תקופת פסח או קופת פסח? יעל זלץ עושה סדר

    יעל זלץ No Comments on תקופת פסח או קופת פסח? יעל זלץ עושה סדר
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים האלה, ימי ערב פסח קשה מאד להיות אמא עובדת.

    הבחירה בין הניקיון הבית וצרכיו לבין תפקוד מלא בעבודה לא קל.

    שואלת אותי מישהי:
    החנות שלי ממוקמת במחסן הצמוד לדירה. בחרתי במיקום זה כדי לגשר בין הבית לעבודה, וכדי שלא לצאת מן הבית.

    ואכן, במשך השנה אנו מעניקים שירות מצוין גם בשעות לא כל כך נוחות כי אנו יודעים שהלקוחות מעדיפים אותנו בעיקר בגלל השירות והזמינות.

    בערב פסח העומס מגיע למצבים בלתי אפשריים שבהם עלי להתנתק לגמרי מהבית לשעות רבות ואיני מצליחה לסגור את החנות ולחזור הביתה לטפל בילדיי ובהכנות לפסח, האם תוכלי לתת לי [ולחברותי שעובדות קשה עד ערב פסח ממש] טיפים להתנהלות נכונה בחנות ובעסק בימי העומס של ערב פסח?

    תשובתי:
    תקופות עומס אינן מגיעות בהפתעה, בדרך כלל.

    יש מהן יזומות על ידי העסק עצמו שיוצא במבצעים מיוחדים או מביא סחורה לוהטת עונתית, ויש עומסים שקשורים בתקופות השנה וצפויים מראש במחזוריות קבועה.

    תקופות העומס מפרנסות את בעלי העסק לאורך התקופה החלשה במכירות שמגיעה לאחר מכן, ולכן התארגנות מקודמת שמטרתה למקסם את הרווחים בתקופת העומס היא קריטית לקיום העסק ולפרנסתכם.

    אז בפועל איך מתארגנים?

    הנה הטיפים:
    תפקידה של מנהלת העסק מגוון: מו"מ עם ספקים, קבלת לקוחות, הנהלת חשבונות, תחזוקת החנות, ניהול המלאי, שיווק ופרסום. בתקופות לחץ עליכם לבחור רק את תפקידי המכירה ללקוחות גדולים ומיקוח עם ספקים – כי הם אלו שמכניסים לחנות, ולוותר על תפקידים אחרים.

    האצילו את הסמכויות של סידור החנות, מכירה ללקוחות קטנים וניהול המלאי לעובדת זמנית.

    העסקת עובדים זמניים אינה פשוטה. הדרכתם גוזלת זמן רב ובסופו של דבר הם עוזבים לאחר זמן מועט. כמו כן, עבודתם דורשת מידה מסוימת של נאמנות וקשה לבעל העסק לתת אמון במי שרק אתמול הכיר ולמסור בידיו את הקופה, את השירות ואת הלקוחות שלו. בתקופות לחץ נסו לתגבר את מערך העובדים שלך בעזרת עובדים זמניים שאין להם אינטרסים בענף, למשל – סטודנטים ותלמידות.

    היעזרו בעובדים קבועים שימליצו הם על עובדים זמניים: מחקרים הוכיחו ש"עובד מביא עובד" זו השיטה הטובה ביותר להשגת עובדים נאמנים. צ'פרו את העובדים הזמניים ושבחו את עבודתם כדי להעלות את המוטיבציה שלהם ולחבר אותם לערכי העסק בתחום השירות והיושרה.

    תקופות העומס בעסק מגיעות לעיתים תכופות יחד עם דרישה לעבודה נוספת בבית – הילדים בחופשה, ניקיון של פסח או בישול לחגים. היערכות מיוחדת של הבית לתקופות אלו הכרחית: הכינו את הילדים לכך שתהיה תקופת עומס שבה תתאחרו לשוב הביתה.
    חלקו ביניהם את העבודות שהם יכולים לבצע בבית והעבירו את הטיפול בבית לידי עוזרת וכדומה.

    חשוב מאד לא לוותר על שעת האיכות עם הילדים – בכל שעה שהדבר מתאפשר – ולא לוותר על הקשבה, ארוחות משפחתיות ומעקב אחר בריאותם של הילדים. בן הזוג ימלא את מקומכן בחלק מן התחומים הללו ובשום אופן לא מטפלת או בייביסיטר.

    תחמו את העבודה – לעבודה, ואת הבית – לבית. במידת האפשר אל תקבלנה שיחות טלפון מן הבית בשעות שבהם אתן מעניקות שירות ללקוחות, וכן להיפך. תכנון מציאותי וגבולות מציאותיים הם שמות המשחק.

    בהצלחה והמון ברכה ולקוחות.



    0 תגובות