"אם תושבי עזה רוצים לחשוב על עתידם – אי מלאכותי הוא הפתרון"

    עמד בראש צוות המחקר הבינתחומי שהעלה כבר לפני מספר שנים את הצורך להקים איים מלאכותיים – מול חופי ישראל ומול חופי עזה
    דוד קורצוייל No Comments on "אם תושבי עזה רוצים לחשוב על עתידם – אי מלאכותי הוא הפתרון"

    פרופ' סופר אינו אופטימי לגבי היתכנות המהלך במציאות הנוכחית: "ברגע שההנהגה בעזה תחליט לנסות לשפר את מצבם של תושבי עזה, יש דווקא הרבה מה לעשות בנדון ושיפנו לישראל כץ מעבר לגבול"

    עמד בראש צוות המחקר הבינתחומי שהעלה כבר לפני מספר שנים את הצורך להקים איים מלאכותיים – מול חופי ישראל ומול חופי עזה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אם תושבי עזה רוצים לחשוב על עתידם, ולא רק על שחרור פלסטין – אי מלאכותי הוא בהחלט התשובה. לצערי הרעיון של השר כץ יישאר ברמה התיאורטית, משום שאני לא חושב שעזה נמצאת במגמת חיפוש אחר פתרונות, להיפך – ההנהגה שם כרגע לא רוצה להיטיב את תנאי האזרחים", אמר פרופ' ארנון סופר מאוניברסיטת חיפה.

    לדבריו של פרופ' סופר, ולאור הצעתו של השר ישראל כץ להקים אי מלאכותי מול חופי עזה, השאלה אם וכיצד להרחיב את שטחה של עזה היא במקום. פרופ' סופר, שהקים ועמד בראש קתדרת חייקין לגיאו-אסטרטגיה באוניברסיטת חיפה במשך שנים, עמד בראש צוות המחקר הבינתחומי שהעלה כבר לפני מספר שנים את הצורך להקים איים מלאכותיים – מול חופי ישראל ומול חופי עזה.

    "עזה נמצאת באסון הומניטארי שאין עליו ויכוח: 2 מיליון איש שחיים על שטח של 360 קמ"ר, ללא משאבים, ללא תשתיות בסיסיות כמו מים וחשמל – זה מצב נורא. זה כנראה יתפוצץ באיזו שהיא צורה בשלב מסוים, ואחד הפתרונות הישימים לבעיה היא הרחבת שטחה של עזה אל תוך הים. העובדה שהחוף באזור עזה רדוד מאוד, מאפשר תנאים אידיאליים להקמת אי, כאלה שלא קיימים בשום מקום אחר בחוף המזרחי של הים התיכון", אמר.

    כאמור, מבחינתו של פרופ' סופר, מי שזקוקה גם היא "לצאת אל הים" היא ישראל. "בזה שנעזור לתושבי עזה לבנות אי נוכל להרחיב את הידע שלנו גם על בניית איים בים התיכון בכלל, שהוא ים בעייתי. הייתי שמח שהשר כץ יקדם פתרונות ויפה שעה אחת קודם כי התשתיות עליהן הוא ממונה ועושה הכל לקדמן קורסות לנגד עיננו", אמר

    אלא שכאמור, פרופ' סופר אינו אופטימי לגבי היתכנות המהלך במציאות הנוכחית, "ברגע שההנהגה בעזה תחליט לנסות לשפר את מצבם של תושבי עזה, יש דווקא הרבה מה לעשות בנדון ושיפנו לישראל כץ מעבר לגבול", סיכם.



    0 תגובות