ביהמ"ש החליט: הגנים בבני ברק יפעלו מחר כרגיל

    אבי יעקב 4 Comment on ביהמ"ש החליט: הגנים בבני ברק יפעלו מחר כרגיל

    בוטלה השביתה שתוכננה להתקיים מחר בגני העירייה בבני ברק לאחר שבית המשפט הורה לקיים ביום חמישי דיון נוסף • ראש העירייה זייברט: "העירייה פועלת ותפעל רק בהתאם להנחיות משפטיות של מומחים בתחומי העבודה, ולכן ההכרזה על סכסוך עבודה אינה במקומה

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גני הילדים העירוניים בבני ברק, יפעלו מחר, יום שני, כרגיל, ולא תתקיים בהם שביתה, לאחר שביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב לא אישר את קיום השביתה, במסגרת בקשת העירייה לצו מניעה זמני נגד החלטת ההסתדרות להשבתת הגנים העירוניים, ובמהלך הימים הקרובים יתנהל מו"מ בין הצדדים.

    המדובר בהכרזה ,לא מכבר, של סכסוך עבודה ע"י ההסתדרות באיום של שביתה, אם תעסיק העירייה את הסייעות בקייטנות גני הילדים בחופשת שלפני חג הפסח, וזאת בטענה כי בהתאם לחוקת העבודה מתאפשרת העסקת סייעות לגננות בתחילת החופשה ובסיומה לסידור הגן, ומתוך כך, טוענת ההסתדרות כי אין אפשרות להעסקתן במסגרת קייטנות לילדים.

    העירייה, מצידה, העבירה את הנושא לבדיקה הן במח' המשפטית של העירייה והן במרכז השלטון המקומי, ובשני המקומות הובהר, כי  בהתאם לאגדן תנאי השירות בשלטון המקומי, כאשר אין פעילות של ילדים בגן, הרי שהסייעות עוסקות בסידור הגן, אך אם מתקיימת פעילות ילדים כקייטנות על הסייעות לעסוק בהן, מה גם שסייעות רבות חתמו בכניסתן לעבודה שהן תעבודנה בתקופת החופשות, ומשום כך זכותה של העירייה להפעיל קייטנות ולהעסיק בהן את הסייעות, שמעמדן הוא ככל עובדות העירייה, העובדות גם בתקופה זו.

    אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה הדגיש, כי עיריית בני ברק, הינה היחידה שנטלה על עצמה לארגן קייטנות בחופשת חגי חנוכה ולפני חג הפסח, וזאת במטרה להקל על אלפי ההורים, להמשיך בלימודיהם בכוללי אברכים, או בעבודתם במקומות שונים, בימי חופשות אלו, ואילו לא היו מתקיימות הקייטנות בתקופת החופשות היה מצב קשה להורים, שהיו נאלצים להפסיק את לימודיהם, או את עבודתם.

    בפגישה עם נציגי הסתדרות, הבהיר הרב חנוך זייברט, ראש העיר, שהעירייה פועלת ותפעל רק בהתאם להנחיות משפטיות של מומחים בתחומי העבודה, ולכן ההכרזה על סכסוך עבודה אינה במקומה, וחבל על הכרזה כזו היכולה לפגוע ביחסי העבודה המעולים הקיימים בעירייה. ראש העיר ציין גם שעילה לשביתה הן בעיות כאי תשלום שכר בזמן, או אי עמידה בתנאי השכר, אך לא כאשר העירייה משלמת את השכר בקביעות ובזמן, נותנת לעובדים את כל תנאי השכר, דואגת להשתלמויות, לטיולים, לפעילויות חברתיות ואף צועדת לקראת העובדים, כאשר באסרו חג יש חופשת עבודה שאין העירייה מחוייבת בה, ואין היא קיימת בעיריות רבות, העבודה מסתיימת מוקדם יותר בימים שלפני ערבי חג וצעדים נוספים רבים לקראת ציבור העובדים. כמו"כ הסייעות בגנים מסיימות את עבודתן בכל ימות השנה בשעה 1,30 בצהריים, בניגוד ל 2,30  במקומות רבים אחרים.

    בפרסום שהופץ ברבים בחתימת ההסתדרות כנגד העירייה, בנושא העבודה בקייטנות, נכתב כי רבנים תומכים במאבק ההסתדרות, כאשר איש לא שמע על כך, מה גם שלא יתכן שרבנים כאילו שומעים לצד אחד בלבד, דהיינו ההסתדרות וועד העובדים, ובלא לזמן את הצד השני, שהינה העירייה לשמיעת טענותיה.

    19a8482f-56ba-4246-82ce-5dab74b4cc1c



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      כל הכבוד המוסדותצ החרדים חושבים שהם יכולים לעשות מה שרוצים ולתת משכורת רעב ולעשות מה שרוצים היגע הזמן לעשות סדר….

    2. 3

      אמת. ראשי המוסדות הם בד"כ אנשי עסקים מהסוג הגרוע ביותר שלא מעניין אותם כלום חוץ מעצמם

      1. מולנר שתמיד "ממלכתי" ומגן על הממסד החילוני (כמו ראש הממשלה בחקירות וכו') בגלל שהיציבות זה טובת העם
        פתאום מחרה אחרי מגיב 1 שקופץ כמו איזה אספסוף! מה הקשר ל"ראשי המוסדות"
        מדובר בעירית בני ברק ולא ב"ראשי המוסדות"
        אתם מוסתים ומסיתים ומערערים את הסמכות החינוכית בעיני הדור ובעיני התלמידים ומקדמים את נבואת אחרית הימים שכפי שמובא בחז"ל "רבי נהוראי אומר: דור שבן דוד בא, נערים ילבינו זקנים, זקנים יעמדו בפני נערים. בת קמה באמה וכו'"

        1. חכם לא יכול להיות חכם אם העניים שלו עצומות. מה הקשר של ראשי המוסדות לגדולי ישראל הרי הם עושים את ההפך ממה שהם אומרים להם -זו אמת שכל חכם או טיפש יודע. גדולי ישראל אומרים לקבל על פי מגזר כל שהוא או לקבל את כל מי שמתאים רוחנית… וכו' וכו'
          אפשר היה לבלבל את בני ישראל אולי לפני עשרים וחמש שנה אבל עכשיו כולם יודעים.