אושר: משפחות לא יידרשו לשלם על הובלת נפטר גם בלילות

    איתי גדסי No Comments on אושר: משפחות לא יידרשו לשלם על הובלת נפטר גם בלילות

    ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום תקנות מטעם שר העבודה והרווחה, לפיהן משפחות לא יידרשו לשאת בתשלום על הובלת נפטרים מחוץ ל"שעות העבודה הרגילות" של חברות הקבורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום תקנות מטעם שר העבודה והרווחה, לפיהן משפחות לא יידרשו לשאת בתשלום על הובלת נפטרים מחוץ ל"שעות העבודה הרגילות" של חברות הקבורה. כיום, אסור לגבות תשלום מהמשפחה, רק אם ההעברה מתבצעת בין השעות 8:00-16:00 בימים ראשון עד חמישי, ו- 8:00-13:00 ביום שישי. המוסד לביטוח לאומי הוא שמממן את ההעברה. בשאר השעות, רשאיות חברות הקבורה לגבות מהמשפחות תשלום בגין העברת הנפטר. כעת הוחלט כי הביטוח הלאומי ישלם לחברות הקבורה תוספת של 1,100 שקלים על העברה שאינה "בשעות הרגילות" והמשפחות לא יישאו בתשלום.

    ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני), אשר יזמה את התקנות: "מאז קום המדינה מחכה הבעיה הקשה והכואבת הזאת לפתרון. סוף סוף, אחרי כמעט 3 שנות עבודה משותפת עם המוסד לביטוח לאומי, משרד הדתות ופורום חברות קדישא, העברנו את התקנות אשר לא ישאירו אנשים שחוו את הנושא מכל, מותו של אדם קרוב, ללא מענה בלילה, בחגים ובסופי שבוע".

    עוד נקבע כי המשרד לשירותי דת יחד עם משרד הפנים יקימו מוקד טלפוני אליו ניתן יהיה לפנות בחיוג מקוצר, אשר יעמוד בקשר עם כל חברות הקדישא, יפשט וינגיש את השירות עבור המשפחות, וייתן להן מידע על אופן העברת הנפטר. לדרישת יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), ידווח המשרד לשירותי דת תוך 3 חודשים לוועדה על התקדמות בהקמת המוקד.



    0 תגובות