות שימור לקוחות והדינמיקה שנוצרה היא שהלקוחות ממשיכים לקבל הודעות ופרסומות. כמו שהתנתקנו בעניין העסקי אנחנו רוצים להתנתק גם מפרסומות", יצוין כי הצעת החוק באה בעקבות שוועתם של האזרחים המוחלשים יותר, הקשישים והעולים החדשים, שלא מצליחים להתנתק מהחברות אי אפשר לחייב את לקוח לקבל הודעות, בייחוד שהקשר הזה בסופו גורר דרישות תשלום".



    0 תגובות