"מעלת חברנו" • הרב אסולין מסביר איך עושים את זה

    אנשים לא חושבים מה טוב בהם. סובבים בלי לומר את זה אין להם מושג מה טוב בהם.
    עמית דניאל 1 Comment on "מעלת חברנו" • הרב אסולין מסביר איך עושים את זה

    'מעלת חברינו'? הרב ישראל אסולין שוחח הבוקר עם מרדכי לביא ופרש את משנתו בנושא • מסתבר שבראיית עצמנו יש חלק נכבד בראיית חברינו • 'אדרבה' – יום שידורים מיוחד ב"קול חי"

    הרב ישראל אסולין צילום: צילום מסך מתוך ה-youtube
    אנשים לא חושבים מה טוב בהם. סובבים בלי לומר את זה אין להם מושג מה טוב בהם.
    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לרגל יום הילולתו של רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א, "קול חי" ביום שידורים מיוחד – 'אדרבה' – המוקדש כולו לעיסוק בדבריו הקדושים "שנראה כל אחד מעלת חברינו ולא חסרונם". בתכנית "מהדורת הבוקר" עם מרדכי לביא, שוחח הרב ישראל אסולין והסביר איך מגיעים לראות את מעלת חברינו.

    "הצד של העצב, צד העפר" אומר הרב אסולין "יסוד העפר בנפש הפך להיות דומיננטי לאחר חטא אדם הראשון, הצד של הרע הפך להיות מחובר אלינו. רוב האנשים שנמצאים במודעות רואים את הלא טוב בעצמם, את מה שיש להם לשפר. אני פוגש אנשים ושואל אותם אתה טוב או רע? לצערי אנשים יכולים לומר אני אדם רע. בדרך כלל זה קשור לסביבה שהוא גדל בה. זה דימוי עצמי בדרך כלל" אמר.

    "בפשטות הכל מתחיל ונגמר בסביבה ואני טוען שהסביבה המרכזית היא הבית. 'מעלת חברינו' זה מתחיל אצלנו. איך מסתכלים בבית שלנו, איך מקרינים את האמון שאנחנו נותנים בעצמנו, בילדים שלנו, רואים את הטוב בסביבתנו. אם אנחנו לא מסתכלים נכון. זה משפיע לדורי דורות" אומר הרב.

    איך משנים? לדברי הרב אסולין "קודם כל זה להתחיל מהאדם עצמו. לשאול את האדם מה טוב בו. אנשים לא חושבים מה טוב בהם. סובבים בלי לומר את זה אין להם מושג מה טוב בהם. אדם שטוב לו. איך אתה מסתכל על אשתך. אתה רואה את הטוב שבה? אתה רואה כמה היא מדהימה?. גם אם לא אומרים הילדים חשים את מה שאתה מרגיש עליהם בתדרים אחרים" על זה הוסיף לביא ואמר "הילדים בדרך כלל חשים בתדרים שלא מקופלים במילים".

    האזינו:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא שומעים! אפשר לבדוק למה?