- רדיו קול חי - -

מקלב לרב בן לולו: "להגדיל את תקציב סיוע למשפחות לפני פסח"

בתכנית "הפוך על הפוך" עסק הרב משה בן לולו בנושא העוני בישראל ובקצבאות המדינה ל'קמחא דפסחא'. בפתח דבריו קרא הרב בן לולו לכחלון "להוריד מסים מהחברות? יש כסף מיותר תיתן לנכים, תיתן לחולים, לקשישים. אני אומר לש"ס

על זה עושים משבר. על זה הולכים לבחירות. אתם יודעים שצריך לעשות. לכו תסתכלו על השולחן ותגידו אם כל משפחה לא תקבל 4,000 ש"ח יש משבר? אז התווכחו ויקבלו 2,000 אבל יקבלו".

במהלך התכנית עלה הכתב הכלכלי של "קול חי", צבי טסלר, וסיפר כי מהחשבון שיוצא עולה כי משפחה הנמצאת מתחת לקו העוני תקבל במסגרת התקציב ל'קמחא דפסחא' פחות מחמישה עשר שקלים. נתון יוצא דופן.

בעקבות הדברים שנאמרו בתכנית עלה לשידור ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) ואמר "יצאתי מתוך דיון מאחר והנושא שלכם לא פחות חשוב" פתח מקלב את דבריו בהתייחסו לנושא העוני שדובר בתכנית "העלנו להצעה דחופה לדיונים בכנסת" הוא סיפר "וביקשנו להחזיר מינימום למה שהיה שנה שעברה שזה גם נותן חלק מזערי למה שמשפחה צריכה לקבל. יש פה גם משהו הצהרתי. המדינה רואה את החשיבות העניין וזה גם נותן עידוד לעמותות הללו. אבל שהממשלה לא עושה את זה לכן העמותות רואים בדבר הזה גם משהו חשוב באמירה ההצהרתית בעניין הזה".

"בסופו של דבר המדינה מרגישה שהיא צריכה להתעסק בדברים הגדולים, שלטענתם בעלי השלכה רוחבית אבל כאן בעניין 'קמחא דפסחא' המדינה מדינה יהודית היתה צריכה לראות את זה באור אחר. יש מנהג יהודי עתיק וזה נמצא בהלכה זה מעבר למנהג שצריך לתת ולעזור לקראת החג. הנתינה הזו היא מיוחדת ומכניסה למהות החג. אני חושב שזה לא מספיק וצריך לעשות את זה בצורות מכובדות יותר ממה שנהוג היום אני חושב שצריך לשים על זה דגש על הצורה בה זה מחולק. אני תומך בהחלט שצריך להגדיל את הסכום לפחות כמו בשנה שעברה"

פתיח התכנית:

/wp-content/uploads/2017/03/בן-לולו-פתיח.mp3 [1]

ח"כ אורי מקלב:

/wp-content/uploads/2017/03/מקלב-בן-לולו.mp3 [2]