בבא קמא – טק: כשמייסד מובילאיי הגיע לביקור בבני ברק

    יש נטייה גורפת לחשוב שסטארט אפים זה כסף קל. יושבים כמה חברים ומעלים רעיונות, יום אחר כך הם אצל משקיע וחודש לאחר מכן מוכרים מניות לשותפים. משלב הרעיון עד שהוא קורם עור וגידים וכסף יש מרחק רב. נכון, מעורב פה גם הרבה סיעתא דשמיא, אבל בעיקר בניית הרעיון, בניית צוות מנצח ועבודה קשה מאד
    אתי קצבורג 1 Comment on בבא קמא – טק: כשמייסד מובילאיי הגיע לביקור בבני ברק

    עשרות מיזמים טכנולוגיים מפותחים ומתפתחים בחברות הזנק חרדיות • החרדית שביל גייטס רוצה להכיר, והאיש מבחן הסיכה שהחליט לקחת את זה צעד קדימה • אתי קצבורג יצאה להבין האם שווה לעשות הסבת מקצוע

    יש נטייה גורפת לחשוב שסטארט אפים זה כסף קל. יושבים כמה חברים ומעלים רעיונות, יום אחר כך הם אצל משקיע וחודש לאחר מכן מוכרים מניות לשותפים. משלב הרעיון עד שהוא קורם עור וגידים וכסף יש מרחק רב. נכון, מעורב פה גם הרבה סיעתא דשמיא, אבל בעיקר בניית הרעיון, בניית צוות מנצח ועבודה קשה מאד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "הכל התחיל ממייל, בו ביקשנו מהיזם האגדי, אמנון שעשוע, לבוא ולהרצות בפני קהל יזמים חרדים על עולם הסטארטאפים ועל עולם המשקיעים והוא הסכים, והגיע לתת הרצאה  ונתן לחבר'ה הסקרנים טעימה ועוד טעימה מהעולם המרתק הזה, וכן גם עשה סיבוב בבני ברק בישיבות, ואצל כמה רבנים וספג מהאווירה החרדית הבני ברקית הארד קור" מספר משה פרידמן, מנכ"ל קמא טק.

    "שעשוע לקח את הרעיון של ההרצאות לעבר השלב הבא ועזר לנו להפוך את קמא-טק למה שהיא היום, מאיץ לסטארטאפים חרדים, הוא אמר לנו מהרגע הראשון שהעולם של היזמים החרדים מעניין, מרתק, ולדעתו יש לזה עתיד גדול. כמה ימים לאחר שבכל קרן רחוב לא הפסיקו לשוחח אודות עסקת 'מובילאיי' יצאנו לבדוק מה מצב היזמים החרדים, מה עם החלומות והרעיונות הגדולים מה קורה איתם, האם יש מי שתומך ועוזר לרעיונות לפרוץ, מי מסביר ליזמים הנלהבים בתחילת דרכם מה בעצם עושים עם החלום והאם אקזיט זו מילה גסה?

    כמו הרבה דברים דומים הסדר הוא כך: דברים מתרחשים בעולם, מגיעים לארץ הקטנטונת שלנו ואז באיחור אופנתי למגזר החרדי, כך גם עם עולם הסטארטאפים החרדי, "בתחילה" אומר פרידמן "היו מעט מאד יזמים שהגיעו והעלו את הרעיונות שלהם, בכנס שעשינו לפני כמה שנים בגוגל יחד עם היזם והמשקיע ד"ר יוסי ורדי, הצלחנו בקושי למצוא חמישה יזמי הייטק חרדים בכל רחבי הארץ, היום אנחנו עם רשימה של אלפי אנשי הייטק חרדים שמתעניינים ומגיעים להרצאות כנסים ומפגשים שאנחנו מארגנים עם בכירי עולם ההייטק, ומעל 600 יזמים חרדים חלקם כבר מריצים את המיזמים שלהם, חלקם לקראת פריצה, וחלקם כבר קרובים מאד ל'אקזיט'."

    המח היהודי והחרדי בפרט תמיד היה יצירתי, חידוד המח בסוגיות קשות והאתגר בפיצוח מהווים קרקע פוריה לצמיחתם של רעיונות מעוררי השראה, קחו לדוגמא את טריסו שנוסדה על ידי היזם החרדי דוד אברג'ל מייסד הסטארט אפ הזה, אברך תלמיד חכם בעל זיכרון צילומי נדיר עם ציון 100 במבחן סיכה בגמרא על מסכתות שלמות בש"ס, פיתח יחד עם כמה שותפים פלטפורמה לניתוח אוטומטי של בדיקות רפואיות בעזרת אלגוריתמים מתקדמים של זיהוי תמונה. או את דוקטורפדיה שנוסדה על ידי ג'רמי ווזנר מלוס אנג'לס, הרעיון הוא פלטפורמת וידאו של תכנים רפואיים עם אלפי רופאים בארה"ב שהצטלמו בוידיאו לפלטפורמה. החברה גייסה סבב seed של מליון דולר וכעת בסבב המשך. במאגר החברה נמצאים כבר יותר מ-1,000 סרטוני וידאו מרופאים אמריקאיים המובילים בתחומם בעולם.

    המיזם של חדווה קליינהנדלר מבני ברק עורר את התעניינותו של ביל גייטס, מייסד חברת מייקרוסופט, החברה שלה מציעה פלטפורמת צ'אט לייעוץ פנים ארגוני כשהיא מחברת עובדים שזקוקים לייעוץ לבין עובדים בכירים שמעוניינים לחלוק מניסיונם בנושא הרלוונטי. הטכנולוגיה מבוססת על עיבוד שפה טבעית בכדי להתאים את החיבור בין העובד ובין המנטור המתנדב.

    המשותף להם ושל עוד רבים, חרדים עם רעיונות מהפכניים בעולם ההייטק שעם עבודה קשה ומאומצת, תמיכה של אנשי מקצוע, ואומץ מצליחים לסלול את דרכם לעמק הסיליקון העולמי.

    גם מירב חדד, בת למשפחת רבנים מפורסמת מבני ברק, ד"'ר לבינה מלאכותית, עם רעיון פורץ דרך ואמור להשפיע עם עולם הטכנולוגיה ברמה עולמית. ולהיות קפיצת המדרגה הבאה בתחום הבינה המלאכותית. הרעיונות המבריקים, האמביציה, והדבקות במטרה מוכיחים שהכל אפשרי והכל פתוח.

    יש נטייה גורפת לחשוב שסטארט אפים זה כסף קל. יושבים כמה חברים ומעלים רעיונות, יום אחר כך הם אצל משקיע וחודש לאחר מכן מוכרים מניות לשותפים. משלב הרעיון עד שהוא קורם עור וגידים וכסף יש מרחק רב. נכון, מעורב פה גם הרבה סיעתא דשמיא, אבל בעיקר בניית הרעיון, בניית צוות מנצח ועבודה קשה מאד.

    עולם ההייטק צריך ומחפש את חובשי הכיפה, למח הישיבתי יש הרבה מה לתרום. ואכן, רואים שינויים וצמיחה מתמדת. אז עם יותר מאמץ ותמיכה בחרדים סטארטאפים אולי בניתוח הבא של חברת 'עוגן רילוקיישן', מי שיוביל את עולם ההייטק ויהיה יותר דומיננטי בו, לא יהיו רק אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות.

    אל לנו לשכוח לרגע שיוזמות שיהיו מוצלחות ככל שיהיו לא אמורות לדחוק או לבוא חלילה על חשבון לומדי התורה ויושבי בית המדרש, הם מעל הכל, ואם לומר בצורה ברורה יותר, העסק היחיד שבו המניות לא מפסיקות לנסוק והקרן שלו נצחית בעולם הזה ובעולם הבא, הוא עסק התורה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הכותרת לא מובנת לחלוטין,
      נראה כאילו נכתב בטורקית…