- רדיו קול חי - -

מביך:פרופיל ההייטקיסט הישראלי – גבר חילוני וצעיר ממרכז הארץ

ההצלחה הישראלית בהייטק הביאה לגידול במספר הישראלים שחיים בעמק הסיליקון כתוצאה מאקזיטים או השתלבותם בחברות בינלאומיות והקהילה מונה כיום מעל ל-60 אלף איש כולל בני הזוג והילדים. אולם בחינה של הפרופיל של ההייטקיסט הישראלי המצליח מגלה תמונה חברתית מדאיגה ואחידה.

חברת עוגן רילוקיישן, המלווה הייטיקיסטים בתהליך המעבר לעמק הסיליקון, ניתחה את הפרופילים של העוברים לעמק. הבדיקה מגלה שלמרות שבשנים האחרונות מושקע מאמץ רב בהגברת שילוב של נשים, חרדים, מבוגרים וערבים בענף, מי שהוביל את הרילוקיישן אינו משתייך לקבוצות אלו והוא לרוב גבר יהודי חילוני צעיר ממרכז הארץ.

לדברי איה שמואלי לבקוביץ, מנכ"לית עוגן רילוקיישן, מספר הנשים שמובילות את הרילוקיישן מסתכם ב- 10% מהמקרים וגם כאן מדובר לרוב בחברות גדולות שמעבירות את הנשים, כמו גוגל, אפל ופייסבוק. נדיר לראות נשים שעוברות במסגרת מיזם בשלב הסטארטאפ ועוד פחות מכך מעבר של יזמיות. מרבית העוברים הם רווקים – 61% לעומת 39% נשואים. עוד מתברר מהסקר ש- 48% מהעוברים היו בני פחות מגיל 30, 37% בגילאי 30-40 ורק 15% מעל גיל 40. המגזרים של חרדים וערבים זוכים לייצוג מאוד זעום בקהילת ההייטקיסטים בעמק הסיליקון וכך גם מי שגרים בדרום הארץ, בצפון ובאזור ירושלים.