הגרי"מ לאו על צדיק ורשע בעיני חז"ל ואיך נעשים מאושרים יותר? • מרתק

    משה רבנו אומר 'אעברה נא' תן לי לעבור ואראה את הארץ הטובה וההר הטוב. הארץ הטובה, זו ארץ ישראל שהוא לא ביקר בה וההר הטוב, זה ירושלים שגם שם הוא לא ביקר אבל הוא רוצה לראות את הטוב.
    עמית דניאל No Comments on הגרי"מ לאו על צדיק ורשע בעיני חז"ל ואיך נעשים מאושרים יותר? • מרתק

    בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו שוחח רבה הראשי של ת"א-יפו, הגרי"מ לאו שליט"א על תפילתו של רבי אלימלך מליז'ענסק "אדרבה" • מה מלמדת אותנו המילה 'אדרבה' ומה יעשה אותנו מאושרים יותר? • 'אדרבה' – יום שידורים מיוחד ב"קול חי"

    הגאון רבי ישראל מאיר לאו שליט"א צילום: קול חי
    משה רבנו אומר 'אעברה נא' תן לי לעבור ואראה את הארץ הטובה וההר הטוב. הארץ הטובה, זו ארץ ישראל שהוא לא ביקר בה וההר הטוב, זה ירושלים שגם שם הוא לא ביקר אבל הוא רוצה לראות את הטוב.
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לרגל יום הילולתו של רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א, "קול חי" ביום שידורים מיוחד – 'אדרבה' – המוקדש כולו לעיסוק בדבריו הקדושים "שנראה כל אחד מעלת חברינו ולא חסרונם". הרב משה בן לולו שוחח בתכניתו "הפוך על הפוך" עם רבה הראשי של ת"א-יפו, הגרי"מ לאו שליט"א, על דרכו של רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א.

    "אדרבה" פתח הגרי"מ לאו ואמר "ההיפך מהמקובל, ההיפך מהנטיה של הזרם. 'אדרבה', להפוך את היוצרות, לשחות נגד הזרם כדי לראות מעלת חברנו ולא חסרונם. זה לא רק יצר הרע. יש את העניין של מתכבד בקלון חברו לפעמים אנשים קטנים חושבים שהם לא מי יודע מה, שאין להם את המעלה של המעלות ויש להם רגש נחיתות ואז קל להם יותר לחפש חסרונות של הזולת כדי לעלות על כתפיו ולומר אני טוב ממנו" אמר הרב.

    "משה רבנו אומר 'אעברה נא' תן לי לעבור ואראה את הארץ הטובה וההר הטוב. הארץ הטובה, זו ארץ ישראל שהוא לא ביקר בה וההר הטוב, זה ירושלים שגם שם הוא לא ביקר אבל הוא רוצה לראות את הטוב. דוד המלך גם כן אומר 'וראה בטוב ירושלים' כלומר, גם אם יש חסרונות, תראה את הטוב. הוא יודע שעם כל החסרונות יש לברך את העם שיראה את המעלות".

    "מה בין צדיק לרשע. אומרים חז"ל כאשר שני אנשים הצדיק והרשע מטיילים ברחובה של עיר ופוגשים שם דבר הכי מכוער שיכול להיות – פגר של סוס שמת ברחוב ובעליו נטשו אותו – הרשע אומר בא נסתלק מפה איזה ריח איזה מראה בא נסתלק. הצדיק אומר תתבונן ותראה איזה שיניים לבנות יש לו, איזה יופי. לא קוראים לזה אופטימיסט ופסימיסט, חז"ל קוראים לזה, צדיק ורשע. זה שרואה את הפגר על כל השלילה שלו, מוגדר כרשע וזה שמוצא אפילו בנבלת סוס ברחובה של עיר את המעלה שלו, מוגדר בחז"ל כצדיק. בואו נהיה צדיקים, בואו נחפש את האור אפילו במנהרה. לראות את האור לא בקצה המנהרה, אלא במרכזה ואולי אפילו בראשיתה. אין אדם ללא מעלות, אין אדם ללא יופי, נקודה יהודית אנושית פנימית יש בכל אחד ואחד אם אתה חכם וצדיק לראות את זה, אתה מאושר יותר והחברה שלנו תהיה הרבה יותר מוסרית והרבה יותר יהודית" סיים הגרי"מ לאו את שיחתו המרתקת.

    האזינו:



    0 תגובות