- רדיו קול חי - -

בנט ב"קול חי": "רה"מ לא רוצה גוף תקשורת שייכנס בו כל הזמן"

שר החינוך ויו"ר "הבית היהודי", נפתלי בנט, שוחח ב"מהדורת הבוקר" עם מרדכי לביא בעקבות 'משבר התאגיד', העלאת שכר המורים וגם על היחס שבין משרד החינוך לציבור החרדי "הבאתי רוח חדשה למשרד חינוך ביחס לחרדים. שיקמתי את האמון שאבד" אמר.

על 'משבר התאגיד' אמר השר בנט "אני אופטימי. אני מאמין שנוכל להביא לפשרה בין ראש הממשלה לשר האוצר. לא רואה את עם ישראל הולך לבחירות. בטח לא להפיל ממשלת ימין טובה פעילה שכל מרכיביה משתפים פעולה יפה בשונה אגב מהממשלה הקודמת שהיתה בעיני ממשלה לא טובה. פה יש ממשלה טובה. אין סיבה ללכת לבחירות מיותרות ויקרות" אמר. על התיאוריות שהועלו כביכול רה"מ מנהל משבר בעניין התאגיד בכדי להסיט את דעת הציבורר מנושאים אחרים, אמר השר "אני סבור שהמשבר הוא נטו בעניין התאגיד. רה"מ שבע תקשורת כבר עשרות שנים והוא קולט שמדינת ישראל תשקיע 700 מיליון שקלים בשנה בגוף תקשורת שהוא רוצה שהגוף תקשורת יהיה בסך הכל גוף שמביא תכנים מועילים וטובים לעם ישראל ולא איזה גוף שכל הזמן ייכנס בו"

לדעת שר החינוך "העסק יקום עם בקרה הרבה יותר. יכול להיות שייקלטו יותר עובדים מרשות השידור. זאת אומרת לטפל בהרכב התאגיד אבל בעיקר במנגנון הבקרה והניהול של התאגיד ואני חושב שזה ייתן מענה לכל אחד מהצדדים לרה"מ על החשש שקמה פה מפלצת ולשר האוצר בדאגה לעובדי התאגיד" אמר.

"שיקמתי את האמון בין החרדים למשרד החינוך" שר החינוך וסגנו, מאיר פרוש [1]
שר החינוך וסגנו, מאיר פרוש

מרים אלסטר, פלאש 90

על ההסכם להעלאת שכר המורים שנחתם אתמול, אמר "אני מאד מרוצה במשרד החינוך. אתמול היה יום בשורה. חתמנו הסכם עם הסתדרות המורים להעלות ב-20% את שכר המורים המתחילים. המרכיב הכי חשוב זה לא הכיתה אלא המורה בכיתה. אם המורה מצוין התלמידים יקבלו חינוך מצוין גם אם יש הרבה תלמידים בכיתה. משכורת של מורה ותיק של 25 שנה היא כבר סבירה. המיקוד שלי הפעם היה במורים בעשור הראשון של הקריירה שלהם שאז נורא קשה להתקיים. עכשיו שמעלים במעל 1,000 שקלים, שכמעט הכל הולך לנטו, זה שינוי משמעותי. באנו לתקן ואנחנו מתקנים בשקט. אנחנו ממשיכים בצמצום גודל הכיתות" אמר והוסיף בנוגע למעונות "המעונות לצערי יושבות במשרד הלא נכון במשרד העבודה והרווחה, לא הצלחתי לשכנע את הממשלה בעניין. הם צריכים לשבת במשרד החינוך. כל תחום המעונות צריך להיות תחת חינוך כי זה חינוך" אמר.

מיד לאחר פורים פורסם כי התקיימה ביקורת בישיבות. בהתייחס לפרסומים אמר בנט "זה לא סוד שמאז שנכנסתי למשרד החינוך הבאתי רוח חדשה ביחס לחרדים. היתה בעיני, לכאורה, תקלה שעשו ביקורת בפורים שזה לא רציני. הרב קאופמן יו"ר ועד הישיבות יידע אותי וברגע שפנה פניתי לאגף והם יבצעו בדיקה מחודשת. אני מאמין שיהיה בסדר. ביקורת צריכה להיות אבל אנחנו לא 'מחפשים'. אנחנו בעולם אחר לגמרי מבחינת הקשר עם העולםם החרדי. אין ספק שאני מאמין שבאחריות שלי כשר חינוך לתת כלים כמה שאני יכול. מה שהסתבר לי שנכנסתי לתפקיד שיש רצון גדול בשטח לקבל יותר כלים. למשל ברשת 'מעיין החינוך התורני' מבקשים הרבה יותר כלים. לפני שאני הולך לריב עם מוסדות הפטור שלא רוצים, בא ניתן קודם כל איכות טובה לאלה שכן רוצים. אני מאמין בדרך של הידברות. לראשונה מאז קום המדינה מונה חרדי למועצה להשכלה גבוהה. ישראל תיק מביתר עילית. סוף סוף לחרדים יש פה במועצה החשובה הזו" אמר.

האזינו:

/wp-content/uploads/2017/03/בנט-לביא.mp3 [2]