נתניהו נפגש עם השרים בשבת – ליצמן: "פגיעה חמורה בשבת"

    ליצמן: נדהמתי לשמוע על פגישת ראש הממשלה נתניהו עם כמה משרי הממשלה שנערכה תוך חילול שבת. מדובר בפגיעה חמורה בקדושת השבת ובשינוי לרעה מהסטטוס קוו הנהוג במשך השנים שלא לקיים פעילות רשמית ממשלתית בימי שבת וחג. אני מתכוון לשוחח עם רה"מ עוד הלילה בנושא ולבקש ממנו הבהרות על המקרה החמור
    איתי גדסי 5 Comment on נתניהו נפגש עם השרים בשבת – ליצמן: "פגיעה חמורה בשבת"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שבת) עם השרים רגב הנגבי ולוין לדיון בנושא תאגיד השידור. החרדים זועמים, ח"כ גפני: "זה חמור וחסר תקדים, ולא מתקבל על הדעת" • ליצמן: "פגיעה חמורה בקדושת השבת ובשינוי לרעה מהסטטוס קוו"

    נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    ליצמן: נדהמתי לשמוע על פגישת ראש הממשלה נתניהו עם כמה משרי הממשלה שנערכה תוך חילול שבת. מדובר בפגיעה חמורה בקדושת השבת ובשינוי לרעה מהסטטוס קוו הנהוג במשך השנים שלא לקיים פעילות רשמית ממשלתית בימי שבת וחג. אני מתכוון לשוחח עם רה"מ עוד הלילה בנושא ולבקש ממנו הבהרות על המקרה החמור
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום דווח כי ראש הממשלה נתניהו נפגש בעיצומה של השבת עם השרים צחי הנגבי מירי רגב ויריב לוין במעון ראש הממשלה בבלפור, כדי לדון עימם על עתידו של תאגיד השידור הישראלי.

    גורם בסביבת ראש הממשלה אמר ל"קול חי" כי: ראש הממשלה מקפיד מאוד ומכבד את שמירת השבת, קבוצת שרים הגיעה אליו היום לצורך התייעצות בנושאים מסויימים, ויתכן שנושא התאגיד עלה גם בשיחה. הגורם הוסיף כי משרד ראש הממשלה מקפיד לא לקיים אירועים סמוך לכניסת השבת או יציאתה כדי למנוע חילולי שבת.

    יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שוחח עם אנשי ראה"מ בעקבות הפרסומים על הדיון שהתקיים במהלך השבת בנושא התאגיד.

    ח"כ גפני אמר כי הפגישה הזו בנושא שאיננו פיקוח נפש בעיצומו של יום השבת חמור מאד וחסר תקדים ואיננו מתקבל על הדעת גם אם מדובר בהתייעצות לא רשמית.

    ראה"מ הגיב ואמר שבאו אליו כמה שרים, וכי הוא עצמו איננו מחלל את השבת והבטיח שאירוע כזה לא ישוב על עצמו.

    שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: "נדהמתי לשמוע על פגישת ראש הממשלה נתניהו עם כמה משרי הממשלה שנערכה תוך חילול שבת. מדובר בפגיעה חמורה בקדושת השבת ובשינוי לרעה מהסטטוס קוו הנהוג במשך השנים שלא לקיים פעילות רשמית ממשלתית בימי שבת וחג.

    "השבת הוא יום מנוחה לאומי ובמשך הדורות ידע עם ישראל לשמור על קדושת השבת ולמנוע את חילולה. אני מתכוון לשוחח עם רה"מ עוד הלילה בנושא ולבקש ממנו הבהרות על המקרה החמור.

    גם ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס התייחס לפגישה ואמר: "השבת נשמרת במשך אלפי שנים ובכל הדורות על ידי עם ישראל, והשבת שומרת עלינו- היא מקור הברכה.

    "ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור לשמש כסמל ודוגמא לכל בני העם בהקפדה על שמירת שבת במרחב הציבורי, וחבל שפגישות שכאלו עם שרי ממשלה נערכות בפרסיה בשבת במעונו הציבורי של ראש הממשלה".

    ח"כ מקלב התייחס לפגישת רה"מ והשרים בעיצומה של השבת ואמר: זו ההתנהגות ההיסטרית, שיבוש ערכים ומערכות כאשר ערך התאגיד קודם לקדושת השבת, לא יכולה להיות הצלחה בניהול הממשלה כאשר פועלים בשבת.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      בושה לביבי – רק עם השבת אפשר לנצח לאורך זמן

    2. 4

      חמור מאוד אסור לעבור על זה לסדר היום

    3. 3

      מעניין על אף חילול השבת של נתניהו הרב ליצמן לא ויתר על נסיעת הטיול עם נתניהו וחבל זה פשוט חילול השם

    4. 2

      השבת תובעת את עלבונה והפעם זה באופן מיידי [משבר קואלציוני]

    5. 1

      הוא לא דואג החרדים הדפוקים בכיס שלו