"אדרבה, תן בליבנו" • הרב משה בן לולו על עומק התפילה הזו

    עמית דניאל No Comments on "אדרבה, תן בליבנו" • הרב משה בן לולו על עומק התפילה הזו

    את תכניתו "הפוך על הפוך" בחר הרב משה בן לולו לפתוח בעומק מילותיו של רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א – 'אדרבה, תן בליבנו' • 'אדרבה' – יום שידורים מיוחד ב"קול חי"

    קהל על ציונו של ה"נועם אלימלך" זיע"א צילום: סוכנות הידיעות "חדשות 24"
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לרגל יום הילולתו של רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א, "קול חי" ביום שידורים מיוחד – 'אדרבה' – המוקדש כולו לעיסוק בדבריו הקדושים "שנראה כל אחד מעלת חברינו ולא חסרונם". את התכנית "הפוך על הפוך" בחר המגיש, הרב משה בן לולו, לפתוח בדברי עומק על תפילתו של רבי אלימלך, 'אדרבה'.

    "תן בליבנו" אמר הרב בן לולו "חשבתי על זה שאם הוא אומר 'תן בליבנו' שנראה', אנחנו צריכים להתפלל על זה. כנראה שאנחנו לא יכולים לבד להגיע לזה. אנחנו נוטים להגיע לחסרונותיו של חברינו מאשר את מעלותיו. כשאנחנו רואים חסרון אנחנו מזהים את זה. למה יש לנו שתי עיניים? לא יכלה להיות אחת? למה?"

    "שמעתי פעם כמדומני מהרב יוספי שליט"א שעין אחת זה כדי לראות את מעלת חברינו ובעין השניה לראות את החיסרון של עצמנו. אם אדם פועל כך ומסתכל בעין אחת על חברו, רק על המעלות שלו ובעין השניה מחפש במה הוא יכול לתקן עצמו, הוא עבד ד' אנחנו גם פה נוטים להפוך את זה בעין אחת רואים את חסרון השני ובעין השניה רואים את מעלתנו לכן צריך על זה תפילה. כשנדע להגיע למקום הזה יש לנו סיכוי להיות גם אדם ירא שמים וזה הבסיס. בין אדם לחברו זה בסיס. אדם מוקף אנשים בית אשה ילדים שכנים אנחנו לא יכולים להיות רבי לוי יצחק מברדיטשוב אבל צריכים לשאוף כמה שיותר.

    רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א היה קדוש וטהור כל כך ובעל רוח הקודש. יש ספרים רבים שנכתבו עליו גם ידועה הסגולה ליולדת לשים מתחת לכרית את הספר 'נועם אלימלך' וזו סגולה ללידה קלה.

    האזינו לפתיח המלא:



    0 תגובות