מע"מ ערכו ביקורות ב-300 מוסכים – הרווח עשרות מיליוני שקלים

    יוסי אשר No Comments on מע"מ ערכו ביקורות ב-300 מוסכים – הרווח עשרות מיליוני שקלים

    משרדי מע"מ בחרו בשליש הראשון של השנה לערוך ביקורת בענף המוסכים, המעסיק כ-35,000 עובדים. לקראת המבצע בוצעו תצפיות ועובדו דיווחי המע"מ של המוסכים

    מוסך, תמונת אילוסטרציה צילום: עבד כתיב, פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כל משרדי מע"מ ברחבי הארץ ערכו בשבוע שעבר ביקורות בענף המוסכים. הביקורות התמקדו ב-300 מוסכים, שנבחרו בהתבסס על עיבוד נתונים מקדים שהצביע על חשד לאי דיווח על כלל העסקאות ולניכוי תשומות שלא כדין.

    ממצאים ראשוניים אכן מראים כי כ-120 מוסכים לא מילאו אחר הוראות החוק. בביקורת בעסק לחלקי חילוף לרכב בירושלים התברר כי בעל העסק קיזז חשבוניות פיקטיביות. מניסיון להתחקות אחר מקור החשבוניות עלה כי עובד מאחד העסקים שקוזזו חשבוניות על שמו, הדפיס ביוזמתו חשבוניות פיקטיביות על שם המעסיק שלו והפיץ אותן תמורת עמלה בגובה 3%.

    במוסך באזור מישור החוף הצפוני הפועל בסמוך למגרשי מכירת רכב ומבצע בדיקות טרם קניית רכבים גילו המבקרים כי בעל העסק לא מנהל יומן עבודה והבדיקות לא מתועדות. כשנשאל לגבי תוכנת הרישום טען כי תוצאות הבדיקות נמסרות בעל פה ללא פלטי בדיקה. ברם, כשנמצאו פלטי בדיקות שינה גרסתו וטען כי התוכנה נמחקה ואז שוב שינה גרסתו וטען שהמחשב נשרף. ואם לא די בכך, נמצא כי על שלטי המכירה במגרשים מתנוססים פרטיו של בעל המוסך. גם בעניין זה בעל העסק דבק בשיטת שינוי גרסאות, תחילה טען שלא מדובר בכלי רכב שהוא מוכר ואז בחר שלא להשיב.

    בביקורת נוספת במוסך באזור הצפון מצאו המבקרים כי רכבים שנצפו לא נרשמו ביומן העבודה, כנדרש. יתרה מזאת, מצאו המבקרים כי בעל המוסך מפעיל שירותי מוניות, ללא כל רישום או ניהול ספרים. ספירת מלאי מדגמית בפנצ'ריה בירכא חשפה חריגות בין המלאי המצוי למדווח, בעל הפנצ'ריה תירץ ואמר: "רכשתי את המלאי, אבל הוא עדיין אצל הספק". בעל מוסך בחדרה שלא רשם רכבים שצולמו על הליפט טען כי החבר'ה באים לשתות אצלו קפה. ובעל מוסך אחר, גם הוא בחדרה, שנתפס כשהוא לא מנהל יומן עבודה מאז פתיחת העסק תירץ ואמר כי הוא נמצא בהליכי גירושים.

    אצל בעל מוסך מלוד מצאו המבקרים כי כל כלי הרכב שתועדו בימי שישי שלפני המבצע לא נרשמו ביומן העבודה. לדבריו הוא רושם רק פעם אחת ואם הרכב חוזר לטיפול נוסף הוא לא נרשם. הוא הגדיל ותירץ כי במקרים בהם הוא לא גובה תשלום, הוא לא רושם את הרכב ביומן. במוסך ברמלה מצאו המבקרים כי 15 רכבים שתוצפתו לא נרשמו בספרי הרכב, בעל העסק טען: "אני בפשיטת רגל ועובד ללא אישור בית המשפט.

    משרדי מע"מ בחרו בשליש הראשון של השנה לערוך ביקורת בענף המוסכים, המעסיק כ-35,000 עובדים. לקראת המבצע בוצעו תצפיות ועובדו דיווחי המע"מ של המוסכים. ביום המבצע הגיעו מבקרי החשבונות למוסכים, בדקו את ספרי העסק ויומני העבודה למול התצפיות והדיווחים. עם השלמת עבודת הביקורת יערכו שומות למוסכים בהם נמצאו ליקויים, הנאמדות, כאמור, בעשרות מיליוני שקלים.

    יום לפני מבצע הביקורת נערכה פעילות אכיפה וגבייה בקרב עסקים מכל התחומים (לאו דווקא מוסכים). נגבו כ-86,000,000 ₪ מכ-1,400 חייבי מס. עובדי מע"מ טבריה הגיעו למסעדה בראש פינה, שבעליה מתחמק מתשלום חובותיו למע"מ, הם תפסו בקופת המסעדה 700 ₪, ומיד לאחר מכן הגיע בעל המסעדה למשרדים ושילם את חובותיו בסך 380,000 ₪.

    עובדי מע"מ חדרה פקדו שלושה בתי עסק בתחום ההסעדה, המופעלים ע"י אב ובנו, שהתחמקו מהגשת דוחות מע"מ. מניתוח התיקים וחקירה התברר כי לא דווחו הכנסות מהעסקים בהיקף של 1.6 מיליון ₪. המקרה הועבר למחלקה המשפטית לצורך הגשת כתבי אישום. כתבי אישום יוגשו גם נגד 6 בעלי עסקים באזור נצרת, שניתקו במשך תקופה כל קשר עם משרד מע"מ. בעלי העסקים הללו נחקרו והתברר כי לא דיווחו על הכנסות בהיקף של כ-9 מיליון ₪.



    0 תגובות