מה קרה כשהנאצים ניסו להרוס את קברו של ה"נועם אלימלך" זיע"א?

    עמית דניאל No Comments on מה קרה כשהנאצים ניסו להרוס את קברו של ה"נועם אלימלך" זיע"א?

    רחל פסטג בפתח תכניתה – "עניין משפחתי" סיפרה על מקור שם ספרו של רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א – ה"נועם אלימלך" • וגם, מה ארע כשהנאצים ימ"ש ניסו להרוס את ציונו הקדוש • 'אדרבה' – יום שידורים מיוחד ב"קול חי"

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לרגל יום הילולתו של רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א, "קול חי" ביום שידורים מיוחד – 'אדרבה' – המוקדש כולו לעיסוק בדבריו הקדושים "שנראה כל אחד מעלת חברינו ולא חסרונם". את התכנית "עניין משפחתי" פתחה המגישה, רחל פסטג, עם קצת הסבר מדוע נקרא ספרו של רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א – נועם אלימלך, וגם, מה ארע כאשר הנאצים ימ"ש ניסו להרוס את ציונו הקדוש של רבי אלימלך מליז'ענסק?

    "היום יום ההילולה של רבי אלימלך מליז'ענסק, בעל ספר נועם אלימלך" אמרה "האיש שכתב את התפילה קודם התפילה בה כתב 'אדרבה, תן בליבנו שנראה כל אחד מעלת חברנו ולא חסרונם ושנדבר כל אחד את חברו בדרך הישר והרצוי לפניך, ואל יעלה בליבנו שום שנאה מאחד על חברו חלילה'. רבי אלימלך קרא את ספרו על שם אחיו האהוב. נעם–על שם רבי זושא (זוסיא, מתוק באידיש) ובכך הנציח את האהבה ללא תנאי שהתפלל עליה".

    "קברו היה בין הבודדים ששרדו את השואה. מספרים כי חיילים נאצים ימ"ש הרסו את קברו וניסו אף לטלטל את גופתו משם, אך כשחפרו והגיעו אליה וראו כי היא שלמה לחלוטין וטיפות המים על זקנו מהטהרה עדיין נצצו הם נמלטו בבהלה".

    "'חיי בשרים לב מרפא ורקב עצמות קנאה', אמר שלמה בספר משלי. אהבה טהורה היא סגולה לחיים ארוכים ושלמים. קנאה ושנאת חינם הם רקב בעצמותינו כפשוטו. שיהא הכל נחת רוח אליך, אמן כן יהי רצון".

    האזינו:



    0 תגובות