הרשי אייזנבך בביצוע מרגש ל"אדרבה"

    דוד קליגר No Comments on הרשי אייזנבך בביצוע מרגש ל"אדרבה"

    הרשי אייזנבך בביצוע מרגש לשיר "אדרבה" בעיצומו של אירוע מרגש ומיוחד

    צילום: יח"צ
    20:34
    28.03.24
    אבי מימרן No Comments on אבי מימרן במונולוג כאוב: "מדינה קומוניסטית או מדינת היהודים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    באירוע היסטורי בלב פראג: הרשי אייזנבך בביצוע מרגש לשיר "אדרבה", בעיצומו של יום ההילולא להרה"ק ר' אלימלך מליז'ענסק זי"ע, פראג היהודית חוותה אמש היסטוריה של ממש: זה קרוב ל-80 שנה שספר תורה מהודר לא הוכנס לבין כותלי בית מקדש מעט, אולי המפורסם ביותר בעולם, מקום אפוף קדושה ומסתורין – ה"אלטנוי שול" – היכל בית הכנסת הפעיל העתיק ביותר באירופה – מייסודו של הגה"ק המהר"ל מפראג זצוק"ל.

    בשעות אחה"צ של יום ראשון כ"א באדר, לבשה הקהילה היהודית הצ'כית חג, כשלמעלה מ-500 יהודים, תושבי האזור מכל גווני הקשת, זקנים לצד נערים, כשבראשם שורה של רבנים ואישי ציבור מהארץ ומהעולם שכיבדו בנוכחותם את המאורע ההיסטורי והמרגש ב'בניין הקהילה היהודית', מקום שממנו יצאה תורתו של המהר"ל לכל העולם התורני בארץ ובתפוצות.

    כבר במעמד 'כתיבת האותיות' הורגשה אווירה רוחנית מיוחדת ובלתי שגרתית, וכשהתהלוכה יצאה לה לדרכה, כיסו מאות החוגגים את רחובותיה של העיר העתיקה במעגלי שמחה וריקודים שכ"כ לא מוכרים ואופייניים לרחובות אלו, לפחות מאז מלחמת העולם השנייה.

    על הקטע האומנותי הופקד הזמר הרשי אייזנבך מישראל, שריגש את הציבור בקולו המיוחד, כשעל הקלידים שרוליק שטרן, יחדיו הרקידו את המשתתפים בשמחה פורצת גבולות. כשעם ישראל מציין באותו זמן את יום ההילולא "כא' אדר", אין לחן מתאים יותר לביצוע מהשיר "אדרבה" מתוך תפילתו של בעל ההילולא הרה"ק ר' אלימלך מליז'ענסק זי"ע.

    צפו בביצוע שריגש את המשתתפים במהלך סעודת המצווה:



    0 תגובות