בתום ישיבה סוערת: הסתיים המשבר בין יהדות התורה למשרד החינוך

    איתי גדסי 1 Comment on בתום ישיבה סוערת: הסתיים המשבר בין יהדות התורה למשרד החינוך

    לאחר שחברי יהדות התורה איימו בשבוע שעבר שלא יצביעו עם הקואליציה אם לא תוקם ועדת רישוי למוסדות חינוך, ישבו היום חברי סיעת יהדות התורה לישיבה מיוחדת עם יו"ר הקואליציה דוד ביטן שהתחייב בפניהם כי עד פסח תוקם הוועדה

    צילום: Photo by Miriam Alster/FLASH90
    8:13
    18.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך מפתחים את תכונת האומץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שחברי יהדות התורה איימו בשבוע שעבר שלא יצביעו עם הקואליציה אם לא תוקם ועדת רישוי למוסדות חינוך, ישבו היום חברי סיעת יהדות התורה לישיבה מיוחדת עם יו"ר הקואליציה דוד ביטן שהתחייב בפניהם כי עד פסח תוקם הוועדה. במהלך הישיבה שוחח ביטן עם טל גן צבי, ראש המטה של שר החינוך בנט, שהתחייב להקים את הוועדה עד חג הפסח.

    ועדת הרישוי והבירוקרטיה אותה מבקשים הח"כים להקים, תעסוק בהליך הרישוי של מוסדות החינוך, הדרישות השונות שמציב משרד החינוך בפני המוסדות לצורך מתן אישורים ורישיונות, והבירוקרטיה המכבידה עד מאוד על פעילותם של מוסדות החינוך.

    כזכור, בשבוע שעבר בישיבת סיעת יהדות התורה, דנו חברי הסיעה בסוגיית 'ועדת הרישוי' שהקמתה מעוגנת בסעיף 55 של ההסכם הקואליציוני עם סיעת הליכוד, אך למרות שנקבע בהסכם מפורשות כי הוועדה תוקם תוך שישים יום לכל היותר מיום הקמת הממשלה, עדיין לא התממש ההסכם ולא יצא אל הפועל.

    במהלך ישיבת הסיעה הציג סגן שר החינוך מאיר פרוש סקירה של הפעולות בהן נקט מאז נכנס לתפקידו במשרד החינוך ועד כה, לצורך זירוז הקמתה של הוועדה האמורה, והביע את צערו על כך שההתקדמות איטית מדי בשל קשיים שהערימו גורמים שונים, בהם היועצת המשפטית של משרד החינוך, שפסלה את המועמדים שהציעה סיעת יהדות התורה כחברים בוועדה. בעקבות פסילת השמות פנה סגן השר ליועץ המשפטי בממשלה, ולאחר בדיקה מעמיקה קבעה המשנה ליועץ המשפטי הגב' זילבר, כי אין הצדקה לפסילת שמותיהם של המועמדים.

    בסיום הישיבה בשבוע שעבר שיגר יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס מכתב, לשר יריב לוין המופקד על הקשר בין הממשלה לכנסת, וליו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן. במכתב הציג הרב מוזס בקצרה את עיקרי הדברים, הבהיר כי כל שנדרש להקמת הוועדה זו רק קבלת החלטה וחתימה מתאימה, וחתם באזהרה כי אם הממשלה לא תמלא את חלקה בהסכם הקואליציוני עד יום שני הקרוב, סיעת יהדות התורה תראה את עצמה פטורה ממשמעת קואליציונית בדיונים שיתקיימו במליאה ביום שני הקרוב, וחבריה יקבלו חופש הצבעה על הצעות החוק השונות.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      גם ביבי מבין לליבם של החכי"ם החרדים שאחת לתקופה הם צריכים לייצר כותרות