- רדיו קול חי - -

שר הפנים דרעי: "לצאת לבחירות על התאגיד – מעשה שלא יסולח"

במהדורת החדשות של ערוץ 2 התראיין הערב שר הפנים אריה דרעי על המשבר בנושא התאגיד בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר האוצר משה כחלון.

"עם ישראל לא יסלח לנו אם נצא לבחירות בגלל התאגיד", לדברי דרעי: "ישנם הסכמים קואלציונים המחייבים את כל המפלגות לתמוך ולהצביע בנושא התקשורת כמו עמדת שר התקשורת – ראש הממשלה בנימין נתניהו". לגבי אפשרות של ממשלה חילופית בראשות הרצוג אומר דרעי : "עברנו כבר את פורים"…

לדבריו: "ראש הממשלה בנימין נתניהו כובל על כחלון בכך שהוא מצידו קיים את כל ההסכמים הקואלציוניים ואילו כעת שר האוצר כחלון שמחויב להסכמים הקואלציונים מצידו יוצר משברים מיותרים". דרעי מגלה כי שוחח עם השרים אביגדור ליברמן ונפתלי בנט וכולם מסכימים שלא הולכים לבחירות.

שר הפנים שולל את הטענה כי ראש הממשלה יוצר את המשבר בגלל החקירות בה הוא נמצא: "אני לא חושב שבנימין נתניהו עושה זאת בגלל החקירות, הרי רק בשבוע שעבר הוא הגיע להסכם בנושא עם השר כחלון, אנחנו נשב יחד בישיבת ראשי המפלגות ונגיע להסכמות" דרעי חוזר על הטענה כי: "עם ישראל לא יסלח לנו אם נלך לבחירות, זו הממשלה הכי חברתית שיש.

לדברי הפרשן הפוליטי של חדשות ערוץ 2 עמית סגל: "אנחנו רואים סכסוך די משמעותי בין שר האוצר משה כחלון לבין ראש הממשלה אולם כולם בממשלה מבינים שהדבר לא יוביל לבחירות", לדבריו: "כל מי שאני מדבר איתו בשעות האחרונות מבכירי הליכוד ועד הבכירים החרדים, אף אחד לא חושב שזה יגיע לבחירות – נתניהו אמר היום למקורביו: לא הבנתם אותי, אני רציני מאוד".