יוסי גרין חושף: מה עומד מאחורי הלחן ל'אדרבה'

    "לקחו אותי ל'חיידר' בבני ברק שבכיתה א' שם יש שלט על הקיר עם המילה 'אדרבה' והמילים באותיות קידוש לבנה. הרב'ה הראה לי איך כל הילדים אומרים יחד את המילים. זה אחד מהרגעים שלא אשכח לעולם".
    עמית דניאל No Comments on יוסי גרין חושף: מה עומד מאחורי הלחן ל'אדרבה'

    בתכנית "זמן אוויר" חשף יוסי גרין בשיחה עם מנחם טוקר מה עומד מאחורי הלחן למילותיו הקדושות של רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א • וגם, איזה רגע שהתרחש בבני ברק הוא לא ישכח כל חייו • 'אדרבה' – יום שידורים מיוחד ב"קול חי"

    יוסי גרין
    "לקחו אותי ל'חיידר' בבני ברק שבכיתה א' שם יש שלט על הקיר עם המילה 'אדרבה' והמילים באותיות קידוש לבנה. הרב'ה הראה לי איך כל הילדים אומרים יחד את המילים. זה אחד מהרגעים שלא אשכח לעולם".
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לרגל יום הילולתו של רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א, "קול חי" ביום שידורים מיוחד – 'אדרבה' – המוקדש כולו לעיסוק בדבריו הקדושים "שנראה כל אחד מעלת חברינו ולא חסרונם". מי שעומד מאחורי הלחן הידוע למילות הקודש הללו, יוסי גרין, שוחח עם מנחם טוקר ב"זמן אוויר" וחשף מה עומד מאחורי הלחן העצום הזה ואיזה רגע, בעקבות השיר, הוא לא ישכח לעולם.

    "התפללתי לפני שחרית את התפילה קודם התפילה וכאב לי על מחלוקת בין שני חסידויות שהיתה באותו הזמן, התפללתי ושמתי לב שרבי אלימלך היה אבא של כל החסידים. והוא כתב את התפילה עוד כשהוא היה חי 'שנראה את מעלת חברנו ולא חסרונם. הרגשתי שאולי הוא ידע שיבוא זמן שיהיה קצת דברים בין חסידים והוא כתב על זה 'אדרבה, שנראה כל אחד וכו". זהו. מאז זה היה לשבת על הפסנתר ולהתחיל עם האדרבה" מספר גרין.

    "המילים האלו הרגישו לי פרפקט למה שהרגשתי אז. אני לא חושב שהמנגינה יפה יותר מהמילים. מה שיש פה זה שילוב בין מילים למנגינה אבל העיקר זה המילים" אומר גרין.

    טוקר הזכיר לגרין כי השיר הזה בא לאחר 'תניא' שלאחר שהתפרסם כלהיט כולם חיכו לשמוע מה יהיה ה'תניא' הבא וגרין נזכר וסיפר "כולם אמרו מה אתה חושב? אתה חושב שיהיה עוד תניא?"

    על ביקורו בציון הקדוש של רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א, מספר "הייתי בציון בוודאי. מוטי זיסר לקח אותי ואת אבריימל בפעם הראשונה שהייתי שם. הייתי מאז כמה פעמים. היה אתנו גם הגרי"מ לאו שאז היה הרה"ר לישראל. אבריימל שר שם ופעם ראשונה שדיברתי לפני קהל הייתי כל כך מרוגש אבל הרב לאו אמר לי עכשיו זה הזמן לדבר. זו זכות שאי אפשר להבין כשזה קורה הרגשנו שנינו אבריימל ואני שיש פה משהו הרבה יותר גדול מאתנו".

    הוא מספר על ביקור בחיידר בבני ברק (ראו תמונות) שנחרט בזיכרונו "לקחו אותי ל'חיידר' בבני ברק שבכיתה א' שם יש שלט על הקיר עם המילה 'אדרבה' והמילים באותיות קידוש לבנה. הרב'ה הראה לי איך כל הילדים אומרים יחד את המילים. זה אחד מהרגעים שלא אשכח לעולם".

    לסיום עמד יוסי גרין על חלקו הגדול של המעבד משה לאופר שאחראי לעיבוד של הלהיט הזה "משה לאופר אחי אחי אחי" אומר יוסי גרין "משה היה המתרגם האמיתי של השיר לקהל" הוא סיפר והוסיף פרטים על חלקו של משה בשיר ובהצלחתו.

    האזינו:



    0 תגובות