כך הועברו כספי הממשלה הטורקית לידי מחבלי חמאס

    עוד העלתה החקירה, כי ארגון IHH סייע לממן באופן ישיר את פעילותה של הזרוע הצבאית של החמאס. מדובר בארגון תורכי שהוכרז בישראל כארגון טרור בשנת 2008 עקב תמיכתו בחמאס.
    קובי פינקלר No Comments on כך הועברו כספי הממשלה הטורקית לידי מחבלי חמאס

    כך מנצל חמאס את הסיוע התורכי לצרכים צבאיים • הותר לפרסום כי נעצר לחקירה מחמד מורתג'א, תושב רצועת עזה, מנהל סניף רצועת עזה של ארגון סיוע הומניטארי של ממשלת תורכיה, בחשד כי פעל בזרוע הצבאית של החמאס.

    צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90
    עוד העלתה החקירה, כי ארגון IHH סייע לממן באופן ישיר את פעילותה של הזרוע הצבאית של החמאס. מדובר בארגון תורכי שהוכרז בישראל כארגון טרור בשנת 2008 עקב תמיכתו בחמאס.
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כך מנצל חמאס את הסיוע התורכי לצרכים צבאיים. הותר לפרסום כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי בסיוע משטרת ישראל, נעצר לחקירה בחודש פברואר 2017 מחמד מורתג'א, יליד 77, תושב רצועת עזה, מנהל סניף רצועת עזה של ארגון TIKA – ארגון סיוע הומניטארי של ממשלת תורכיה,  בחשד כי פעל בזרוע הצבאית של החמאס. החקירה בשב"כ העלתה כי מחמד מורתג'א גויס לחמאס בשלהי שנת 2008.

    החל משנת 2009 פעל מורתג'א במסגרת הזרוע הצבאית של חמאס. פעילות זו כללה, בין היתר, הכשרות ואימונים צבאיים, לרבות ייצור אמצעי לחימה ומטעני נפץ וכן חפירת מנהרות טרור. מורתג'א אף אחסן בביתו אמצעי לחימה כגון רימוני יד ונשקים. בחקירה התברר שיציאתו דרך ישראל להכשרה מטעם ארגון TIKA התורכי,  שהביאה למעצרו לחקירה,  נועדה,  בין היתר,  לשם השגת מידע שיסייע לחמאס לשפר את דיוק הרקטות המשוגרות לעבר ישראל.

    עוד עלה בחקירה, כי החל משנת 2012 שימש מורתג'א כמנהל סניף ארגון TIKA ברצועת עזה. מדובר בארגון הפועל מטעם ממשלת תורכיה, ומטרתו לקדם פרויקטים הומניטאריים ברצועת עזה. החקירה העלתה כי מורתג'א הונה את ארגון TIKA,  בכך שניצל את משאבי הארגון ותקציביו,  שהיו מיועדים לפרויקטים הומניטריים משמעותיים ברצועת עזה, עבור הזרוע הצבאית של חמאס. הונאה זו בוצעה במעורבות הדרג הבכיר בחמאס ברצועת עזה, ובראשו איסמאעיל הניה.

    החקירה חשפה את דרכי הפעולה השונות שבהן נקט מורתג'א. כך, למשל, העביר למנהליו בארגון TIKA , רשימות של תושבי רצועת עזה כמועמדים לקבלת סיוע כלכלי בשל היותם נזקקים. בפועל, רשימות אלו הועברו לידיו ע"י בכירים בחמאס,  ומרבית ה"נזקקים" כביכול היו פעילי טרור בחמאס הצבאי ובני משפחותיהם, אשר זכו לשורת הטבות ומענקים בדרך זו.

    שיטת פעולה נוספת של מחמד מורתג'א, שנחשפה בחקירה, הביאה להעברת מיליוני ש"ח עבור פעילי החמאס הצבאי, תוך כדי ולאחר הלחימה במהלך "צוק איתן". כך, למשל, חבילות מזון שבמקור נתרמו על ידי ארגון TIKA עבור האוכלוסייה הנזקקת ברצועת עזה, הועברו לפעילי החמאס הצבאי. בנוסף, בתום מבצע  "צוק איתן" מימן ארגון TIKA אירוע פומבי, במהלכו זכו פעילי חמאס צבאי למענקים והטבות.

    עוד העלתה החקירה, כי ארגון IHH סייע לממן באופן ישיר את פעילותה של הזרוע הצבאית של החמאס.  מדובר בארגון תורכי שהוכרז בישראל כארגון טרור בשנת 2008 עקב תמיכתו בחמאס. החקירה חשפה כי מהמט קאיא, המשמש כראש סניף ה- IHH ברצועת עזה, העביר לידי בכירי החמאס, אסמאעיל הניה וראאד סעד, כספים במזומן שהגיעו מתורכיה והיו מיועדים לזרוע הצבאית של החמאס. הכספים שהעבירה ה- IHH לחמאס הצבאי שימשו, בין היתר, להקמת מתקן לאימוני הכוח הימי במוצב חמאס, וכן לרכישת ציוד ואמצעי לחימה. בדרך זו העביר ארגון ה-IHH לזרוע הצבאית של החמאס, באופן שיטתי ובמשך שנים, כספים ששימשו להתעצמות הצבאית של חמאס.

    מורתג'א סיפק בחקירה מידע אופרטיבי רב על תוואי-מנהרות, שיטות הפעולה של חמאס בחפירת מנהרות, תכניות פעולה בלחימה, וכן ייצור אמצעי לחימה. חקירתו של מורתג'א מספקת חשיפה רחבה לדרכי פעולתו של החמאס הן בהשגת משאבים עבור התעצמותו, והן בתחום הצבאי האופרטיבי.  מידע זה, המצטרף למידע רב שהתקבל בחקירותיהם של פעילי חמאס צבאיים בשנה האחרונה, מצביעים על מאמצים ניכרים שמשקיע החמאס בהכנות לעימות צבאי עם ישראל, על חשבון המצב ההומניטרי ברצועת עזה.

    חקירה זו ממחישה את שיטות ההונאה המגוונות בהן נוקט חמאס מול הקהילה הבינלאומית וארגוני הסיוע ההומניטאריים. מהלכי הונאה אלה, בהם מעורבים בכירי הארגון, מביאים להסטת כספים ומשאבים, המיועדים לשיקום רצועת עזה ואוכלוסייתה הנזקקת. הונאה זו מאפשרת לחמאס מרחב תמרון רחב יותר בניצול כלל משאביו החומריים והכלכליים לצרכי פעילות הטרור והתעצמות צבאית.



    0 תגובות